zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

ICT-problemen kosten halve dag per maand

Trage applicatie is de grootste ergernis voor computergebruikers

17 juli 2007 - Computerproblemen zorgen ervoor dat eindgebruikers minstens een halve dag per maand niet kunnen werken, sommigen zelfs drie dagen. Dat blijkt uit onderzoek van Vanson Bourne in opdracht van Citrix onder honderd eindgebruikers van internationale organisaties.

Voor meer dan 50 procent van de ondervraagden is een trage applicatie de grootste ergernis. Slechte toegang tot applicaties en data wanneer men buiten kantoor werkt is een ergernis die op een tweede plek staat. Dit wordt genoemd door 43 procent van de respondenten. De tijd die het de ict-afdeling kost om problemen op te lossen wordt door 42 procent genoemd.

Stress


De frustraties zijn volgens de eindgebruikers stressvol en hebben een nadelig effect op de werk- en thuissituatie. Voor 43 procent is slechte automatisering een reden om een baan niet aan te nemen.
Eindgebruikers werkzaam in de financiŽle dienstverlening blijken het meest gefrustreerd te zijn over computerproblemen.


Bron: Computable
 
 Doorsturen   5 reacties  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Zíers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Icnivad  |   | 
20-07-2007
 | 
10:09 uur
Natuurlijk heeft citrix wel een onafhankelijke oplossing voor dit probleem.
Je kķnt natuurlijk achter het kastje gaan wachten tot hij het weer doet. Of socializen, kopje koffie halen, de reguliere post lezen, je voorraad tellen, je bureau opruimen, een vergadering plannen enz.. enz..
Al die dingen dus die je nu doet als je informatiesysteem wel werkt.
jor  |   | 
5-09-2007
 | 
00:06 uur
Citrix werkt echt sloom bij media markt, soms kan je niet eens meer in het programma komen maar ik doe zelf een opleiding ict en weet hoe zwaar de icters het hebben binnen zo'n bedrijf
Linda Wouda  |   | 
5-05-2008
 | 
15:27 uur
Uit ervaring weet ik dat in minimaal 60% van de gevallen aan de gebruiker zelf ligt..

Men kan heel makkelijk de ICT de schuld geven, maar vaak, heel vaak zelfs, is dat niet terecht.

Het is vervelend als het niet werkt, maar sta dan eerst eens stil bij eventueel achterstallig onderhoud..
1x per jaar een IT-bedrijf over de vloer hebben is niet genoeg als je in je bedrijf afhankelijk bent van computers en andere electronische randapparatuur.
BeneVia Verzekeringen | ICT-verzekering  |   | 
12-02-2014
 | 
14:40 uur
Als de afnemer kan aantonen dat de software niet werkt is het mogelijk dat er een claim wordt ingediend. De afnemer heeft dan zuivere vermogensschade. Een financiŽle schade die niet voortvloeit uit schade aan zaken of letselschade. ICT-bedrijven kunnen zich tegen de financiŽle lasten van dergelijke claims beschermen door middel van een beroepsaansprakelijkheidsverzekering.
BeneVia Verzekeringen | ICT-verzekering  |   | 
12-02-2014
 | 
16:37 uur
Als de afnemer kan aantonen dat de software niet werkt is het mogelijk dat er een claim wordt ingediend. De afnemer heeft dan zuivere vermogensschade. Een financiŽle schade die niet voortvloeit uit schade aan zaken of letselschade. ICT-bedrijven kunnen zich tegen de financiŽle lasten van dergelijke claims beschermen door middel van een beroepsaansprakelijkheidsverzekering.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
ĎBen jij een workaholic?í (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eťn op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10