zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Elevator Pitch is onzin

Paul   |    |  24 september 2009
Reactie: Phil, dank voor je reactie, ik zie je punt. Nadenkend over je stelling, bedacht ik die pitch, als kort antwoord op de vraag “wat doe jij?” Maar als je dan precies zegt wat je echt zoekt en doet, kan dat weer verkeerd overkomen!
Al zijn het dan inderdaad wel de echt bijzondere mensen die uit overtuiging met ons werken, daar zijn er helaas te weinig van; maar dat mag je dus niet laten merken, dat is een dubbele boodschap, sorry, point taken.

Wel denk ik dat een vrijblijvende info “pitch” goed is, als een billboard, dus niet iets “verkopen” op dat moment. Wellicht blijft iets hangen en komt er later wel wat uit, relaxed.

Wat ik heel verhelderend vond van je reactie, is het wijzen op het feit dat “iedereen teveel op zijn eigen methode verliefd is”, dus een beetje blind ook, en vaak lange tenen. Daar moet je dus niet tegenin gaan.

Helaas is het zo, dat veel mensen pas veranderen en hulp inroepen als het echt niet anders meer kan, dus vaak te laat en betaalt men leergeld. Dat zien we vaak en dan komt men pas bij ons. Ten halve gekeerd is beter dan ten heele gedwaald, maar dat kan je ook weer niet teveel zeggen, het blijft lastig!
 

Meer vrouwen aan de top. Hoe?

Marsha   |    |  24 september 2009
Reactie: Als je man wel graag parttime wilt werken, loopt hij nog tegen het feit aan dat dat niet geaccepteerd wordt. Het is niet alleen dat mannen niet willen. Er bestaan ook mannen die wel de taken willen verdelen, maar daarin tegen worden gehouden door hun werkgever! Alleen vrouwen mogen vaak minder werken.
 

Elevator Pitch is onzin

Phil Kleingeld   |    |  24 september 2009
Reactie: @Paul Dit lijkt me nu juist een vorm van pitchen waar sommige mensen kromme tenen van krijgen. Zoeken naar 'potenials' tijdens een netwerkbijeenkomst? Lees het artikel nog eens waar wordt aangetoond dat je maar 3% kans hebt daar iemand voor te strikken tijdens een bijeenkomst. Op zo'n pitch zal ik in ieder geval mijn geld niet zetten. Mogelijk zonder het je te realiseren zeg je tegen mensen dat ze niet bijzonder zijn als ze niet kunnen/willen investeren in een waterproject. Via een andere benadering, dus niet pitchen, kom je er misschien achter dat er mensen zijn die daar wel oren naar zouden hebben. Trouwens, heb je wel eens iemand gesproken die van zijn eigen product/dienst zei dat het niet origineel is en niet effectief? Kom op, telling is not selling. Verzin iets originelers.
 

Elevator Pitch is onzin

Paul   |    |  24 september 2009
Reactie: Ja en Nee; het hangt er vanaf of wat je zegt aansluit bij de behoefte van de ander. In netwerk meetings zoek je ''potentials'', maar hoe herken je die? De goede elevator pitch geeft snel maar vrijblijvend je behoefte of kwaliteit aan, dan kan de ander daarop reageren, of niet! Essentieel is vrijblijvende profilering.

Onze pitch is ''Wij zoeken bijzondere mensen die geld willen investeren in duurzame waterprojecten in Afrika; onze projecten zijn origineel en tevens effectiever dan gewone projecten, bent u geintereseerd, kijk op www.fairwater.org, we horen graag van u...''
 

Bedrijfsuitje: een ontspannende of juist risicovolle onderneming?

Lex van der Vleuten   |    |  24 september 2009
Reactie: Hoi Eric,
wij zijn een paar keer wezen karten, bij een kartbaan moet iedereen gewoon zo'n verklaring ondertekenen. Of je daar nou met het bedrijf of als particulier komt. Het maakt je dan wel echt bewust van je eigen verantwoordelijkheid, en je weet ook meteen dat het een ander niveau uitje dan dammen is.
 

