Reactie: Een Amerikaan werkt (veel) meer uren per jaar dan de gemiddelde Nederlander. De arbeidsparticipatie ligt in de VS bovendien een stuk hoger. Hard werken is deel van de cultuur in de VS en levert aanzien op, geen blikken van onbegrip.
Wie zal zich dus meer met zijn werk(gever) indentificeren?
Reactie: Weliswaar moet het handelen van een verdachte wettig en overtuigend bewezen worden geacht door de zittende magistratuur, ik kan mij werkelijk niet voorstellen dat Michel Meurs binnen het Ahold concern carte blanche had om naar eigen goeddunken, sideletters te creëren. Dit soort kwesties, hoe verwerpelijk ook, maakte strategisch onderdeel uit van de cijferexercitie van een kleine groep ingewijden.
Bestuursvoorzitters en hun secondanten, incluis de commissarissen dienen zich voor eens en voor altijd te realiseren dat bedrijfsresultaten niet altijd tot de hemel reiken. Ethiek dient de norm te zijn, niet ''slechts''de gunst van de aandeelhouder. Eenmaal in zo'n doordenderende trein gestapt, komt elke uitstapplaats te vroeg.
Diefstal in dienstbetrekking is een delict met een verzwarende omstandigheid. Het is mijn overtuiging dat valsheid in geschrifte, gepleegd binnen de verantwoordelijkheid van de functie, eveneens als een gekwalificeerd delict dient te worden aangemerkt.
In de ogen van een aantal lieden in de Nederlandse samenleving zijn de vergoedingen van bestuursvoorzitters volstrekt te laag, dit in vergelijking tot het Amerikaanse model. Men dient zich te realiseren dat sommigen daardoor de druk niet kunnen weerstaan, excessieve edoch fictieve resultaten te boeken.
Reactie: 1. Ik werk in een internationaal bedrijf en email is niet weg te denken uit onze bedrijfsprocessen. De BlackBerry maakt het mogelijk dit royaal ook thuis te doen. Daar zit een keuze. Zelf is het me niet teveel om 's avonds even een email uit Californie te beantwoorden en zo vesnel je bedrijfsprocessen enorm. Ik kom door de BB op kantoor met een lege emailbox; elk stoplicht een email, een uur file is een complete inbox, hi.
2. Mijn dochters kan ik nog maximaal 4 jaar van de arbeidsmarkt houden. Zij MSNnen met een hele groep, terwijl zij zappen op de TV en SMSsen met anderen. De telefoon staat niet stil. ''Papa, ik ben aan mijn huiswerk''. Ik zeg niet dat dit goed is, maar ik zie een hele generatie zo communiceren. Zij zijn onze collega's over een paar jaren.
3. Onzin-mail is er zo er onzin-brieven zijn. Het leuke is dat je weet van wie zo komen: durch einfach liegenlassen erloest (DELLE).
4. Eenmaal per dag mail, ik doe het niet. Elk verloren momentje even een email wegwerken. Goed? Ik weet het niet. Het werk wel bij mij.
Reactie: Verantwoordelijk omgaan met moderne communicatie dat mag van iedere werknemer gevraagd worden.
Ouwehoeren doen we allemaal, de uitzonderingen daargelaten, we praten over het werk, de hobby, het gezin en de vakantie. Ik zou zeggen nou en!!?
Stel duidelijke KPI's en zet targets uit, en oordeel dan.
Ik zend al jaren mail van mijn werk door naar huis en zoek thuis dingen uit die ik voor het werk nodig heb. Men mag mij altijd op mijn prive toestel thuis bellen, toeleveranciers bellen mij thuis, projectmanagers bellen mij privé. Ik heb daar absoluut geen moeite mee, zelfs niet als ze eigenlijk alleen maar willen weten hoe het met me gaat. Ik heb er geen moeite mee als iemand me thuis mailt met een vraag over het werk, die kennelijk accuut is en ben ondanks deze ''afwijking'' geen workaholic. Ik heb gewoon schik in mijn werk!
Mag ik dan ook iets terugkrijgen in de vorm van eens een privemailtje van het werk versturen of via de telefoon belangrijke privezaken regelen? In principe doe ik dit in de pauze maar heb er ook geen moeite mee om uit de pauze gehaald te worden als er werk aan de winkel is, dan pauzeer ik de volgende pauze wat langer. Reken mij af op prestaties van mij en mijn team i.p.v. eindeloos gezeur over futiliteiten. Het gaat er toch maar om dat de tent draait, nietwaar en dat zo leuk mogelijk als het even kan.
Leer mensen over de gevaren die het ontvangen van grappige mails met leuke foto's kunnen bevatten. Dat hele systemen met essentiele data plat kunnen gaan door virussen enz. Zorg dat ze een goede beveiliging thuis op de pc hebben en stel een policy op hoe ze moeten omgaan met mail. Dus dat je beter geen porno, onzin e.d. kunt rondsturen vanaf je bedrijfsmail omdat dit geassocieerd wordt met het bedrijf. Hetzelfde met het onvangen van mail.
Geef mensen geen toestemming om confidentiële data zomaar naar prive e-mail adressen te mailen.
Maar wat is het probleem als je kind van 12 even op de msn kruipt en 3 minuten met je chat, je een mail stuurt of even belt?
