zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Past uw organisatie zijn strategie aan aan de crisis?

J.T.   |    |  3 februari 2009
Reactie: Wel een grappige opmerking ''...klanten op de eerste plaats gaan zetten.....''
Wie of wat stond(en) er tot nu toe dan op de eerste plaats?
 

Wederzijds vertrouwen essentieel om recessie te overleven

Rene Civile   |    |  3 februari 2009
Reactie: Ik schaar me hier graag even achter Ad wat het onderwerp betreft. Ik wil er graag even het volgende aan toevoegen. Nog nooit is het vertrouwen in de overheid zo droevig geweest als de laatste weken. En wat doet de overheid hieraan? Erg weinig anders dan lege woorden waar de belastingbetaler niet zo op zit te wachten.

Waar zij wel op zit te wachten? Dat is heel eenvoudig uit te leggen. De financiele sector heeft decennia lang, vrij, hun gang mogen gaan, ongecontroleerd, met het verzinnen en uitgeven van 1001 financiële constructies, die vaak zelden deugden.

Uiteraard deugden die wel voor diezelfde financiële instellingen want de verrekeningskosten waren zo in elkaar geknutseld dat toen de politiek riep dan deze sector de 'gemaakte kosten' inzichtelijk moesten maken, deze sector hier hun achtewerk mee afveegden. Men kon het niet eens.

Nu is het zo dat deze sector in 3 of 4 decennia krankzinnige miljarden heeft verdient aan deze consumenten. Consumenten die overigens ook belastingbetalers zijn.

Nu ligt die sector op zijn gat en wie springt er bij? Juist de overheid. Nu vergeet Woutertje, Jan Petertje en Andreetje even dat het de belastingbetalers zijn die dus de banken over eind houden. Kijk ons eens heerlijk bezig zijn kweelt ons woutertje.

De financiele sector haalt de stofkam door alle verstrekte en te verstrekken hypotheken en leningen. Want, door de huidige stand van zaken vertrouwen de banken elkaar onderling niet meer en natuurlijk moet iemand hiervoor bloeden. Wie? De consument en de Belastingbetaler. Kijk ons toch eens goed bezig zijn, kweelt woutertje.

Nu is het zo dat de banken de rente verlagingen vrijwel niet doorberekenen aan hun klanten. Want men kan natuurlijk hun eigen falen en inhaligheid niet uit handen geven want stel je toch eens voor dat je diegenen die je broek op aan het houden is, vertrouwt.

Kijk ons toch eens goed bezig zijn kweelt woutertje. Tot nu toe, de laatste stoelen wisselingen meegenomen, alleen maar bekende politieke namen de revue zien passeren die in de raden een zetel warm gaan houden van deze onbetrouwbare financiele sector.

Het gaat allemaal goed komen kwelen woutertje en jan petertje. Gisteren vertelt een jan petertje dat hij, na ampel beraad, iaw hoeveel druk heeft iemand nodig om te beseffen dat de meerderheid van het volk gewoon duidelijkheid wenst, besloten tot het instellen van een door hem benoemde commissie.

Jan petertje en woutertje hebben er beiden geen enkel benul van wat er speelt en hoe de consument en belastingbetaler tegen hen en die financiële sector aan het aankijken is. Zonder al te veel vertrouwen jan petertje en woutertje.

Na dat toneelstukje van gisteren van JP ging ik spontaan over mijn nek. Zelden heb ik een aantal politici zo verschrikkelijk naief zien reageren op zaken die werkelijke aandacht behoeven omdat zij er, voor de meerderheid van consument en belastingbetaler, er werkelijk toe doen.

Wat JPB'tje en W'tje en A'tje en wat al die haagse politici heel opportuun kwelen om elkaar een mes in de rug te steken, dat zal deze consument en belastingbetaler volkomen worst zijn. Over vertrouwen gesproken kan deze consument en de belastingbetaler u nog veel vertellen.

Of u het zal gaan begrijpen, zelfs maar overweegt het te bekijken, het zelfs maar zou willen aannemen, dat is deze consument en belastingbetaler wel volkomen KLIP EN KLAAR.

