Reactie: Onder rembours verzenden is ook een optie, het kost ietsje meer maar je ontvangt dan wel wat je hebt besteld..althans dat hoop je..want vooraf openen is niet mogelijk bij ontvangst via de postbode. Je hebt in ieder geval iets meer zekerheid!
Reactie: Ik denk dat sybren stelpstral de spijker op zijn kop slaat. Cruciaal bij nieuwe mensen lijkt mij de inwerk periode. Als deze goed verloop, zit het meestal met de motivatie ook wel goed.
Reactie: Bij bedrijven telt maar een ding en dat zijn targets en de voor de managers daanaangekoppelde bonnusen. de medewerkers die dat voor hun moeten realiseren tellen niet mee. werkdruk is op veel werkvloeren heel hoog maar het managment sluit daar de ogen voor en als je een kritische opmerking maakt dan zijn ze snel met intimideren en pesten
Reactie: Ook ik werd getriggerd door het bagatelliseren van de financiele gevolgen van een dusdanig laag start salaris. Ik ben op mijn 27ste weer begonnen aan een voltijd HBO studie (Event Management). Dit heb ik om twee redenen gedaan. Ten eerste om de ontwikkeling die je door maakt tijdens een studie, maar ook met de vooruit blik op meer dan 30k slaris aan het eind van het jaar. Ondertussen heb ik wel een hypotheek en allerlei andere vaste lasten te betalen. Natuurlijk staat bij ieder wel denkend mens plezier in het werk op nummer 1. Maar hoeveel plezier kan je werkelijk uit je werk halen als er elke week een deurwaarder op de stoep staat?
Reactie: GeWELdIg klinkt het! Alle mama's met plezier en met kind aan het werk. De oplossing.. zo lijkt het althans, want zou het wellicht niet zo kunnen zijn, dat deze mama's (hier volgen een aantal aannames:)
Reactie: Ik ben met dit artikel zeker eens. Werkzaam in de woningbranche verkoop je eigenlijk de emotie zelf. Des temeer je weet van de achtergrond van de klant, hoe beter je hier op kan inspelen. Er is wel een mits, je geeft een bepaald verwachtingspatroon wat in mijn ogen dan ook daadwerkelijk gegeven moet worden.
Reactie: En wat te denken van de teleurstelling voor de sollicitant. Ik herinner me dat bij ASML in 2001 40% van de vers geworven medewerkers het bedrijf weer verliet met als reden onvoldoende inhoud en niveau van het werk. Zo te zien schort het bij bedrijven aan het geven van de juiste informatie over het werk. Misschien zijn ze bij HRM wel te zeer bezig met competentiegericht onderzoek en andere modieuze wervingsmethodieken in plaats van duidelijk te zijn over het werk dat gedaan moet worden, welke verantwoordelijkheden en bevoegdheden je hebt, welke contacten belangrijk zijn etc. etc.
Reactie: Ja, als een h.r. manager of lijn manager zijn eigen vak niet begrijpt - en beheerst - dan is hij/zij ook niet in staat om het juiste personeel aan te nemen.
Reactie: Als alle gangbare methodieken een onvoldoende scoren, hoe ziet dan, volgens deze doelgroep, een juiste methode er uit? Bij gebrek aan beter, zal de optelsom van conclusies de kans op een succesvolle keuze kunnen vergroten.
Reactie: Let op: er is aan HRM-s gevraagd wat zij effectief vinden en niet gemeten wat effectief is. De conclusie is dus eigenlijk dat het een wonder is dat ze erin slagen goede mensen te selecteren ondanks de gebrekkige middelen.
Reactie: De werkelijkheid is niet schokkend als je al weet dat je er weinig aan kunt veranderen. Al jaren is bekend dat op de 10 werknemers die door de selectie komt, er 2 tot 3 ''missers'' zijn. De selectie is echter nog maar één onderdeel van het people management. Daarna begint het pas. In veel gevallen ontbreekt het vaak aan voldoende begeleiding en gaat het daar dan ook soms mis. Ondenkbaar in de sport dat je een voetballer aankoopt en er dan geen aandacht meer aan geeft. Je laat hem niet zomaar een partijtje spelen. In het bedrijfsleven gebeurt dat helaas maar veel te vaak en is het zelfs zo dat de ''coach'' graag meespeelt omdat hij nu eenmaal de beste is. Ik heb dit met voetbal nog nooit gezien dat de coach bij achterstand het veld betreedt. Tijd om als management her te bezinnen waar we nu eigenlijk voor zijn c.q. staan.
Reactie: Open vragen kunnen helpen bij het verkrijgen van info. Verkoopsucces hangt af van wat je met die info doet. Als een verkoper klantinfo vraagt & krijgt, en die vervolgens niet gebruikt, maar zijn eigen verhaal afdraait, dan stoort dat. Nog meer dan wanneer hij die info niet gevraagd had.