Nee, ik zie de pc en de telefoon als een zegen als deze verantwoord gebruikt worden. Leer je mensen verantwoordelijkheid en geef en neem en oordeel naar de resultaten van het werk.
Leren kun je ook van mail, rapoorten, bijzonderheden, afwijkingen die geconstateerd worden kunnen leerstof zijn voor anderen.
Wie uren zit te mailen of te surfen zal waarschijnlijk toch niet zijn targets halen (uitzonderingen daargelaten)
Wie persistent urenlang privé surft, mailt of belt is zijn job niet waard. De manager of directeur die dat niet constateert wellicht ook niet. Sommige mensen zijn trouwens min of meer onschadelijk als ze zitten te bellen en te surfen, die richten meer schade aan als ze beginnen te werken!
Reactie: Goed idee om vaste tijden in te stellen. Ervaring leert ook dat na afwezigheid van 1 of meerdere dagen een medewerker vaak een hele ochtend bezig is met alleen het lezen en/of beantwoorden van e-mail.
Reactie: Zou Marktplaats zelf niet een aparte kolom kunnen maken waarin je als koper kunt chequen of er kaf tussen het koren zit bij producten en hun aanbieders.
Bijvoorbeeld een rij met op alfabet de producten die vaker het doelwit waren van malafide handelaren en daaraan gekoppeld mogelijke mailadressen van foute handelaren?
Reactie: Naar mijn mening hangt dat zeer sterk af in welke sector, de gezondheidheidstoestand van de persoon en nog enkele factoren welke individueel de doorslag zullen geven. De statement is wat makkelijk geformuleerd.
Reactie: Naar mijn mening hangt dat zeer sterk af in welke sector, de gezondheidheidstoestand van de persoon en nog enkele factoren welke individueel de doorslag zullen geven. De statement is wat makkelijk geformuleerd.
Reactie: Vooral voor mensen met een allergie is dit géén optie. De kunstluchtomgeving van veel kantoorgebouwen levert al voldoende gezondheidsproblemen op. Onzin.
Reactie: super !
ik kan mijn hondje meenemen naarhet werk endat bevalt uitstekend !
ik draai nu langere dagen dan tevoor, toen ik mij naar huis haastte om het diertje gauw uit te laten
Nu doe ik dat in de pauze !
Reactie: Het is duidelijk dat deze uitspraak ook mogelijkheden geeft aan iedereen die bij de rechter kan aantonen dat er geen opzet is het spel was. We moeten deze rechter dankbaar zijn omdat hij nu voor iedereen de mogelijkheid heeft geschapen om onder de bekeuringen uit te komen. Ik ben het heel erg met de russiche roulette opmerking eens. Ik betrap mezelf er vaak op dat ik een bijna fobische rijstijl heb aangeleerd om risico's te vermijden. Op drukke wegen is het tegenwoordig bijna ondoenlijk om de aandacht op een verantwoorde manier te verdelen op het eigen rijgedrag, het rijgedrag van anderen en de maximale snelheid. Sommigen rijden 100, anderen keurig 80 en weer anderen zelfs 70 op plaatsen waar 80 de maximale snelheid is.
Evenals anderen kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat het er soms opzet is het spel is. Zeker op plaatsen waar de snelheid vaak wijzigt. De A4 is zo'n voorbeeld, ook de A44 bij Wassenaar waar opeens een maximum van 50 is ingesteld waar even later weer 70 is toegestaan.
Reactie: Het is een algehele vermindering van respect en geduld in relaties met anderen. Sommigen leggen de bal bij het management neer en anderen zoeken de oorzaak gelukkig zij zichzelf. Naar mijn mening zijn beide partijen volledig verantwoordelijk voor hun eigen gedrag. Een falend management mag nooit de oorzaak zijn van een slecht eindresultaat aan de klant. Deze klant is vaak verbonden met een gedeelte van het bedrijf en zelfs vaak met een of enkele personen. De verantwoordelijkheid voor de relatie met de klant en de kwaliteit van het product zijn dan belegd bij de medewerker. Het management daarentegen kan alleen maar verwachten dat zijn medewerkers een goed eindproduct afleveren als hij zijn medewerkers gaat waarderen als asset en niet als een kostenpost ziet waarop zoveel mogelijk moet worden bezuinigd. Niets nieuws onder de zon. Respect zaaien is respect oogsten.
Reactie: Het is geweldig gesteld met de bereikbaarheid van mensen in het bedrijfsleven. Met de komst van de nieuwe communicatiemogelijkheden zijn de eisen aan de bereikbaarheid natuurlijk veel hoger geworden. Men eist nu bijna onmiddellijke bereikbaarheid en is teleurgesteld als dit niet het geval is. Terugdringen van de communicatiemogelijkheden haalt volledig de dynamiek uit de hedendaagse manier van werken. Voor wat betreft de overdaad aan informatie: mensen kunnen en moeten zich meer en beter informeren. Daar hoort ongevraagde informatie soms ook bij.
Reactie: Marktplaats is onderdeel van E-bay. Daar hanteert men een systeem waarbij de klant de betrouwbaarheid van de verkoper aangeeft op basis van de ervaring bij transacties. Dit geeft de kopers meer vertrouwen en belet de verkopers te frauderen. Marktplaats en dat soort sites zouden dit systeem over moeten nemen.
Daarnaast moet er meer energie worden gestoken in de opsporing van internetcriminaliteit bij de handel.