zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Vijf sociale mediatips

25 januari 2010 - Sociale media kwamen in een stroomversnelling terecht in 2009. Twitter en Facebook groeiden explosief en steeds meer bedrijven namen sociale media serieus als zakelijk medium. SlideShare somt op 6Minutes.be vijf sociale media tips voor 2010 op.

1. Schenk aandacht aan cijfers


Wat u niet kunt meten, kunt u niet beheren. Marketeers moeten sociale media beter betrekken bij algemene zakelijke doelstellingen. Het beste is om bij de start van een nieuw project al te beslissen welke cijfers en doelstellingen gehaald moeten worden. 

2. Laat goede gewoontes meegroeien
Iets wat werkt voor twee mensen hoeft niet te werken voor twintig. Moedig middels uw structuur goede gewoontes aan. Uw hele team moet gemotiveerd zijn om snel te reageren, samenhangend te posten en om in ‘menselijke’ taal te praten. 

3. Stel regels op, maar vertrouw mensen

Het is verleidelijk om steeds meer regels en richtlijnen toe te voegen aan een sociale media strategie. U kunt echter niet voor iedere situatie een regel verzinnen. Vertrouw uw team. Geef het goede voorbeeld en geef geen leiding met een regelboekje. 

4. Creativiteit en persoonlijkheid zijn belangrijker dan groot geld

In sociale media is het niet altijd het grote geld dat wint. De twee belangrijkste ingrediënten zijn creativiteit en persoonlijkheid. Die zijn ook essentieel bij het ontdekken van nuttige strategieën en tactieken. Wees niet bang om iets nieuw te proberen of om tegen de stroom in te gaan. 

5. Luister, luister, luister

Focus niet te veel op uzelf en uw boodschap, maar vooral op uw klanten. Luister naar wat ze zeggen en kijk wat ze doen. Zodra u een band gecreëerd hebt en hen begrijpt, kijk dan wat u kunt doen om hen te helpen.


Bron: 6Minutes
 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Vijf aandachtspunten voor u sociale media integreert in uw bedrijfsvoering
 
 Sociale netwerken hebben ongekende invloed op imago
 Gedragslijn sociale netwerken is slimme zet
 
 
reacties
 
Helma van wanrooij  |   | 
25-01-2010
 | 
07:45 uur
Van de 5 tips is 1 en 5 zinvol en alom bekend. Dat het opnieuw onder de aandacht wordt gebracht is prima, maar vernieuwend is het niet. Meten is weten, is geen uitdrukking die uit de lucht is komen vallen en luisteren is altijd belangrijk. Dus ook naar je klanten, inspelen op wat de klant wil is kansen creeren. Daarmee niet gesteld dat je je visie en strategie zomaar overboord moet gooien, maar wel genoeg flexibiliteit in de organisatie creeren dat de mogelijkheid er is. Volgens mij zijn dat enkele punten die simpelweg goed ondernemerschap vertegenwoordigen.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10