zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Managers ondermijnen ondernemerschap

Anne   |    |  7 april 2009
Reactie: GROOT GELIJK. Managers en bureaucraten helpen de boel ECHT om zeep. En dan in Europa maar klagen dat alles naar Azië trekt, en dat de mannen (M/V) met een pak ervaring en dossierkennis liever op een ander gaan werken dan onder amper afgestudeerde geldwolfjes....
 

Managers ondermijnen ondernemerschap

Geert G. Winkel   |    |  7 april 2009
Reactie: Arend Ardon heeft een goede analyse gemaakt. Management en medewerkers houden elkaar inderdaad 'aan de praat'. De vraag is ook hoe dat komt en hoe dit voorkomen kan worden.

Mijn inziens ligt de crux mede in het korte (quick wins dus directe bevrediging van behoeften. Aandelen?)termijn denken versus het op langere termijn denken (bijvoorbeeld (familie)-bedrijven die over 100 jaar ook nog willen bestaan dus uitgestelde bevrediging van behoeften). Anders gezegd, de huidige maatschappij stimuleert meer instant (koop)gedrag en herkent gedrag dat 'groener, socialer en duurzamer' is onvoldoende. Wie zich herkent in het laatste -medewerker, ondernemer, vakorganisatie of 'Den Haag'- zet gewoon de eerste stap. Zo eenvoudig is het lijkt mij. President Obama heeft de eerste stap gezet, nu wij nog. Change? Yes we can!
 

Negen communicatietips voor crisistijden

M.L.N,   |    |  7 april 2009
Reactie: graag ontvang ik het artikel.
bij voorbaat dank.
 

Zeven manieren om in de gaten te houden of uw medewerkers wel hard genoeg werken

Robbert van Loon   |    |  7 april 2009
Reactie: Kris,

Excuus, ik heb ze omgedraaid. Toch een kleine aanvulling: software keyloggers maken ook gebruik van 'print screens', dus bankcodes zouden wel achterhaald kunnen worden.
 

Hoe om te gaan met een narcistische manager?

Bert Huisman - Manyways Coaching   |    |  7 april 2009
Reactie: Het is de tekortkoming van organisaties om nog steeds managers van dit type aan te stellen en aan te moedigen. Als je je aan gaat passen op de manier zoals in dit stuk en de reacties wordt gesuggereerd verschil je niet erg veel van de zogenaamde ja-knikkers die rondom de narcistische leider zijn gegroepeerd.

Volgens mij moet de oplossing worden gezocht in nieuwe en moderne manieren van leidinggeven, waarbij een ander type manager is vereist. Coachend leiderschap, ik weet het er zit al wat sleet op dit begrip, is naar mijn mening een veel effectiever manier om je organisatie vorm te geven. Alleen op die manier voorkom je dat goede ideeën verzanden in een ja-knik cultuur.

Ik weet dat dit geen antwoord geeft op de vraag hoe om te gaan met narcistische managers, maar het is wel het begin van het einde van een cultuur, die zelfs in het begin van de vorige eeuw al achterhaald was.

Kortom organisatie-verantwoordelijken denk goed na over welke cultuur u in uw bedrijf wenst. Een narcist kan verstikkend werken en goede werknemers bij u wegjagen. Hij kan een negatief stempel op de werksfeer drukken en uw ziekte verzuim omhoog jagen.

Heel veel werkplezier gewenst.
 

Zeven manieren om in de gaten te houden of uw medewerkers wel hard genoeg werken

Spy3K - Kris Vandenreijt   |    |  7 april 2009
Reactie: Aan Robbert:

Excuses voor de correctie maar een degelijke hardware keylogger zal wel alle bankcodes opslaan en met een software keylogger eerder niet. Een hardware keylogger is zoals de naam zelf zegt een extra stukje hardware dat extern tussen PC en toetsenbord wordt geplaatst en onafhankelijk van OS, website of programma zijn werk doet. Zodra de keylogger stroom heeft (lees: de PC aanstaat), zal deze alle toetsaanslagen registreren.

Aan Arthur:

Ik heb begrip voor je reactie. Een goede relatie onderhouden met je personeel, hen motiveren en duidelijke regels opstellen verminderen de kans op interne fraude. Toch, dit neemt niet weg dat er nog steeds figuren kunnen zijn die je stock plunderen, offertes of kennis doorspelen naar de concurrentie, ... Ik heb situaties geweten waar het bedrijf op kantelen stond door interne malafide praktijken en natuurlijk heeft men dan het recht om bovenstaande middelen aan te wenden en de gezondheid van je bedrijf en de werkgelegenheid voor je eerlijk personeel te beschermen.

Ik twijfel er niet aan dat de meesten mijn mening delen. Maar natuurlijk, waar trek je de grens? Dit is een kwestie van vertrouwen in het gezond verstand van de klant.

Merk op dat ik steeds over fraude spreek en niet zoals de titel van dit artikel over het controleren of uw medewerkers al dan niet productief zijn. Hoewel dat plichtsverzuim soms zulke vormen kan aannemen dat je best mag spreken over interne fraude.
 

