zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
auteurs
 

Asha Kalijan

Asha coacht en adviseert managers in leiderschapsontwikkeling om met een heldere visie en aanpak zichzelf en anderen succesvol mee te nemen naar de volgende stap in organisaties. En ze begeleid managers bij de implementatie van toekomstgerichte programma’s, zoals Impact met SDG’s, IT in beweging, inclusive leadership en inner leadership. Ze is auteur van het FAQ-boek voor managers en 75 Checklisten voor de nieuwe manager. En draagt ruim 14 jaar als online Coach bij tot het delen van kennis via Managersonline.

Volg haar op Twitter en LinkedIn en Adimco.

Vraag het Asha
Heeft u een vraag voor Asha, stuur deze in. U ontvangt direct antwoord per email. Later wordt de vraag volledig anoniem en niet herleidbaar op de site geplaatst. Klik hier om uw vraag in te sturen.
Asha Kalijaninfo@adimco.org
 
 
 

Artikelen van Asha Kalijan:

 

Een collega had mijn project gewild. Wat te doen?

Door: Asha Kalijan , 23 april 2017
"Ik ben op verzoek gestart met een nieuw project. Een medewerker van een andere afdeling, vrij populair, kwam op hoge poten naar mij en de coördinator toe en verweet ons dat hij eerder om de projectleiding voor dat project had gevraagd, maar dat speelde toen niet. Hij heeft op eigen kosten een PM-opleiding gevolgd en denkt dat hij geschikter is. De houding van collegae naar mij is wat stroever. Ik wil het project teruggeven, maar de coördinator benoemde alleen dat hij mij meer ervaren vindt.  Wat kan ik doen?"
  Lees verder...
 

Een MT-lid drijft zijn eigen zin door. Wat te doen?

Door: Asha Kalijan , 17 april 2017
"Een nieuw MT-lid leek heel aanpassend en gewillig. Echter, nu we ons in een spannende fase begeven (we moeten bezuinigingen) gaat hij buiten ons om naar de directie om enkele zaken in zijn voordeel te regelen. Dat schept wantrouwen in het team. Hoe kan ik als voorzitter van het MT het vertrouwen herstellen?"
  Lees verder...
 

Hoe zorg ik dat oudere medewerkers zich blijven ontwikkelen?

Door: Asha Kalijan , 09 april 2017
"We hebben te maken met een aantal mensen die lang bij ons werken en blijven hangen in hun ontwikkeling. Ze vormen niet de juiste match met de organisatie. Nu word het urgent om juist gekwalificeerde mensen in dienst te hebben, die ook nog bereid zijn om gemotiveerd door te werken tot hun (vaak latere) pensioendatum. Hoe pakken we dat aan?""
  Lees verder...
 

Mijn collega trekt zich kritiek persoonlijk aan. Wat te doen?

Door: Asha Kalijan , 02 april 2017
"Ik heb het naar maar zijn op mijn werk. Er is echter is één collega waar ik me aan erger en niet mee samen kan werken. Het is de manier waarop hij zich alles persoonlijk aantrekt. Ik ben best wel coachend van aard. Maar om doelgericht te blijven, zoek ik ook de confrontatie op. Daar reageert deze collega vrij emotioneel op. Dat vind ik lastig.  Hoe ga ik hiermee om?"
  Lees verder...
 

Ambitie vrouwelijk MT-lid valt verkeerd. Wat te doen?

Door: Asha Kalijan , 27 maart 2017
"Een lid van mijn MT is erg ambitieus. En ze doet daar ook wel het nodige voor, theoretisch gezien dan: De juiste papieren, zelfverzekerde houding, aanwezig en wil gehoord worden. Niets mis mee zou je kunnen zeggen. Toch werkt het niet. Andere MT-leden raken of geïntimideerd of negeren haar. Haar medewerkers vertonen het zelfde gedrag. Hoe creëer ik toch een goed MT?"
  Lees verder...
 

Ik heb last van geroddel over mij. Wat te doen?

Door: Asha Kalijan , 19 maart 2017
"Ik doe veel voor mijn medewerkers. Misschien te veel. Ik kom er achter dat twee professionals roddelen over mij en het bedrijf en meer samen optrekken. Eén van hen maakte mij tegenover de ander belachelijk als leidinggevende. Die indruk had ik eerder niet van hem. Ik ben bang dat ik word misleid of gebruikt en dat de groepsdynamiek verandert. Ik ben op mijn hoede. Dat verzwakt me. Wat kan ik doen?"
  Lees verder...
 

Ik wissel vaak van functie. Is dat verstandig?

