zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

MultiLuL

Aart   |    |  13 januari 2010
Reactie: Ha Rene,

Dank voor de foutmelding, die is nu verholpen.
Mijn inzet is om lezers zonder schrijffouten aan te spreken.
Tja, dat lukt niet altijd.

vr gr A@rt
 

Salesblog: Alles wat je voor niets krijgt is waardeloos…

Phil Kleingeld   |    |  13 januari 2010
Reactie: Prima artikel; ik denk er precies zo over. Het 'gratis'-concept is bedoeld om iets terug te krijgen als je iets weggeeft zoals b.v. een gratis download in ruil, voor communicatie-informatie als e-mailadressen, telefoonnummer etc. Gilette gaf gratis de mesjeshouders weg, maar je moest wel naar de winkel om de mesjes te kopen. Door iets gratis te doen tast je je eigen geloofwaardigheid aan, verminder je de waarde van je product of dienst en je eigen (markt)waarde. Laat het volgen van het advies in dit artikel een goede start voor 2010 zijn.
 

Nederland blijft ver achter met betrekking tot duurzaam ondernemen

Ruud   |    |  13 januari 2010
Reactie: Vraagstuk waarbij je absoluut de diepte in kunt gaan. Geen eenduidig antwoord maar een grote diversiteit aan redenen en belangen bij diverse groepen. Het antwoord is al bekend!

Op blz. 8 van de onderstaande url levert een aantal inzichten.
http://www.slideshare.net/michielmulder/kredietcrisis-990253
 

Manager heeft opvallend vaak gestoorde trekjes

g van brussel   |    |  13 januari 2010
Reactie: Maria, je hebt gelijk met je analyse.
Zelf heb ik als oud-directiesecretaris bij de overheid een diskette met excel-bestand van een loopbaan-/carriëreplanning t.b.v. een directeur bijgehouden. Het was zijn persoonlijke planning van de loopbaan voor ondergeschikte staffunctionarissen. In Excel werd een blad aangemaakt met organieke functies, de datum waarop de zittende functionaris op deze functie was gekomen, de naam van de functionaris, en in de volgende 3 kolommen de opvolgers in volgorde van prioriteit (1-3), tenslotte een kolom met bijzonderheden waarin gedachten stonden over een toekomstige functie voor de zittende functionaris.
Raakte de zittende of toekomstige functionarissen in diskrediet dan werd er een lagere prioriteit aan de functionaris toegekend zodat hij eventueel niet of later promotie kreeg.
Omgekeerd konden er ook nieuwe personen op de lijst komen.
Het was ook mogelijk dat een functionaris eerder naar een andere functie ging omdat hij in de ogen van de directeur beter had gepresteerd.
Verder zag ik dat er mensen waren die niet voldeden aan de functie-eisen, maar dan zogenaamd tijdelijk op de functie werden gezet en daarbij de mogelijkheid werd geboden om tegelijkertijd via studie/opleiding op termijn aan de functie-eisen te voldoen.
Dit is niet direct verkeerd, ware het niet dat mensen die wel aan de functie-eisen voldeden zonder duidelijke reden werden gepasseerd.
In het directie-overleg werden dan (volgens een bepaald patroon) links en rechts wat oppervlakkige en diskwalificerende opmerkingen over de persoon gemaakt of zogenaamd opties voor een andere toekomstige functie genomen, waardoor de persoon niet de meest geschikte was voor de bestaande vacature.
Directieleden wisten van elkaar voor wie ze als belangenbehartiger/kruiwagen optraden en speelden elkaar de bal toe.
Objectiviteit is nooit 100% en het laatste deel van de besluitvorming is altijd subjectief.
Wie ja-knikkers zoekt, kiest de persoon die
hem het meeste vertrouwen geeft. Dat is een gevoelskwestie.
 