Managers ondermijnen ondernemerschap

Edwin   |    |  7 april 2009
Reactie: Logisch. Einstein zei het al: je kunt een probleem niet oplossen op het niveau waarop het is ontstaan. Wanneer de basisassumpties waarop de organisatie is ingericht onveranderd blijven, zullen veranderingen altijd cosmetisch van aard zijn.

Ondernemerschap en pro-activiteit vraagt om een ondernemersklimaat. Ruimte, autonomie, zeggenschap en eigen verantwoordelijkheid. Wanneer managers blijven denken dat zij als een biljarter met een queue (managementtools) de bal (medewerkers) in beweging moeten brengen, blijft het spel gespeeld worden op dezelfde manier. Met dezelfde resultaten. Hierover zei Einstein: mijn definitie van waanzin? Hetzelfde blijven doen en een andere uitkomst verwachten.
 

Zeven manieren om in de gaten te houden of uw medewerkers wel hard genoeg werken

Arthur   |    |  6 april 2009
Reactie: Het lijkt mij beter om bij invoering van dergelijke instrumenten alle leidinggevenden meteen naar huis te sturen want zij snappen totaal niet wat hun taak inhoud.
 

Is sociale innovatie wel zo vernieuwend?

Maaike de Vries   |    |  6 april 2009
Reactie: http://www.ncsi.nl/Publicaties/NCSI_Definitiekaart_Sociale_Innovatie_-definitief-.pdf
 

Zeven manieren om in de gaten te houden of uw medewerkers wel hard genoeg werken

Robbert van Loon   |    |  6 april 2009
Reactie: Bankcodes kunnen met een keylogger niet worden achterhaald, niet met een hardware keylogger in ieder geval; met een software keylogger zou dit waarschijnlijk wel mogelijk zijn. Waarom zou eeen werknemer sowieso bankzaken op het werk regelen?

Het gebruik van keyloggers is naar mijn mening een goede ontwikkeling, tenzij het voor illegale doeleinden is. In Nederland is het een opkomend product maar er is nog weinig aanbod. Op www.keylogger-keyloggers.nl staat meer informatie over keyloggers en het gebruik ervan.
 

Negen communicatietips voor crisistijden

Crisiscommunicatie   |    |  6 april 2009
Reactie: Interessant artikel. Hier wil ik graag nog een extra tip aan toevoegen: reageer snel.
In elke crisissituatie, in welk domein ook, geldt: Hoe sneller men ingrijpt, hoe groter de kans op een goede afloop. Brandwonden? “Eerst water, al de rest komt later”. De eerste 24 uur zijn cruciaal...
Bij bedrijfscrisissen of aanverwanten heeft u vaak niet eens 24 uur. Grijpt u later in, dan wordt het controleren exponentieel moeilijker...
 

Twee manieren om emotioneel intelligent te blijven

EQ Training   |    |  6 april 2009
Reactie: Om even bij stil te staan... Een hoog IQ op zich is geen garantie op een succesvolle carrière. Kennis alleen brengt ons niet altijd wat we zouden kunnen bereiken. De combinatie en integratie van IQ met EQ is belangrijk. Personen met een hoog ontwikkeld EQ zijn doorgaans succesvoller en efficiënter in hun job. Het beheersen van emotionele vaardigheden als assertiviteit, omgaan met relaties, probleemoplossend denken, empathie en stresstolerantie draagt bij tot een succesvol leven, zowel privé als professioneel.
 

Wat doet u op secretaressedag?

Richard   |    |  6 april 2009
Reactie: Ik begrijp echt niet waarom een 'aguttegut-secretaressedag' uberhaubt georganiseerd wordt. Waarom geen boekhoudersdag, magazijnmedewerkersdag, marketing & salesdag, wereldP&O dag? Omdat het een (veelal) een vrouw betreft? Een verlengstuk van 'baasjes'? Met emancipatie kan het niets van doen hebben -integendeel zelfs. Ook niet met hoffelijkheid: Een beetje kerel of vrouw is dat door het jaar heen, toch? Als dat laatste namelijk niet het geval is, dan kun die bos bloemen maar beter opvreten.
Bij een beetje zelfstandige vrouw kun je met dit fenomeen toch niet aankomen?
 

Hoe om te gaan met een directeur die ons overrulet?

JJT Hensen   |    |  6 april 2009
Reactie: De casus is wat kort, bevat weinig feiten en daardoor wordt het lastig om er op te reageren. De reactie van Asha doet vermoeden dat zij veel meer info heeft. Ik kan alleen reageren op wat ik lees.
Ik lees dat je overruled wordt door de charmante en goed liggende directeur. Dat kan hele lullige situaties geven voor jou en de collega leidinggevenden t.o.v. degenen die jullie aansturen. Ik kan me voorstellen dat de maatregel eerst met de directeur besproken wordt. Pas als je weet hoe deze er tegenaan kijkt en er achter staat, maak je de maatregel wereldkundig. Het moet een rare directeur zijn om dan nog te overrulen.
 
< vorige 1365 1366 1367 1368 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10