Door: Asha Kalijan , 13 maart 2017
"Mij functie bevalt mij, al zit ik er pas een half jaar in met een jaarcontract. In het verleden ben ik regelmatig van leidinggevende banen verwisseld. Er zit gemiddeld 3 jaar tussen de functies en vaak wisselde ik van afdeling bij dezelfde werkgever. Nu zit ik bij een wat kleinere organisatie en de vraag die zij mij stelden, is of ik wel een ‘blijvertje’ ben. Daar kan ik geen antwoord op geven. Werkt dit in mijn nadeel?"
  Lees verder...
 

Een collega-manager loopt de kantjes er van af. Wat te doen?

Door: Asha Kalijan , 05 maart 2017
"Ik mijn nieuwe functie hebben voorgangers het niet altijd gered. Duidelijk wordt dat het goed om kunnen gaan met de senior teamleider belangrijk is. Hij heeft een gevestigde positie, is dominant en ik kom er achter dat hij de kantjes ervan afloopt en met privézaken bezig is onder werktijd. Ik heb een gelijkwaardige functie, zit nog in mijn proeftijd en weet niet met deze situatie om te gaan. Wat te doen?"
  Lees verder...
 

Medewerkers instrueren wil maar niet lukken. Wat nu?

Door: Asha Kalijan , 26 februari 2017
"Sinds een jaar werk ik als operation manager. Een uitdagende functie en ik doe wat ik kan, maar krijg de mensen niet voldoende in beweging. Ze lijken niet zelfstandig te kunnen werken, wat ik ook doe. Ik praat veel met ze, overleg, leg uit hoe het moet, maar ze lijken het maar niet op te pakken. Een klassikale training heb ik ook al geprobeerd. Wat moet ik doen? Deze mensen vervangen?"
  Lees verder...
 

Hoe organiseer ik mijn personeel effectiever?

Door: Asha Kalijan , 13 februari 2017
"Terwijl we bezig zijn om als bedrijf effectiever te functioneren, moeten we de juist mensen op de juiste plaats plaatsen. We moeten ook mensen aannemen, maar daar is nu weinig budget voor. Goede mensen vertrekken en er zitten mensen thuis, die niet goed functioneren. Ik vraag me af hoe ik mijn personeel beter kan organiseren?"
  Lees verder...
 

Hoe voorkom ik toename van ziekteverzuim in piektijden?

Door: Asha Kalijan , 06 februari 2017
"In piekperioden, zeker twee keer per jaar,  melden mensen zich twee keer zo vaak ziek. Het ziekteverzuim is over de gehele linie wat hoger, dan de jaren daarvoor. En we hebben nog niet ontdekt hoe die te verlagen binnen alle veranderingen die plaatsvinden. We hoopten met zelfstandige medewerkers te werken, maar dat is in de praktijk anders. Hoe kunnen het verzuim omlaag krijgen?"
  Lees verder...
 

Hoe hou ik de juiste communicatietoon in drukke tijden?

Door: Asha Kalijan , 29 januari 2017
"Tijdens de drukke perioden in het werk, vrij regelmatig, ben ik directief tegen de wat passief ingestelde types. Ik ben van nature dominant, maar pas mijn stijl aan bij wat het team nodig heeft. Toch is mijn communicatietoon onvriendelijk bij drukte naar de gemoedelijk ingestelde medewerkers. Hoe pas ik mijn toon aan en zorg ik daarbij dat zij meer in de stijl van de rest werken?"
  Lees verder...
 

Hoe kom ik minder zakelijk over?

Door: Asha Kalijan , 22 januari 2017
"Om serieus en competent over te komen is mijn houding zakelijk. Zelf past dat mij wel, maar ik ervaar afstand met de medewerkers in de samenwerking. Kwetsbaar zijn past mij niet, want daar heb ik slechte ervaringen mee. Ik ben het midden kwijt en maak me zorgen over hoe anderen mij beleven. Hoe kan ik dit veranderen?"
  Lees verder...
 

Hoe leren we van onze fouten na een reorganisatie?

Door: Asha Kalijan , 15 januari 2017
"Nu we een reorganisatie ingezet hebben, moeten we mensen in de juiste rollen plaatsen of boventallig verklaren. Waar ik achter kom, is dat we mensen te lang hebben laten doormodderen. Kennis en vaardigheden zijn verspreid over functies aanwezig en functies zijn daardoor versnipperd. Personeelsontwikkeling hebben we niet goed gedaan. Hoe kan ik dit in na de reorganisatie verbeteren?"
  Lees verder...
 
< vorige 9 10 11 12 46 volgende >
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10