Reactie: Het is weer het klassieke verhaal dat we twee maal eerder hebben mogen aanschouwen. De eerste kosten, tenminste de ogenschijnlijk zichtbare volgens CIO/CEO is snijden in de dienstverlening, de ICT.
Dat men klaarblijkelijk niet helemaal begrijpt dat de IT allang niet meer dienst verlenend is maar strategisch, is ook hier weer bewezen. Toegegeven, sommige projecten kunnen makkelijk worden uitgesteld maar wanneer bepaald uitstel de business raakt, zal men over het algemeen weer snel op schreden terugkeren.
Mijn ervaring is hoegenaamd wel dat de dienstverlening van sommige diensten leveranciers wel eens is 'overrated'. Ik ben gelukkig niet de enige die tot die conclusie kom want er zijn meer gelijkgestemden dan ik dacht in die mening.
De dienstverlening kan nog steeds aanzienlijk beter en meer nog, veel duidelijker waardoor de dienstverlening aan overheid en bedrijfsleven nog steeds voor verbetering vatbaar is.
Dus een deel van de huidige problematiek is dan ook wel een beetje aan de dienstverleners zelf te danken die door intransparantie en hebzucht tot stand is gekomen en word gehouden. Wanneer de grote dienstenleveranciers uiteindelijk zullen gaan beseffen dat kwaliteit beter gaat boven kwantiteit dan zal het uiteindelijk steeds beter gaan.
Wat het inzakken betreft, dat gaat vanzelf weer over. Een kwestie van even de rit uit zitten.
Reactie: Gechte Frnk vn Mrwijk,
lles kn ntuurlijk ook nog op een ndere mnier.
Je zou het zo kunnen doen dt lle relevnte letters niet meer n bod komen. Dn krijg je zoiets ls dit rtikel. Zo'n rtikel is toch uiteindelijk ook heel goed leesbr, of niet soms?
Hoogchtend,
Peter Timmermns.
Reactie: Beste lezers,
In mijn vorige stukje vergiste ik mij! Hierin bevindt zich toch nog een verkeerd woordje! In mijn tekst komt het woordje omd.t voor; sorry!
Zo zie je m..r: je kunt het n.tuurlijk ook op de m.nier doen die ik nu bezig; ik gebruik de letter . .bsuluut niet! Of is dit te fl.uw?
Groeten,
Peter Tmm.
Reactie: Het klopt, ik heb ook ontdekt dat één letter niet wordt gebruikt, en wel de eerste die we leren op school. Leuk, hoe je hersenen moeten werken terwijl je dit zelf ook probeert.
Het kostte overigens even tijd voor ik het merkte; de vingerwijzingen hielpen hierbij. Het is ongeveer de moeilijkheid die ik tegenkom bij het leren spreken en schrijven in vreemde spreeksels!
De ontwikkelingen binnen de IT gaan zó snel, dat de specialisten zich wel meerdere keren per jaar bij moeten laten scholen. Naar mijn mening ook zoals het een echte specialist betaamd, want die horen juist als eerste op de hoogte te zijn van de ontwikkelingen en nieuwe mogelijkheden op hun vakgebied. Als het goed is zien zij de dingen dus ook al veel eerder aankomen dan de rest. Sterker nog; de meeste hardcore IT-ers spenderen ook de vrije uurtjes achter de pc en/of laptop thuis. Gewoon omdat ze het leuk vinden.
Maar goed, laten we het ook niet veel spannender maken dan het is, want een hele goede software programmeur die 20 jaar geleden zichzelf de eerste programmeertalen eigen maakte, is nu zeer waarschijnlijk een (wederom) hele goede Java programmeur.
Reactie: @GertJan: Die opmerkingen dat de vraag naar specialisten zal groeien, ben ik het 100% mee eens. Alleen vraag ik me af... wat gebeurd er met een specialist als zijn specialisme ophoudt te bestaan door technologische vooruitgang?
Reactie: Quote:'' Ze vervallen in primitief gedrag, gedrag dat ontwikkeld is in de vroegste jeugd''
Het diersoort ''mensch'' is evolutonair biologisch, genetisch en psychisch NIET ONTWORPEN om elkaar te domineren. Als in de holbewonerperiode hebben zij geleerd om - als samenwerkende individuen - op GEVOEL samen te werken om bijv. grote prooien te vangen.
Mind Control => Gevoels Verarming:
Echter sinds de opkomst van moderne hersen wetenschappen zoals pyschologie, psychiatrie, hersenspoeling (toegepast via alle media kanalen, school, opleidingen) onder leiding van jongens zoals Jung en Freud, Pruisisch gedrags model, het indiaase kastenstelsel, en enkele Nazies uit WOII, word het diersoort ''mensch'' tegenwoordig anno 2009 al op vroege leeftijd gehersenspoeld, voorzien van een ego, en zo ver mogelijk weggehouden van zijn eigen VERENIGEND GEVOEL.
Dit gebeurd door het ego steeds nieuwe inhoudsloze en gevoelsarme kluiven voor te houden zoals meer geld, macht, status, carriere, luchtkastelen en wolkendromen.
Deze mind-control begint al op school, 5 dagen in de week, opgenomen zijn in een state-controlled-consiousness inrichting. Hierbij word de eens vrije menselijke geest tot hun 18de creativiteitsloos en hersendood gemaakt worden onder het mom van ''basis en voortgezet'' onderwijs.
