zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Test uw persoonlijkheid

Hendrik   |    |  14 oktober 2008
Reactie: Ik zoek een online psychologische test om als bedrijf aan je employees te tonen.
Een soortgelijke test als carriere test is ook welkom.
 

Vijf tips tegen fileleed

Arno   |    |  13 oktober 2008
Reactie: Een beetje meer asfalt zou ook helpen. Sinds de jaren 70 lopen we achter met de groei van de mobiliteit. Files op de snelwegen zijn vaak de maatstaf, maar het provinciale en kleinere wegennet is verworden tot een overloop voor vastlopende snelwegen. Hierdoor worden dorpen overspoeld door doortrekkende forenzen, staan provinciale wegen ook steeds meer vast. Het probleem van verkeersoverlast (zowel voor de forens als de omwonende) is niet van de laatste jaren, al openbaart het zich nu meer.
Ben helemaal voor alle bovengenoemde oplossingen + meer asfalt in ruime mate voor provinciale wegen, rondwegen en snelwegen.
 

Haantjesgedrag manager zit in de genen

Star   |    |  13 oktober 2008
Reactie: Ik vind dit weer een te kortzichtig onderzoek. Vijftien jaar onderzoek en dan met zo'n bevinding komen. Dit verhaal had elke leek ook wel kunnen vertellen. En dat haantjes gedrag heeft waarschijnlijk alleen betrekking op mannen, waarmee meteen vrouwelijke managers uitgesloten. Maar de evolutie theorie versterk ook het patriarchale systeem in de opvatting, dat de mannetjes de hanen zijn van het kippenhok. En om altijd terug te grijpen naar een prehistorisch concept, die de wetenschap zelf bedacht heeft vind ik ook ver gezocht. Soms vind ik evolutietheorie niet meer dan kijken naar wat er in de natuur plaatsvindt en dat dan proberen te betrekken op jezelf. Andersom gebeurd ook, dan lopen er honden met kleding aan. Ach, ik wil best in evolutie geloven, maar niemand kan mij vertellen hoe onze voorouders zich nu wel of niet gedroegen, dat blijft gissen. Wat mij persoonlijk opvalt is dat de hoogste mannelijke en vrouwelijk managers meestal niet aantrekkelijk zijn (de enkele uitzondering daargelaten) en soms ook niet van karakter. Dat zou pas echt een interessant onderzoek kunnen worden om daar de reden van te achterhalen, maar ik verwacht niet anders dan weer een kortzichtig antwoord en weer vijftien verloren jaren
 

Denk klein! Over de voordelen van simpele verandercommunicatie

Marja   |    |  13 oktober 2008
Reactie: Goed artikel, ik maak uit dit artikel niet op dat je niet in grote lijnen moet denken, maar hoe groter je een veranderingsproces implementeert hoe moeilijker het in de praktijk te overzien is.
Houd het zo kort en bondig mogelijk.
 

Vijf tips tegen fileleed

Bjorn Heisterkamp   |    |  13 oktober 2008
Reactie: Het is zeer zeker de moeite waard om te denken aan exotische alternatieven, want structurele oplossingen tegen het fileleed zijn er niet. De afgelopen 'filevrije dag' was natuurlijk een fiasco, ookal werd het tegendeel gepropageerd. (Om 8:30 uur stond er 250 kilometer file, 80 kilometer minder dan gebruikelijk - de donderdag daarvoor stond er 230 kilometer, dat was toen nog iets minder dan normaal...).

Er is berekend dat 15 tot 20% van de verkeersdruk funest is. Dat wil zeggen dat een reductie van 20% zal leiden tot een afname van files met ongeveer 90%. HOE bereiken we dat?

1. Met telewerken
2. Met flextijden
3. Met een juiste infrastructuur (audio- en videoconferentie)
4. Met bereidwilligheid om met elkaar ochtenden en middagen te ruilen (wederom flextijden)
5. Carpoolen, al was het maar de helft van de woon-werk afstand
6. Met duidelijk advies vanuit de werkgever. De overheid zelf doet te weinig.

Voor advies en casestudies staan aardige voorbeelden op www.123vergaderen.nl
 

Denk klein! Over de voordelen van simpele verandercommunicatie

ton van de vorst   |    |  13 oktober 2008
Reactie: Geweldig verhaal. Communicatie zoals die bedoeld is. Niet moeilijk, niet groots. Je vraagt je zelfs af wanneer je groot moet communiceren. In de reclame, in de politiek? Of zal daar het wantrouwen jegens grote communicatie ook niet minder zijn?
 