De haagse politiek en de financiele zijn NIET te vertrouwen en doen klaarblijkelijk heel graag aan incest. Daar bestaat geen twijfel over. Mijn vertrouwen gaat uit naar het optimisme van mijn medeconsument en belastingbetaler die zich niet door jullie onzin laat ringeloren.

Diegenen die het lef hebben de doortraptheid van de haagse politiek, 'klip en klaar', de rug toekeert en gewoon hard op zegt, ik hoef ze in den haag gelukkig niet langer meer te vertrouwen, dat weet ik nu gelukkig.

Daarmee wordt elke politicus vanaf nu een met 'Afpersing' gelegaliseerde constructie genaamd 'belastingen' een zichzelf verrijkende paria die voorts geen toegevoegde waarde meer heeft.

Tenminste, niet voor deze positieve consument en belastingbetaler.

René Civile
Consument en Belastingbetaler
Genaait vanaf 1975 tot Heden.
 

HR moet marketingtechnieken inzetten

Menno Lanting   |    |  3 februari 2009
Reactie: Als we marketing in de klassieke zin beschouwen lijkt het me geen aanwinst voor het HR-beleid. De traditionele marketing staat dan ook zwaar onder druk. Het enkel aandacht vragen door ongevraagde mailings en telefoontjes, dure 30-seconden spots, bedrukte koffiebekers en wat al niet meer zij loopt op haar laatste benen. Veel HR-afdelingen zouden echter veel baat hebben bij wat ik dan maar 'nieuwe marketing' zou noemen. Aandacht geven in plaats van aandacht vragen. HR acteert te vak defensief en te weinig in de strategische kern. Hier ligt dan nog een parallel met de marketingcollega's want ook daar speelt men veelal nauwelijks nog een rol in de strategie van het bedrijf.

Er betreed nu een generatie de arbeidsmarkt die ook niets anders verwacht en gewend is. Het is ook een generatie die alle marketingtrucs feilloos door heeft. Authenticiteit, daar zal het keer op keer omdraaien. Proactieve betrokkenheid die aansluit bij de persoonlijke situatie en voorkeuren van de consument danwel werknemer. Aandacht geven in plaats van vragen. Het is nog best lastig.
 

Forse directiesalarissen bij liefdadigheidsinstellingen

nieuweniernu   |    |  3 februari 2009
Reactie: De directeur van de Nierstichting, de heer Paul Beerkens ontvangt jaarlijks 180.000 euro.(zie jaarverslag) En hij is niet de enige directeur daar. Verdiende de directeur van de Hartstichting in 2004 ''fors meer''?

Wat doet hij daar voor? De 16 miljoen per jaar, die vrijwilligers en fondsenschenkers bijeenbrengen, gaat naar vele posten. Giga-reclamekosten, peperdure kantoren in Bussum, sprookjesnieren van de toekomst, het Corpusmuseum etc. Maar waar de nierpatient die NU een nier nodig heeft -die van de wachtlijst dus- nauwelijks mee geholpen wordt.
Resultaat: 200 wachtlijstdoden per jaar.En zeer veel angst voor deze ''dodenlijst''.

De nierpatient die NU een nier nodig heeft, staat duidelijk niet centraal. De middelen gaan naar verkeerde posten, dus in verkeerde zakken. De Nierstichting volgt in haar daden al jarenlang -slechs wat morrend- het dodelijke nonbeleid voor nierdonatie van de diverse ministers van Volksgezondheid. De heer Paul Beerkens liet tijdens diens 7-jarig directeurschap bij de Nierstichting een spoor van ca. 1500 wachtlijstdoden achter. Één verkeersdode haalt het nieuws, maar 200 doden per jaar...

Daarom richtten wij -vrijwel allen (ex-)nierpatienten en nierdonors- het Nierpatientencollectief ''Nieuwe Nier NU'' op. En adviseren nierpatienten hoe aan een nieuwe nier te komen. Soms binnen een maand. Keurig betaald door de zorgverzekering. En wij gaan daarmee door totdat de Nierstichting doet wat zij moet doen: nierpatienten van NU redden.