Multitasken is helemaal niet zo slim

Anne   |    |  24 september 2009
Reactie: Wat ik WEL hoorde en bij mij een belletje deed rinkelen: multitasken kan wél als de zaken in één zelfde richting liggen. Dat verklaart waarom men soms als een wervelwind door een drukke dag stormt, en verfrissend veel kan realiseren door als een bezige bij vanalles te combineren. Maar dat vraagt inderdaad focus en een frisse kop.En het tegenwoordig compleet gebanaliseerde soft-drugsgebruik? Dat belooft voor de toekomst. Vergeet meteen niet dat een 2% van de gebruikers compleet paranoia overreageert of wiet (en de dampen van anderen) etc. Die 2% wordt dus steeds groter, Ik know - mijn dochter is er een deeltje van.
 

Top-10 van onweerstaanbare beroepen voor vrouwen

Jacqueline Rosenberg   |    |  24 september 2009
Reactie: Mijn beroep is docent visagie/modestyling, fotograaf, beautyspecialist en kunstenaar binnen mijn eigen bedrijf Studio Rosenberg. Vreemd eigenlijk dat het beroep kunstenaar op nummer 1 staat terwijl er relatief weinig mensen interesse hebben in kunst laat staan kopen.

Met kunstzinnige beautygroet,

Jacqueline Rosenberg
www.studiorosenberg.nl
 

Elevator Pitch is onzin

Werner   |    |  24 september 2009
Reactie: In mijn beleving is de Elevator Pitch slechts metafoor voor kort en bondig vertellen wat je kunt, doet en welke resultaten/voordelen dit kan opleveren voor de ander. Of voor iemand uit zijn/haar netwerk.

Netwerken is geven en nemen. Ook ik ben een groot voorstander van vragen stellen en de ander laten praten. Hierdoor krijg je een beeld van hoe je de ander kunt helpen. Maar laten we eerlijk zijn: we doen dit niet uitsluitend om een ander te helpen, maar ook onszelf. Dit betekent dat je gesprekspartner goed helder moet krijgen wat jij doet. Zodat hij kansen herkent als die zich voordoen om gebruik te maken van jou expertise. De manier waarop je dit gesprek voert, zal bepalen of hij dit als agressief of juist prettig ervaart.
 

Time management is de sleutel tot verkoopsucces

Koen   |    |  24 september 2009
Reactie: @Karel Walg

Ben wel benieuwd naar jouw ervaringen met relationele verkopers die ''vrijwel nooit'' geschikt zijn voor new business. Ik heb hele andere ervaringen, ben zelf business developer maar altijd vanuit de klant op relatiebasis werkend. En ik beschouw me echt niet als uitzondering (gelukkig)
Waar het om gaat is dat je in verkooptrajecten zorgt voor het onderscheidend vermogen, inleven in de klantvraag, interesse tonen en ook gebruikmaakt van de specifieke kwaliteiten van de salesmensen en in grotere organisaties zelfs kijkt naar specifieke kwaliteiten per salesfase (deur openen, sales traject begeleiden, closen).
 

Meer vrouwen aan de top. Hoe?

Els   |    |  24 september 2009
Reactie: @W. Roncken. Daar ligt ook een verantwoordelijkheid bij vrouwen zelf om sterker in hun schoenen te staan. Doe zelf minder, doe de dingen die jij belangrijk vindt in huis, laat meer los, spreek je man er op aan, enz. Uit onderzoek blijkt dat mannen het moeilijker vinden om nee te zeggen op hun werk/tegen hun baas en makkelijker thuis tegen hun vrouw, en vrouwen juist andersom. Die willen de harmonie met hun man bewaren. Laat het los dat je altijd aardig gevonden wil worden, je gaat er niet dood van als je man je een keer niet aardig vindt. Doorzetten meiden!
 