Daarnaast word er nog een extra belemmerend schepje bovenop gedaan, door op ''de rustdag des herens'' te (moeten) luisteren naar citaten uit den bijbel. Een meesterwerk in mass - mind - control!
Van gevoelsmensch naar logisch beest:
Dit soort hersenspoeling maakt het mogelijk om de hersendode ''menschen'' af te laten richten als beesten. De beestjes die dit kunstje het beste kunnen - opzitten, pootjes geven, ja en amen knikken) - worden al snel beloond met leidinggevenden posities in een bedrijf.
Echter op deze - gevoelsmatige onnatuurlijke - werkplekken worden ze regelmatig weer door dat OERGEVOEL overvallen. Worden zij geconfronteerd met de WERKELIJKHEID die hun jarenlange hersenspoeling - binnen 1 fikse confrontatie - totaal te niet kan doen :-)
Afhankelijk van de hoeveelheid onderdrukte gevoelens en de mate van hersenspoeling, kan deze energie vrijkomen op velerlei beestachtige vormen en wijzes.
Hoe kan het beter?
We kunnen in het haastige, gejaagde en steeds meer onnatuurlijke westen veel leren van Oosterse ,meer menswaardige beschavingen
Zij hanteren een andere vorm van leidinggeven:
- Waarbij een leider de leiding KRIJGT van zijn team, uit respect, overtuiging, erkenning.
- Waarbij een leider de ideale omstandigheden schept zodat zijn team optimaal kan UITBLOEIEN tot ongekende individuele hoogte,
Dit geheel in tegenstelling tot onnatuurlijke onderdrukking van zijn teamgenoten in het westen.
Blijf mens,lead by example and co-operation:
- Werk zelf ook actief met uw mensen mee. - Verklein de (gevoelsmatige) afstand tussen u en uw mensen.
- Bevorder de ontplooiing van de mensen in uw team en u blijft zelf ook meer mens.
Hierdoor krijgt u - bij default - de leiding, een betere amenwerking, onderlinge saamhorigheid, en een betere en vooral natuurlijker team-effort.
Management by force, fear of domination is zo old-school!
Reactie: Beste schrijver,
U hebt gelijk: het is niet eenvoudig om op een dergelijke wijze te schrijven, echter ook niet onmogelijk. Dit wordt overigens reeds bewezen door uw stukje. Ik merkte het reeds voor de eerste open regel, mogelijk omdat ik wist over boeken, geschreven door schrijvers die de letter e niet gebruikten.
Met vriendelijke groeten,
Peter Tmm.
Er zitten zeker een paar zinnige opmerkingen tussen Ronald, maar om bij jou metafoor te blijven; Er is een duidelijk verschil tussen een auto kunnen besturen en een auto APK te keuren, te reparen of wellicht -voor de happy few onder ons- te tunen etc etc. Net als een automonteur, zijn er vele ICT-ers onder ons die zichzelf terecht specialist mogen noemen.
Door de enorme, en nog steeds groeiende, verscheidenheid binnen de ICT in omgevingen, netwerken, software e.d. zal de vraag naar ICT specialisten blijven groeien. Ik breng mijn Volkswagen ook het liefst bij een Volkswagen dealer en laat de Renault monteur liever aan Renaults sleutelen.
Maar nogmaals, ik ben het zeker met je eens dat de algemene ICT kennis onder de dagelijkse computergebruikers redelijk dramatisch is en een behoorlijk gedeelte van de ICT banen (en dus een hoop kosten die bedrijven op dit gebied maken!) enigzins overbodig zijn.
Reactie: Volgens mij hebben de Ruiter, Guido, Paul en B Thomas de beperking gevonden. Chapeau!
Ondanks nauwkeurige bestudering was het mij niet opgevallen. Als je het weet is het simpel.
Erg leuk
Reactie: DE vele reacties en inzichten vragen duidelijk om een andere benadering van de werkende klasse.Werklust en werkvrede blijken niet altijd samen te gaan.De maatschapij en de economie in Nederland vertonen de laatste tijd scheve verhoudingen die arbeidsmoeheid oproepen.Het opvreten van je energie en niet weten of je loopbaan planning save is, vanwege de vele maatschappelijke erupties die de recessie met zich meebrengt.Er moet meer evenwicht komen tussen arbeidinvestering en vrijetijd.
Reactie: Waarom afbrekende kritiek als je iets niet helemaal begrijpt? Je kan toch gewoon om uitleg vragen (niemand hoeft immers alles te weten en te begrijpen)? Of, als je er verstand van hebt, door opbouwende kritiek laten zien hoe het misschien beter zou kunnen. Daar schiet je veel meer mee op dan met grimmen.
Reactie: Waar is de tijd gebleven, dat je niet al dat nieuws had, die informatiestromen, waardoor je niet eens wist, dat er dit soort vreselijke dingen ons omarmen...
We hebben het maar moeilijk.
Of maken we het ons moeilijk?
Zien we niet de goede dingen en spreken, schrijven en filmen we daar niet over? Inderdaad is het vaak het negatieve dat wordt belicht, uitvergroot zelfs, terwijl de goede mooie dingen geen plaats krijgen in het 8 uur journaal, of de voorpagina van de krant.