Met groet van
nieuweniernu
http://niertekoop.blogspot.com/
 

Salesblog: Zo haalt u meer uit koudeacquisitiegesprekken

Alex   |    |  3 februari 2009
Reactie: @Oosterbaan... U mag best zeggen dat dit artikel u irriteert, geeft niks. :-) Als u zich maar realiseert dat wanneer u weerstand ervaart, u op het punt staat iets te gaan leren, waarbij het aan de andere kant natuurlijk zo kan zijn dat Nederlands uw passie is. In dat geval heb ik niets gezegd. p.s. volgens mij staat het goed in de tekst, is het verbeterd?

Leuk artikel trouwens Michel en boordevol waarheid! groet Alex
 

Wederzijds vertrouwen essentieel om recessie te overleven

Ad de Beer   |    |  3 februari 2009
Reactie: Het doet je toch deugd dat Tom Peters en grote denktanks blijkbaar mijn blogjes lezen.
Of trappen we allemaal dezelfde open deuren open?
Vertrouwen redt ons uit de crisis en juist de media weten momenteel iedere dag het vertrouwen te ondermijnen door de ene rampspoed na de andere overdreven te gaan publiceren.
De politiek is bezig met de temperatuur die een tomaat mag hebben, met de leugens van Balkenende over de oorlog in Irak en het knutselwerkje van Wilders, terwijl ze beter orde op zaken kunnen stellen in de economie. Van Wouter horen we niks meer, is hij een plekje bij de Zalm-bank aan het regelen?
hoe kunnen wij, Het Volk, nu vertrouwen krijgen dat het allemaal weer goed komt of wel meevalt?
 

Salesblog: Zo haalt u meer uit koudeacquisitiegesprekken

Ad de Beer   |    |  3 februari 2009
Reactie: Gelukkig komt de schrijver ook tot het inzicht dat klantgerichtheid, oog en oor hebben voor de klant (dat is wat anders dan de oren laten hangen naar de klant) belangrijk is.
Heb je interesse voor de klanten, weet je wat het probleem van de klant is en heb je daar de oplossing voor, dan verkoopt je product of dienst vanzelf. Het enige wat je moet doen is zorgen voor tevreden klanten, dat zijn per slot de beste verkopers.
Een bedrijf dat verkopers in dienst heeft, heeft waarschijnlijk een product dat zichzelf niet verkoopt en het is dus maar de vraag of de klanten daar behoefte aan hebben.
De belangrijkste acquisitieblunder heb ik dan ook gemist:''praten en niet luisteren''.
Nu ben ik wel benieuwd hoe een verkoper bij een koude acquisitie achter het probleem van de klant, de prospect gaat komen. Wat is dan de openingszin?
 

‘Vrouw kan het nooit goed doen tijdens sollicitatie’

RJL Visser   |    |  2 februari 2009
Reactie: Ik word een beetje bedroefd als ik lees dat de kwaliteiten van vrouwen zouden bestaan uit lichaamsvormen, zoals een persoon hierboven lijkt te beweren. In de zakelijke omgeving gelden andere criteria voor goed functioneren. Plotseling krijg ik begrip voor de feministische razernij die vandaag de dag over mannen wordt uitgestort.

Verder eens met eerdere bijdragen: als sollicitanten wordt gevraagd naar plannen voor gezinsuitbreiding, dan zowel bij mannen als vrouwen.
 

‘Vrouw kan het nooit goed doen tijdens sollicitatie’

M.G.   |    |  2 februari 2009
Reactie: Beste allen,

jammer dat de discussie belandt lijkt bij het thema: voortplanting en de paarbewegingen hieromheen.

Rene had het mij goed begrepen in mijn stelling dat hij mij vooral gaat om de cultuurverschillen tussen Amerikanen en Nederlanders. Daarmee zijn de conclusies uit het onderzoek dus niet per definitie gelijkluidend.
 