Zes trends voor het komende decennium

geertrui declerck   |    |  13 januari 2010
Reactie: De 'trends' lijken mij wel OK, herkenbaar. Maar de ondernoot ervan blijft het 'vluchtige'. Dit zal de genoemde trends in '1-2-3' ondermijnen. Streven naar bewustzijn, rechtvaardigheid, spiritualiteit en persoonlijke feedback staan wars op een 'haastig levenspatroon'. Competitie , jachtig leven en prestatiedrang leidt ons, westerlingen, meer en meer naar depressie, moord en zelfdoding. 'Seks om de seks' leidt naar hyperactiviteit die geen normen en waarden meer stelt aan het eigen gedrag en de respons hierop van anderen, zonder leeftijdsgrenzen!
Gelieve in tegenstelling hiermee aandacht te willen besteden aan 'diepgang', 'tijd nemen', het NU-tijdperk - met aandacht voor het nu, verleden, heden en toekomst'. Iedereen kent angsten, twijfels,vragen, onzekerheden. Deze zijn inherent aan 'mens-zijn', aan het'geworpen zijn in de wereld'. Voel je 'geworpen', maar doe er iets fundamenteels mee, zou ik zeggen... Ieder heeft zijn eigen weg te gaan en ieder kent zijn eigen doornen op zijn/haar pad. Als we die doornen uit de weg gaan leiden we een zinloos, doods, bestaan...LEEGTE EN WANHOOP.

Geertrui Declerck
pedagoge (master)
 

Nederland blijft ver achter met betrekking tot duurzaam ondernemen

Casper en Jaouad   |    |  13 januari 2010
Reactie: Beste Ondernemers, wij houden een onderzoek over het ontstaan van de kredietcrisis in nederland en welke rol Amerika daarin heeft gespeeld.. heeft een van jullie misschien een goede site of zelf goede informatie die wij kunnen gebruiken?

alvast bedankt,

Jaouad en Casper
 

Manager heeft opvallend vaak gestoorde trekjes

M van de Pasch   |    |  13 januari 2010
Reactie: Maria dit fenomeen doet zich niet alleen in het onderwijs voor. Het verspreidt zich als een olievlek naar alle bedrijven. Steeds meer psychisch gestoorden mag je wel zeggen lopen los rond en hebben zelfs leidinggevende functies. Als het werk maar gedaan wordt. Men is niet meer voor mens en welzijn. Bepaalde gekken onder ons waarvan je toch wel mag zeggen met een laag IQ of op 1 bult, trekken aan de touwtjes en degene waarvan het EQ op de goeie plek zit hebben het nakijken. We leven in een soort twilight zone. Normaal zijn is niet hot meer.
 

Manager heeft opvallend vaak gestoorde trekjes

Maria   |    |  13 januari 2010
Reactie: PSYCHOPATEN GROOTSTE OORZAAK ONDERWIJSFALEN

De uitkomsten van dit onderzoek heb ik met name veelvuldig in het onderwijs ondervonden en is de laatste twintig jaar erger en erger geworden. Wat me echter verbaasd is, dat er door inspectie en ARBO niets mee gedaan wordt. Veel slachtoffers in het onderwijs zijn het gevolg. Hierdoor ontstond een leegloop van leerkrachten, met name de beter opgeleide kritische goede leerkrachten met hart voor de leerling, vertrokken. Dit probleem bij de bron aanpakken, schijnt heel ongebruikelijk te zijn bij overheid en instanties.
De ARBO arts heeft een schat aan informatie over de machtspelletjes van de managers en de ziekte-gevolgen bij het personeel van de scholengemeenschappen. Ook de inspectie zegt niets te kunnen doen in dergelijke gevallen die talloos zijn, maar onderkennen de problemen wel. De managers hebben zelfs meer macht gekregen door zelf met de financiele middelen te mogen goochelen. Het enige wat een toekomstig leerkracht kan doen om te voorkomen bij een psychopatische manager te werken is niet solliciteren op een school waar heel vaak vacatures zijn, vooral door het jaar heen gooien ze er al mensen uit. Een goede school heeft een HR-manager waar personeel niet weg wil en er ook geen vacatures zijn daardoor. De psychopaten verschuilen zich achter het lerarentekort dat ze voor een groot deel zelf gecreeerd hebben. Ook het welzijn van de leerlingen telt niet op zulke scholen. Een docent met kennis en een analytisch en kritisch persoonlijkheid moet eruit, ook tijdens het schooljaar, waardoor de leerlingen de dupe worden. Het enige wat telt is, dat de psychopaat alleen meelopers als personeel wil, anders is het te bedreigend voor de macht van de psychopaat. De meelopers moeten zelfs met hem meeliegen om bewijzen te kunnen verzamelen voor ontslag van collega's. Doe je hieraan niet mee dan kom je op zijn zwarte lijst. In Purmerend zag ik in de beginjaren van 1990 op deze manier tientallen goede docenten de school verlaten. De gevolgen zijn nog steeds merkbaar en de macht van de psychopaat is nog groter geworden met alle gevolgen van dien. Inspectie zou veel meer instrumenten moeten inzetten om achter wantoestanden te kunnen komen veroorzaakt door psychopaten die manager spelen. De software hiervoor is in ruime mate aanwezig maar wordt niet ingezet omdat ...de managers en besturen medewerking weigeren uit angst voor verlies van macht. De UVA onder leiding van prof. dr. De Wolf heeft zonder resultaat dergelijke intstrumenten proberen in te zetten in het onderwijs in 1995. Reden van mislukken is wederom het kenmerk van de psychopaat die geen kritiek duldt en geen macht uit handen geeft. Hij wil macht, goed onderwijs en welzijn personeel is hieraan ondergeschikt. En zo blijven deze scholen altijd bestaan en komen deze managers zelfs aan het hoofd van hele grote scholengemeenschappen door fusies.
Het sneeuwbaleffect naar andere scholen is hierdoor veroorzaakt en zo zijn er nauwelijks nog mogelijkheden om deze wantoestanden aan tepakken.
Het was voorspelbaar als je de omschrijving van een psychopaat kent en weet dat er veel in het onderwijs werkzaam zijn.
Helaas doet niemand iets met de informatie.
 