Multitasken is helemaal niet zo slim

Phil Kleingeld   |    |  24 september 2009
Reactie: Fijn dat er nu eens op basis van onderzoek wordt aangetoond wat iedereen al met zijn boerenverstand kan weten; je kunt niet twee dingen tegelijk doen, hoe hard mensen ook roepen dat dat wel zo is. Het is hetzelfde als specialisatie. In dat waarop je je concentreert word je goed. Dus startende ondernemers; geen tien dingen gelijktijdig aanpakken, managers, stel jezelf maar weer de bekende vijf vragen: Moet ik dit nu doen. Het is kleinste en meeste effectieve manier van zelf management. Let wel even op het iedere keer verschuiven van de klemtoon als je het zinnetje uitspreekt. Moet: zit er dwang achter? Ik: zelf doen of delegeren? Dit: of iets anders. Stel je prioriteiten. Nu (straks of nooit!):stel niet tot later maar doe het NU. Dus stel die to-do lijst op maar plan niet te krap. Plan buffertijden dus de diverse taken. Dan loop je niet te snel klem. Doen: waar bent u eigenlijk mee bezig? Stop geen energie in iets met onvoldoende rendement.
 

Bedrijven besteden meer aandacht aan klantbehoud

Helma van Wanrooij   |    |  24 september 2009
Reactie: Dat het bedrijfsleven meer de focus legt op het kantbehoud (en daarmee de kwaliteit) tijdens een economische recessie is zo oud als de weg naar Rome. Amusant te constateren dat er toch iedere keer weer neuwe onderzoekers zijn die dit (her-)ontdekken.
Tijdens een recessie komen er minder nieuwe klanten op je pad. Mensen hebben geen geld of houden hetgeen ze hebben even in de knip. Dat is heel menselijk gedrag. Om dan toch je winst enigszins op peil te houden boor je je grootste goed aan ... je bestaande klanten. En de handige klanten maken hier vervolgens - terecht - weer gebruik van. Dat de bestaande klanten niet altijd als grootste goed betiteld wordt, wordt wekelijks duidelijk in tv programma's zoals Radar en Kassa.

De kunst van een onderneming zit 'm in het gegeven dat tijdens economische voorspoed de bestaande klanten nog steeds in de watten worden gelegd, aandacht krijgen etc. Misschien moet daar zometeen als de eocnomie weer aantrekt eens aandacht aan besteed worden.
 

Jonge manager is immoreel

Ankie   |    |  24 september 2009
Reactie: @JW Hajee,
Bedankt voor je reactie. Ik herken absoluut dat het personal graaigedrag en het sec richten op het persoonlijke belang, een verfoeibaar gedrag is en ten koste gaat van het grote groepsbelang (lees bedrijfsbelang). Mijn persoonlijke mening is echter dat dit verschijnsel niet sec aan de jongere manager is toe te wijzen. De afgelopen jaren heb ik binnen diverse organisaties politieke machtspelletjes mogen ervaren en geldverslindende/verspillende projecten waarbij het ego een enorme rol speelde. Je mag inderdaad trots zijn op het feit dat je mensen hebt kunnen behoeden van zware ingrijpen en reorganisaties. Dat is knap werk en een verantwoord beleid van een goede manager. Besef echter dat er genoeg andere voorbeelden in het afgelopen jaar waren, waarbij reorganisaties hebben plaatsgevonden met grote gevolg voor lagere lagen binnen de organisatie. Echter het aantal managers op hoge niveau dat bereid was zijn eigen rol te evalueren en weg te schrijven was veel minder. Ik heb die keuze vanuit mijn eigen integriteit wel gemaakt. Ik besefde dat een reorganisatie met een cutdown van 20% ook doorgevoerd moet worden binnen het directieteam. Integriteit is mijns inziens persoonsgerelateerd en hangt niet af van jonge of oude generatie. Machtsmisbruik heb je door de eeuwen heen!
 

Jonge manager is immoreel

Ron Ladage   |    |  24 september 2009
Reactie: J.W. Hajee ik sluit mij geheel aan bij je reactie.

Groeten Ron
 
< vorige 1218 1219 1220 1221 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10