zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Zeven manieren waarop de baas (goede) medewerkers wegpest

bell van aken   |    |  26 januari 2015
Reactie: wordt lid van de bond of vraag assistentie van het juridisch loket maar teken niets ze mogen je niet verplichten om iets te tekenen en al helemaal niet als je het met de inhoud niet eens bent ze zijn bij mij ook bezig met dossier opbouw omdat ik voor mijn rechten opkom wat werken betreft hebben ze geen poot om op te staan dus hopen ze dat het kan door te intimideren. ik heb nu91 ingeschakeld en heb op de rapportage van leidinggevende geen reactie gegeven aangezien ik het ook niet mee eens ben. ik ga hier op zeker nog van horen en dat gaat linea recta naar mn vakbond
 

Chief Happiness Officer: een verantwoorde investering?

Ad   |    |  26 januari 2015
Reactie: Moeten we nu echt gelukkig worden van al die reclames van die bureautjes?
Ik niet dus.
Ik wordt gelukkig van goed personeelbeleid, zonder al die gekkigheid, daar heb je meer dan genoeg aan.
 

Retail zoekt naar evenwicht tussen winkel en online

Yoeri van den Berg   |    |  26 januari 2015
Reactie: Als ik naar de mogelijkheden anno 2015 en de sterke stijging van het aantal retail ketens dat verdwijnt, dan verbaas ik me altijd over hoe snel de technologie vordert.
 

Ook in de supermarkt is voetbal oorlog

Van den Berg   |    |  26 januari 2015
Reactie: Jammer dat er zo'n gigantische nadruk ligt op commercialisatie, het lijkt elk EK en WK erger te worden.
 

Mijn focus is afgenomen. Wat kan ik daar aan doen?

Ellen   |    |  26 januari 2015
Reactie: Quick win/fix voor een overspannenheid/naderende burn-out? Bestaat niet.

Praat met een professional, want de vraagsteller zit mi tegen een burn-out aan.

De vraag is ook wat was er eerst, de desintresse in het werk en daardoor stress, of eerst de stress en overspannenheid en daardoor de desintresse.

Zorg voor voldoende rust en ontspanning, zorg voor een goede werk-privé-balans en bekijk van daaruit of je nog wel op de juiste plek zit.

Vlieg dit aan als een overspannenheid/burn-out situatie.
 

Leer elkaar beter kennen: stimuleer interesse in elkaar

Ellen   |    |  26 januari 2015
Reactie: Wat me in dit artikel verbaast, is dat er gevraagd moet worden naar iemands reden. Waarom had de dame in kwestie het niet zelf kunnen aangeven? 'Kan het aub een kwartiertje later?' Het liefst bij de allereerste planning van de vergadering. Desnoods dan gelijk met reden. Het moet van 2 kanten komen. Er moet de vrijheid zijn om als groep elkaar op zaken aan te durven spreken en vragen te stellen, maar men moet ook open durven zijn en zelf aan de groep zaken te vertellen en te vragen.
 

Wat te verwachten van security in 2014?

Wilfred Baars   |    |  26 januari 2015
Reactie: ''Al met al denk ik dat 2014 een zeer actief en spannend jaar op het gebied van security zal worden.''

Leuk om dit bericht terug te lezen, ik denk dat de Goede van Eijk hier zeker gelijk in had.
 

Minder ICT vacatures in Q2 2014

Wilfred B.   |    |  26 januari 2015
Reactie: Interessante gegevens. Zeker gezien het feit dat landelijk kennisniveau hoger dan ooit tevoren is.
 

Chief Happiness Officer: een verantwoorde investering?

Conrad van Pruijssen   |    |  26 januari 2015
Reactie: Mooi artikel en erg herkenbaar.
Er zijn nog meer mooie onderzoeken.
Een onderzoek in de economist toont aan dat de productiviteit met minimaal 50% stijgt als je in je medewerkers investeert, en nog meer als het ook nog eens invloed heeft op de privé situatie bij ouders thuis.
Ook een duidelijk voorbeeld van: ''Als mens gezien worden ..''

Ik denk dat er bij grote organisatie nog veel te doen is.
De vraag is of ze het al inzien en of ze daar in willen investeren.

Ik heb vorige maand 20 P.A. van CEO's en 20 CHRO (Chief Human Resources Officers) benaderd van de top 100 bedrijven.
Met een aanbod om hun medewerkers gelukkiger te maken, en daardoor de productiviteit te laten stijgen.
Op een manier die ook nog eens wetenschappelijk onderbouwd is. En qua implementatie vrij eenvoudig is en van de werkgever weinig inspanning vraagt.

Het mooie is dat de business case aangeeft dat de investering binnen 3 weken terug te verdienen is als het goed gaat. Laat het 50% tegen zitten dan verdien je de investering in 6 weken terug.

