zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
webloggers
 
 
 
 

Weblog`s van :

 

1 tip om je bedrijf naar de verdommenis te helpen

Door: , 08 mei 2007
Gehoord in de kroeg van een van onze universiteiten net voor de aanvang van een stageplekbijeenkomst: “Ja, ik ben volledig verantwoordelijk voor out-of-home. Maar ja, de ene wil plakjes van 20 gram en de andere plakjes van 23 gram. Dat is gewoon heel erg lastig: je kunt er geen standaardproduct van maken. En ze willen het natuurlijk allemaal vandaag, en dat is gewoon heel erg lastig.” Enzovoort…. Wilt u van uw bedrijf af? Huur zo iemand in.
  Lees verder...
 

Mensen houden niet van merken, maar van mensen

Door: , 25 april 2007
De Financial Times publiceerde op 23 april zijn jaarlijkse ranking van meest waardevolle merken. Winnaar: Google. Nummer 2: General Electric. Drie: Microsoft. Daarna volgen pas de klassieke merken als Coca Cola en Marlboro.
  Lees verder...
 

KLM breidt uit: nu ook kringloophandel

Door: , 24 april 2007
Wie dacht dat brancheoverschrijdende diversificatie met het Dreesmanmodel ten onder was gegaan, heeft de latente innovatieve kwaliteiten van onze grote ondernemingen ernstig onderschat. Luchtvaartmaatschappijen blijken steeds beter te worden in non-core profit centers, zoals kringloophandel. Het is een gratis service die ook KLM aan zijn passagiers ter beschikking stelt: vul uw reiskoffers met ongewenste spullen, de kans is groot dat u er voor goed van verlost bent. U deelt in de opbrengst.
  Lees verder...
 

Wie kent er écht grappige e-mailadressen?

Door: , 17 april 2007
Het is triest gesteld met het gevoel voor humor. In 1999 heb ik met een aantal gelijkgezinden de Stichting Humor opgericht. Doel: Nederlandse managers aantonen dat humor een krachtig managementinstrument is. We hebben de Stichting vorige week ten grave gedragen. Vandaag verscheen op deze site een artikel waaruit zou moeten blijken dat je beter niet solliciteert met een grappig e-maildres. Alleen jammer dat de gebruikte voorbeelden niet grappig zijn. Wie kent de echt grappige adressen?
  Lees verder...
 

Postbank Zakelijk en het autodestructieve businessmodel

Door: , 20 maart 2007
Wat is het ergste wat een operational excellence bedrijf kan overkomen? Fundamentele fouten in je business model en processen die ervoor zorgen dat de te leveren inspanningen per Euro marge overhand toenemen. Vooral wanneer deze fouten gebaseerd zijn op gebrek aan inzicht in je eigen ruilprocessen. Op zoek naar een case? Leest u verder!
  Lees verder...
 

Drama’s in innovatieland: paarse kalfjes en blauwe binnenmeertjes

Door: , 19 maart 2007
Een les in nederigheid voor de innovatiefreaks: consumenten blijken de meeste foodinnovaties niet eens op te merken, blijkt uit diverse onderzoeken, geciteerd in het FD van 7 maart. Wie niet binnen 2 jaar 75% van de gemiddelde omzet in de categorie haalt, kan het vergeten. Wórdt ook vergeten, want wanneer je consumenten vraagt om nieuwe introducties te noemen, komen ze aandraven met producten die al 3 tot 8 jaar op de markt zijn.
  Lees verder...
 

Volvo en de tirannie van de nerds

Door: , 16 maart 2007
Er was eens een tijd dat we tegen IT'ers konden roepen: "Neem eens een voorbeeld aan auto's. Het bestaat toch niet dat het minuten zou kosten om ze op te starten, dat je om de haverklap updates moet installeren en dat de ene systeemfout na de andere je van de weg slingert." Met de nieuwe S80 heeft Volvo ons deze laatste troost ontnomen.
  Lees verder...
 
< vorige 1 2 3 4
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10