Oudere sollicitant voelt zich gediscrimineerd

Meta Malm   |    |  13 januari 2010
Reactie: De reacties zijn herkenbaar, nu nog erkenning bij bedrijfsleven en overheid voor dit probleem. Of is het een uitdaging?
Het is niet alleen VOELEN maar ERVAREN dat leeftijd wel degelijk een opstakel kan zijn. Binnen ons bedrijf is in de CAO een lap tekst over ''ouderen, diversiteit etc'' opgenomen. De praktijk: al diverse keren is tijdens interne sollicaties mijn leeftijd ter sprake gekomen.
1)Of ik, gezien mijn leeftijd wel in het team zou passen....?
2)Of ik wel in staat ben leiding te geven aan een team vol JONGE honden.....?
3)En recent: de gemiddelde leeftijd van het MT is 35 jaar, daar zit u wel erg ver boven....!!
4)Ook vond iemand het wel 'raar' dat ik pas als veertiger een masterstudie heb opgepakt en afgerond.
Die heeft blijkbaar nog nooit van een leven lang leren en ontwikkelen gehoord.
Het gevoel dat ik na 30 jaar werken en carriere voor een dichte deur sta blijft.
 

Apple en timemanagement: waar ligt de kracht?

Tiebo Jacobs   |    |  13 januari 2010
Reactie: Binnen b-Zen gebruiken wij met veel gemak de google agenda gecombineerd met gmail en google docs, google analytics. adsense en adwords. Alles binnen handbereik, makkelijk deelbaar en vooral overzichtelijk.

De combinatie van Apple hardware met google is meesterlijk zo ben ik tot op heden van mening.

mvg,

Tiebo Jacobs
 

Manager heeft opvallend vaak gestoorde trekjes

MvdPasch   |    |  13 januari 2010
Reactie: Ik ken een groep van ontevredenen die inderdaad de koppen bij elkaar had gestoken. Allemaal bewijs de leidinggevende deugde niet. Die kerel ging met een gouden handdruk weg van een paar ton. De groep van ontevredenen had het nakijken want de volgende gast was weer zo. Corruptie bestaat
 

MultiLuL

renegerl@xs4all.nl   |    |  13 januari 2010
Reactie: Nu we het toch over taal hebben:
derde persoon enkelvoud: stam plus t .
Maar ach wie taalt daar nog om of is het naar?
Kijk maar eens waar die t ontbreekt.

Sommmige volkeren kennen verschillende talen voor verschillende rangen en standen.
Het werkende volkje wil zich kennelijk ook op deze wijze onderscheiden.

Overigens eens met de essentie van het stukje:
praat begrijpbaar voor degene tegen wie je praat. Tja, dat vergt nogal wat.

Ik ben eigenlijk toch wel blij met de creatieve prietpraat van BNR en cs.
Het verruimt de geest.
Laat taal zich maar gewoon autonoom blijven ontwikkelen.

Groet,

René Gerlsma



 

Zeven tips om contacten te leggen

farid   |    |  13 januari 2010
Reactie: hi phil ,ben voor het eerst
mijn tip is... probeer je zelf te zijn ,spontaan ,aardig en hebt ook een luisterend oor voor anderen.


grt. farid
 

Manager heeft opvallend vaak gestoorde trekjes

Hugo Carsten   |    |  12 januari 2010
Reactie: Maar 20%???
60% is meer geloofwaardig!!!
 
< vorige 1122 1123 1124 1125 2479 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10