En dan heb ik het niet eens over de bijvangst. Mijn programma draagt ook nog eens bij aan een verbetering van de competenties van de medewerkers (OECD onderzoek laat zien dat 80% vd medewerkers niet over de juiste 21st century skills beschikt. Deze executieve functions wordt door in mijn programma ook nog verbeterd.
En als laatste valt het onder MVO (Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen).
De belastingdienst zou zeggen, gemakkelijker kunnen we het niet maken .... Ik kan het wel mooier maken ;-)

Nu geef ik toe dat mijn aanpak vooral gericht is op werknemers die ouder zijn en kinderen hebben.
Maar goed volgens mij geldt dit alsnog voor heel veel medewerkers.

Het is goed dat er meer en meer van dit soort artikelen verschijnen. Op deze manier komt het steeds hoger op de agenda bij CEO's en CHRO.

Conrad van Pruijssen
Ouderfluisteraar
Happy Kids Happy Parents
 

Zeven manieren waarop de baas (goede) medewerkers wegpest

Verpleger   |    |  26 januari 2015
Reactie: Sinds 2 maanden nieuwe leidingevende in de zorg. Deze heeft met iedereen in het team kennismakings gesprekken gevoerd.
Ben opgeroepen voor een gesprek met P&O
Tijdens dat gesprek werd benoemd dat er een aantal collega's zich negatief over mij geuit hadden. 6 vd 19 collega's voelen zich onveilig , vinden mijn bejegening niet correct. Stomverbaasd na dit gesprek want herken mezelf hier niet in.
Van de laatste 4 jaar geen bijzonderheden tijdens de functioneringsgesprekken gehad.

Er ontstaat een soort heksenjacht op mij en waar ik dit aan verdiend heb is mij onduidelijk. Tijdens de kennismakingsgesprekken heeft mijn manager ook aan een aantal collega's gevraagd hoe ze zich voelden bij mij? Dit terug gehoord van collega's.
Krijg steun vanuit de artsen en aantal collega's die mij ook niet herkennen in gedrag wat benoemd werd.

Er wordt een dossier opgebouwd en alles wat ik doe wat onder de loep genomen.
Mijn leidinggevende heeft contact gehad met haar baas en mijn vorige leidinggevende om zo sterk te staan.
Krijg van alle gesprekken verslagen die ze eist dat ik onderteken maar ben het niet eens met de inhoud. Wat moet ik hiermee?

Heb geen rechtbijstand en geen lid vd bond
Iemand nog tips wat ik kan doen
 

Obama zet in op energie, gezondheidszorg en onderwijs

Energie Zakelijk Vergelijken   |    |  26 januari 2015
Reactie: Energie Zakelijk Vergelijken MKB - De laagste zakelijke energie tarieven voor bedrijven. Bespaar jaarlijks gemiddeld 750 euro op uw zakelijke energiekosten!
 

Chief Happiness Officer: een verantwoorde investering?

Jente   |    |  26 januari 2015
Reactie: Blij met weer een artikel over dit onderwerp op Manageronline!

Helemaal eens met het idee 'Happiness als Businessmodel '. Niets fluffy aan en niet soft en passend bij de tijd. Niet voor niets dat de Erasmus Universiteit een masterclass is gestart.

Aanrader is ook het boek 'Delivering Happiness' van Tony Hsieh.

Met zijn team heeft hij bij Zappos in Amerika de happiness component in het DNA van de organisatie laten doorklinken. Met veel zakelijk en persoonlijk succes en een enthousiaste groep medewerkers.
Ook eens dat met een van de andere reacties dat HR hier een belangrijke rol in speelt en dat binnen organisaties het top-bottom en bottom-top aandacht verdient op de agenda.

Misschien is de CHO wel voorbestemd voor de 2.0 / 2.5 en 3.0 bedrijven. Hier is meer ruimte voor een cultuur met een CHO en vaak ook een andere opbouw van personeelsbestand en ideeën over werken, gebruik van talenten en jobcrafting. Eerder dan de wat oudere systemen.

Licht opportuun op deze plek misschien en wel heel gemeend: Met mijn jarenlange HR achtergrond en CHO aspiraties ben ik in voor de CHO/HR positie bij een organisatie die de volgende stap durft te zetten!

Happy to meet you :-)
Jente Spier
 

Chief Happiness Officer: een verantwoorde investering?

BART   |    |  26 januari 2015
Reactie: Als Chief Happiness Officer ben ik erg blij met dit artikel. Dank je wel! Lees meer over dit onderwerp op onze site en doe er gratis de gelukstest.
 

Waarom neemt niemand verantwoordelijkheid?

N. Eillebrecht   |    |  26 januari 2015
Reactie: Wat ik ook wel eens tegenkom in de praktijk is dat de leidinggevende van de managers teveel controle uitoefent op de werkwijze of uitvoering. Kortom nog een vraag, naast de andere vragen die goed onderzocht moeten worden, is: ervaren de managers dat ze ook verantwoordelijkheid kunnen nemen? Zo niet, wat is daar dan de oorzaak van en wat is nodig om dat wel te ervaren? Succes met de zoektocht!
 
< vorige 234 235 236 237 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10