zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Vijf sociale mediatips

25 januari 2010 - Sociale media kwamen in een stroomversnelling terecht in 2009. Twitter en Facebook groeiden explosief en steeds meer bedrijven namen sociale media serieus als zakelijk medium. SlideShare somt op 6Minutes.be vijf sociale media tips voor 2010 op.

1. Schenk aandacht aan cijfers


Wat u niet kunt meten, kunt u niet beheren. Marketeers moeten sociale media beter betrekken bij algemene zakelijke doelstellingen. Het beste is om bij de start van een nieuw project al te beslissen welke cijfers en doelstellingen gehaald moeten worden. 

2. Laat goede gewoontes meegroeien
Iets wat werkt voor twee mensen hoeft niet te werken voor twintig. Moedig middels uw structuur goede gewoontes aan. Uw hele team moet gemotiveerd zijn om snel te reageren, samenhangend te posten en om in ‘menselijke’ taal te praten. 

3. Stel regels op, maar vertrouw mensen

Het is verleidelijk om steeds meer regels en richtlijnen toe te voegen aan een sociale media strategie. U kunt echter niet voor iedere situatie een regel verzinnen. Vertrouw uw team. Geef het goede voorbeeld en geef geen leiding met een regelboekje. 

4. Creativiteit en persoonlijkheid zijn belangrijker dan groot geld

In sociale media is het niet altijd het grote geld dat wint. De twee belangrijkste ingrediënten zijn creativiteit en persoonlijkheid. Die zijn ook essentieel bij het ontdekken van nuttige strategieën en tactieken. Wees niet bang om iets nieuw te proberen of om tegen de stroom in te gaan. 

5. Luister, luister, luister

Focus niet te veel op uzelf en uw boodschap, maar vooral op uw klanten. Luister naar wat ze zeggen en kijk wat ze doen. Zodra u een band gecreëerd hebt en hen begrijpt, kijk dan wat u kunt doen om hen te helpen.


Bron: 6Minutes
 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Jongeren verdienen meer, maar als vrouw minder
 Ransomware schaadt mentale gezondheid IT-professionals
 Onbekwaam personeel veroorzaakt fouten en fysieke ongelukken
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Vijf aandachtspunten voor u sociale media integreert in uw bedrijfsvoering
 
 Sociale netwerken hebben ongekende invloed op imago
 Gedragslijn sociale netwerken is slimme zet
 
 
reacties
 
Helma van wanrooij  |   | 
25-01-2010
 | 
07:45 uur
Van de 5 tips is 1 en 5 zinvol en alom bekend. Dat het opnieuw onder de aandacht wordt gebracht is prima, maar vernieuwend is het niet. Meten is weten, is geen uitdrukking die uit de lucht is komen vallen en luisteren is altijd belangrijk. Dus ook naar je klanten, inspelen op wat de klant wil is kansen creeren. Daarmee niet gesteld dat je je visie en strategie zomaar overboord moet gooien, maar wel genoeg flexibiliteit in de organisatie creeren dat de mogelijkheid er is. Volgens mij zijn dat enkele punten die simpelweg goed ondernemerschap vertegenwoordigen.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Waar sta jij voor als leider?
Wat heb je als leider van vandaag en morgen nodig om jouw doelen te behalen? Het antwoord op deze en andere vragen, vind je in het boek ‘Leiderschap in Beeld’ door hoogleraar Jan de Vuijst. TIAS deelt de eerste 4 hoofdstukken in een gratis e-book.
Lees verder
Welke opleiding past bij jou
Hoe vind ik een goede advocaat
Wat kan ik allemaal met een mkb boekhouding
reacties
Een nieuwe taal leren, maar dan anders (1) 
Wat is er nodig voor échte duurzame en sociale impact? (1) 
De Metaverse: wat kan je er eigenlijk mee? (2) 
Helft Nederlandse werknemers last van mentale problemen, verergerd door kosten levensonderhoud (1) 
Data-savvy organisaties zijn winstgevender, veerkrachtiger en innovatiever (1) 
Hoe laat ik anderen zelf nadenken? (1) 
Zeven tips voor het omgaan met klagende medewerkers (4) 
top10
Slechts helft vacatureteksten bevat salarisinformatie
Europese finance- en IT-leiders onthullen pad naar digitale financiële transformatie
Inflatie en de werkplek: vier op de vijf Nederlanders gaan werklocaties niet wijzigingen
Werkgevers zien zich door economische onzekerheid genoodzaakt geboekte vooruitgang op arbeidsvoorwaarden terug te draaien
Voorspellingen voor 2023: toename Cybercrime-as-a-Service (CaaS) en Reconnaissance-as-a-Service
Werken waar je wil – ‘Het nieuwe werken is gewoon werk’
Betrokkenheid bij ESG en DEI daalt, maar stijgt op gebied van aantrekken van talent
Bij diversiteit en inclusie moet je verder kijken dan de groepssamenstelling
Trends voor de datacenterbranche
Helft van het topmanagement: SASE brengt hackers flinke slag toe
meer top 10