‘Vrouw kan het nooit goed doen tijdens sollicitatie’

karin   |    |  2 februari 2009
Reactie: Ik, vrouw, solliciteerde. Ik werd uitgenodigd op gesprek. Ik etaleerde mijn kwaliteiten, uiteraard gerelateerd aan de functie. Ik 'verkocht' mijn ideeen over hoe ik de zaken aan zou pakken in de begeerde functie. Gaf aan waar ik nog in zou kunnen groeien. Vroeg hoe de zaken op dit moment aangepakt werden. Het antwoord was uitermate vaag en ik vroeg door. Het antwoord bleef vaag.
Ik koppelde serieuze ideeen aan dat vage antwoord. Men begon te schuiven op de stoelen.
Brief volgde. Ik werd afgewezen op grond van: geen ervaring!
Ik was te ambitieus, was mijn conclusie, want als ik geen ervaring zou hebben zou ik niet uitgenodigd worden voor een gesprek.
Op grond van twee soortgelijke ervaringen ben ik geneigd de inhoud van het artikel te beamen.
 

Beste werknemer is als eerste weg

Karel Christiaanse   |    |  2 februari 2009
Reactie: Leuk voorbeeld.
De technocratie bij de overheid strekt zich veel verder uit. De hele semi overheid is ervan vergeven. Ziekenhuizen en instellingen kunnen niet meer zonder. Maar alla .. Leiderschap is inderdaad weer in opkomst en dat is verheugend. Alleen ben je daar niet alleen mee. Er zijn nieuwe trends, ook waar en verheugend. Maar het is ook zo dat bedrijven ijzerenheinig doorkachelen met de inmiddels eigen manier van sturing. Om kort te zijn: de provincie Limburg (ik heb daar verder helemaal niets mee) doet het nu eens helemaal andersom. Rob de Wilde is dacht ik projectleider daarvan. Mobiliseren van interne krachten om naar een strategie toe te groeien. Baaie interessant en een grote durf voor de staten en de griffier. Of dit het nu helemaal is zal maar moeten blijken maar het is wel een boeiend experiment.

Karel Christiaanse
 

‘Vrouw kan het nooit goed doen tijdens sollicitatie’

N dirksen   |    |  2 februari 2009
Reactie: Om het kort maar krachtig te houden gaat hierbij om Emancipatie.

Groetjes
 

Heeft de bonus zijn langste tijd gehad?

M Walraven   |    |  2 februari 2009
Reactie: van mij mag het tijdperk bonussen afgeschaft worden.
het is gebleken dat het ( top ) management met dit systeem niet om kan gaan.
zij zijn zich mede door dit systeem gaan focussen op de korte termijn. nl het behalen van de bonus ipv de lange terijn het voortbestaan van de onderneming en de verantwoordelijkheid die zij hebben voor de gezinnen van de medewerkers
 

Thuiswerken stuit op technische problemen

boze vader   |    |  2 februari 2009
Reactie: Afgezien daarvan klopt dat bedrijf Rentawhizzkid voor geen meter. Ze beloven gouden bergen op hun site, maar betalen ondertussen hun medewerkers niet uit. Ik heb meerdere malen met meneer Van Blankenstein aan de telefoon gehangen door de jaren heen. En telkens ontweek hij mijn vragen als ik namens mijn gedupeerde zoon belde, die nog honderden euro's van hem krijgt voor kilometervergoeding en loon! Advocaten vinden het niets voorstellen, omdat de meeste whizzkids na een paar maanden al er genoeg van hebben dat ze geen geld krijgen. Het gaat maar om een paar honderd euro. De politie doet er ook niets mee. Trap niet in de lulkoek van rentawhizzkid, en zie ook http://hofvanheden.blogspot.com/2008/08/rent-whizzkid.html!!! En ja, bijna iedereen reageert daar anoniem want medewerkers moeten als ze in dienst treden een geheimhoudingsclausule ondertekenen waarin ze verklaren dat ze hun bek houden over de malpraktijken die er binnen het bedrijf plaats vinden!
 
< vorige 1425 1426 1427 1428 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10