zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
webloggers
 
 
 
 

Weblog`s van :

 

Cash is king: lessen van Atos Consulting

Door: , 01 maart 2009
Adviesbureaus zijn er om van te leren. Vaak gebeurt het dat ze niet in de praktijk brengen wat ze aan hun klanten vertellen, maar dat kan van Atos Origin niet gezegd worden. Ondanks goede jaarcijfers over 2008 zijn ook de aandelen van Atos aan de Parijse beurs naar beneden getuimeld en blijkbaar komt de organisatie daardoor in liquiditeitsproblemen.
  Lees verder...
 

WAKE-UP CALL: 5 van 12 tips voor dips: meegaand of tegendraads?

Door: , 11 februari 2009
Met uitzondering van de turbulenties in de financiële sector worden alle economische problemen van vandaag veroorzaakt door meeheul- en meemekkergedrag.
Wanneer ondernemers en managers elkaar dan nog eens gaan naäpen bij het nemen van maatregelen, zijn de rapen echt gaar.
Bezinnen en dan beginnen, dus!
  Lees verder...
 

WAKE-UP CALL: 4 van 12 tips voor dips: een voor allen en allen voor een.

Door: , 28 januari 2009
Eerst oompje of eerst oompjes kinderen? Bij onderdruk in de cabine eerst je eigen zuurstofmasker opzetten en dan dat van je kinderen? Wanneer het niet goed gaat/dreigt te gaan met je organisatie is het alle hens aan dek. Maar wat als het nut van het algemene ingaat tegen je welbegrepen eigenbelang?
Russell Crowe komt ter hulp!
  Lees verder...
 

WAKE-UP CALL: 3 van 12 tips voor dips: laat je niet gek maken

Door: , 21 januari 2009
Het meest typische aan de huidige conjunctuur is dat het verband tussen de economische realiteit en de stemmingmakerij eromheen volkomen zoek is.
We hebben dus de keuze: meehuilen met de wolven in het bos, of ons afvragen wat er in ons bedrijf/in onze branche precies aan de hand is.
  Lees verder...
 

WAKE-UP CALL: 2 van 12 tips voor dips: zonder een stevige basis wankelt u ALTIJD

Door: , 07 januari 2009
Tijdens en na vorige economisch niet zo positieve tijden bleek dat bedrijven die bleven groeien helemaal niet zo'n spectaculaire acties hadden ondernomen, maar gewoon hun gezond ondernemersboerenveratdn gebruikt hadden.
  Lees verder...
 

WAKE-UP CALL: 1 van 12 tips voor dips: doe gewoon

Door: , 10 december 2008
De meeste adviezen voor barre tijden zijn klinkklare onzin en/of komen op hetzelfde neer. Wie even simpel doorredeneert komt er echter al snel achter wat er echt moet gebeuren.
  Lees verder...
 

Klotemerk of Klotekerel?

Door: , 23 augustus 2007
(met dank aan Egbert Jan van Bel bij wiens boek "Kloteklanten" ik leentjebuur gespeeld heb voor de titel en met excuus aan wie niet van dit soort woorden houdt: ik ook niet, maar het is blijkbaar vakjargon)
Het is de nachtmerrie van elke marketeer: miljoenen spenderen om een sterk en positief merk in de voordeur neer te zetten terwijl het via de achterdeur door medewerkers en zelfs door het eigen management weer naar de filistijnen geholpen wordt. De Robeco Direct case.
  Lees verder...
 

Zielig geklungel op Internet

Door: , 16 juli 2007
Dan ben je enthousiast over de nieuwe iLiad, de elektronische boekenlezer van iRex in Eindhoven. Dan gaat het helemaal goed wanneer je ook nog online blijkt te kunnen bestellen. Behalve dat het weer een van die websites is die door een of ander wereldvreemd knulletje in elkaar gezet is en dus alles heeft om klanten finaal weg te pesten.
  Lees verder...
 

Krenterigheid maakt innovatie effectief

Door: , 10 juli 2007
Wat is de menselijke natuur toch een heerlijk iets! Iedereen heeft andere kwaliteiten en dat is maar goed ook.
En wanneer een ander iets kan wat wij zelf niet kunnen, dan roepen we dat er nu eenmaal twee soorten mensen in de wereld zijn: degenen die zus kunnen en degenen die zo kunnen. En we gaat weer verder met ons eigen leven. Ook in bedrijven worden er zo tientallen tegenstellingen in stand gehouden.
  Lees verder...
 

Creativiteit en Efficiency niet tegenstrijdig, toch?

Door: , 09 juli 2007
Cijferneukers en artiesten misschien wel twee bloedgroepen, maar beiden onmisbaar? Volgens Leen Zevenbergen zijn er zo weinig creatieve ondernemers dat het probleem zich in Nederland niet eens voordoet....
  Lees verder...
 

Slow Management ?

Door: , 04 juli 2007
Er is dus een nieuw tijdschrijft: Slow Management. Ik kom uit een land waar dat een pleonasme is (/was: na 17 jaar gastronomische missionarisschap in Nederland ben ik niet meer helemaal uptodate). Argumenten te over om aan te geven dat Nederlanders daar "beter" van gaan worden. Maar zit de rest van de wereld daar wel op te wachten? Wacht de rest van de wereld ueberhaupt wel ergens op?
  Lees verder...
 

Waar is uw organisatie goed in: feiten of communicatie?

Door: , 04 juni 2007
Ondertitel van deze entry: De snelle afglijbaan van Volvo. Waarmee dan meteen de link gelegd is naar mijn bijdrage "Volvo en de tirannie van de nerds" van 16 maart. Wanneer arrogantie belet om wat te doen aan minderwaardige producten, heb je de succesformule om je verkoopcijfers niet te halen. Wat bij Volvo dan ook gebeurt.
  Lees verder...
 

Postbank Revisited, of: Nederland weer uniek

Door: , 29 mei 2007
Nederland is bij mijn weten het enige land ter wereld dat zich mag verheugen op websites die op zondag gesloten zijn. U raadt het al: op de dag des Heren wordt niet gehandeld. Ieder zijn gedacht, zeggen wij in België, dus: prima. Heel anders is het wanneer bedrijven maar wat lopen aan te klungelen en daarom uit de lucht zijn.
  Lees verder...
 

Gespierde taal om klanten weg te jagen

Door: , 24 mei 2007
Het moet nu echt eens afgelopen zijn met ons getolereer en gedoog! Stel dat er morgen in uw voortuin een vliegende schotel landt en u aan de marsmannetjes moet uitleggen waarom u zich voortdurend op uw kop laat kakken (sorry voor het customer service vakjargon) door dezelfde mensen wiens inkomen ú betaalt.... daar is toch geen beginnen aan? Ik heb nu definitief de oorlog verklaard aan malafide leveranciers: ik knikker ze een voor een de deur uit. Gisteren was het fitnesscenter aan de beurt.
  Lees verder...
 
< vorige 1 2 3 4 volgende >
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10