Vijf tips tegen fileleed

Gerald   |    |  13 oktober 2008
Reactie: Ik ga voor de Flexwerkplek! al een half jaar maak ik gebruik van diensten van Regus. Je kunt gebruik maken van alle Regus business centres in Nederland, deze zijn heel makkelijk bereikbaar met het openbaar vervoer. ben echt blij dat ik niet meer op Ring Amsterdm in de file hoef te staan!
 

Economische crisis staat energiebesparing in de weg

Matthijn   |    |  13 oktober 2008
Reactie: Door de crisis gaat men juist op energie besparen. Zo is onlangs een nieuwe energiezuinige auto geïntroduceerd (VW Golf TSI).
 

Selectiemethodes zijn uit de tijd

Ad de Beer   |    |  13 oktober 2008
Reactie: @Jerome,
Ik hoop dat als je auto rijdt je ook beslissingen neemt, anders is de schade niet te overzien.
Het was zo dat adviesbureaus werden ingehuurd om beslissingen te kunnen verantwoorden, McKinsey is er groot mee geworden.
Goddank zijn er ook adviesbureaus die gewoon advies geven, omdat een manager ook niet alles kan weten. Juist daarom geven wij een ROI garantie op een aantal adviezen, de organisatie verdient geld aan ons advies.
Aannemen van personeel is mensenkennis. Als je mensenkennis hebt zul je ook weten dat niemand volstrekt objectief een beslissing kan nemen.
En daarom is het aannemen van mensen best te vergelijken met het kopen van een auto, het kopen van koffie of het aangaan van een verkering.
 

Selectiemethodes zijn uit de tijd

jerome   |    |  13 oktober 2008
Reactie: Om management met autorijden te vergelijken vind ik niet juist. Management is voor mij het nemen van beslissingen. Tegenwoordig huren P&O functionarissen mijns inziens teveel van die dure adviesbureaus in, omdat ze zelf bang zijn om fouten te maken. Een adviesbureau is dan een geldig argument om je achter een beslissing die je neemt te verstoppen. Dat er bij het aannemen van nieuw personeel een gezonde dosis mensenkennis mee moet spelen, dat is iets wat ze hier zeker een vies woord zullen vinden.
 

Salesblog: Je oren laten hangen naar de klant is zakelijke zelfmoord

M Rijnboutt   |    |  13 oktober 2008
Reactie: Wat verstaan we onder klantgericht? Dat is de kwestie. Als klant wil ik dat graag zelf kunnen bepalen. Dus maatwerk, daar gaat het om. Als klant ben ik niet geinteresseerd in kortingen, of in 3 halen 2 betalen. Ik wil tevreden zijn, en er zijn maar weinig winkeliers die mij vragen hoe ze mij tevreden kunnen maken. De beste verkoper die ik ooit heb meegmaakt heeft mij zelf de oplossing laten bepalen in een situatie waarin ik ontevreden was over een aangeschaft product. Klantgezwicht of klantgericht? Ik heb geen misbruik gemaakt van de situatie, en ben nog steeds een tevreden klant.
 

Salesblog: Je oren laten hangen naar de klant is zakelijke zelfmoord

Ger de Bruijn   |    |  13 oktober 2008
Reactie: heren,heren,heren!

Zoek eens het verschil op tussen klantgerichtheid en klantgedrevenheid.
Gewoon even googelen, er gaat een wereld voor u open!.

met vriendelijke groet,
Ger J.F. de Bruijn
 

Salesblog: Je oren laten hangen naar de klant is zakelijke zelfmoord

Brian Houben   |    |  13 oktober 2008
Reactie: @ Ad de Beer
Ik ben het met u eens. Natuurlijk kun je van een bepaald product verschillende versies hebben, dat is dan een bedrijfsstandaard. Het gaat erom hoe het bedrijf ermee om gaat wanneer een klant toch iets anders wil dan de beschikbare mogelijkheden. Zoals u zelf al zegt, dient de klant dan iets extra's te betalen. Het gaat echter mis wanneer dit achterwege wordt gelaten vanwege de klantgerichtheid.
 

Denk klein! Over de voordelen van simpele verandercommunicatie

johanna kroon   |    |  13 oktober 2008
Reactie: Ik zou zeker niet willen beweren dat verandercommunicatie zich alleen op de doeners moet richten. Het doen valt juist vaak pas te veranderen als er eerst op het niveau van het denken iets veranderd is. Daar moet alles dus beginnen.
Zie voor voorbeelden www.johannakroon.com
 
< vorige 1519 1520 1521 1522 2479 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10