Reactie: Als je als werkgever bemerkt dat je werknemer ten gevolge van een gezonde levensstijl uitval of slechte resultaten toont mag je een gesprek aangaan met de werknemer. In principe moet een gesprek dan gaan over de slechte resultaten/het te laat komen. Het is aan de werknemer om de resultaten te verbeteren, gebeurt dat niet, dan volgen er maatregelen. Het is aan de werknemer om de conclusie te trekken dat er verbetering kan plaatsvinden door betere leefgewoonten.
Reactie: Bij het elektronisch uitwisselen van berichten en facturen tussen leveranciers en klanten is het van belang dat er voor allen een win-win situatie ontstaat. Ketendigitalisering is hier het woord. En dat dankzij een goed opgezet on-boarding programma. 3th party systemen waar iedere partij kan op aansluiten, ongeacht hun erp systeem, onafhankelijk van het bestandsformaat of de manier van verzenden (https, sftp, x.400, smime ...) lijken de beste onafhankelijke oplossing te zijn, waar iedere partij zonder interne aanpassingen toch kan deelnemen aan het e-invoice proces. Het digitaliseren van het volledige purchase-to-pay proces (van order over orderbevestiging, pakbon tot factuur) is het uiteindelijke doel. Hierdoor worden de banden tussen bestaande zakenrelaties nog hechter en werkt men administratief uiterst efficient. Een voorbeeld van dergelijk systeem kan je vinden op doctrails.com
Maar wat wel? Aangeven wat je wel wil wordt al snel kritiek geven omdat de ander dan duidelijkheid vraagt, zegt dat hij het al zo doet en voor je het weet zit je toch onbedoeld kritiek te geven.
Daarbij komt dat ik graag de richting aangeef, maar als ik dat de ferm doe dan bestaat het gevaar dat ik niet meer naar de input van medewerkers luister of ervaren wordt als te dominant en directief.
Dus toch maar niet te direct de richting aangeven en zeggen wat ik van de ander verlang.
Ik deel de conclusie dat het ongecontroleerd uitbraken van meningen en kritieken niet erg effectief is voor de werkrelatie en voor de output, maar wat wel de manier is blijft mij wel een raadsel.
Op een gegeven moment probeer je zo met alle aspecten, gevoeligheden, mogelijke reacties rekening te houden dat de communicatie niet meer vrij en stromend is.
Het einde van het artikel geeft in heel globale termen aan wat de goede leidinggevende wel doet (de medewerker bij de hand nemen en steunen), maar ik vind dit te abstracte begrippen. Ik denk dat de meesten van ons dat wel willen doen, maar in de praktijk toch over een beperkt aantal handelingalternatieven beschikt. Ik vind het jammer dat het hele artikel zelf voor het merendeel gaat over wat je als leidinggevende niet moet doen, maar wat dan wel beperkter en mij te globaal blijft.
Reactie: Hoewel voor iedereen anders maar hier reactie:
1 Er is maar 1 scherm, wil je ze naast elkaar hebben staan? Switchen tussen email en browser gaat gewoon.
2 had er wel op gemogen
3 mis het niet op de iPhone en onder OSX is het erg traag, daar maar uitgezet.
4 bluetooth, wifi.
5 had er wel op gemogen
6 Iedereen kan software ontwikkelen en op de store aanbieden.
7 niet iedereen zal dat gebruiken, mooi toch dat er dan een goedkoper model is zonder.
8 er kan ook een gewoon los toetsenbord aan. Het is niet bedoeld om de hele dag erop te gaan typen.
ik vroeg me af wat voor een toekomst muziek deze ipad dan speelt? de techniek is achterhaald, dit is te lezen op meerdere vooraanstaande websites (google maar eens op de voor en nadelen) dus ik vroeg me af wat jij hier nou in ziet?
en voor onze zuiderbuur.. een minilaptop heeft al betere specs dan dit ding! voor 500 euro heb je een zeer goede (mini)laptop, wel vreemd dat de ipad daar zo goedkoop is maar de laptops niet?
en is er hier iemand al geweest die naar alternatieven heeft gezocht voor de ipad? er zijn er namelijk al een aantal welke (eerder) beter en sneller zijn en daarbij ook nog is een normaal besturingssysteem draaien?
dus voor iedereen die zich nog niet verdiept heeft, doe dat eens en kom dan maar terug..
Reactie: Waarom alleen de negatieve kanten belichten? Bij elk nieuw product dat besproken wordt, geven schrijvers plus- en minpunten. Bij Apple lijkt het wel of er (uit jaloezie?) altijd negatief moet worden geschreven. Kunnen we het niet gewoon als een ding zien? Het ziet er mooi uit, er kan veel mee en er kunnen ook een paar dingen niet mee. Soit. Vind je hem leuk, mooi, nuttig, dan koop je hem en anders niet. Ik word zo moe van dat gekissebis.
Reactie: Tsja, Paula, het gaat dan denk ik toch om de wet van de grote getallen. Bewezen is dat vitale medewerkers zich prettiger voelen en beter presteren. In het verlengde hiervan kan de werkgever zich afvragen: wat kan ik hierin betekenen? En ook wil ik graag reageren op het NEE van hierboven: persoonlijke aandacht van de werkgever naar zijn medewerkers betaalt zich altijd uit. En omdat we ons allemaal lekker willen voelen is er toch niets mis mee als de werkgever speciale aandacht besteed aan het welzijn van zijn medewerkers, die toch het belangrijkste kapitaal zijn van zijn bedrijf?
Dat dit vervolgens leidt tot meer winst is dan alleen maar meegenomen.
Reactie: Ik vindt het een beetje makkelijk artikel... Apple bashing en de 'rest' napraten is makelijk. Ga eens in macrovisie en kijk het nou eens objectief. (Ben trouwens géén Apple fanatic, eerder een MS fanatic ;-)
#2: Hoe vaak gebruik je de camera op je netbook? (ik nooit!)
#3: Inderdaad een gemis, maar... HTML5 maakt z'n opmars en dat kan ie wel: http://www.iphoneclub.nl/58461/youtube-en-vimeo-kiezen-voor-html5-als-flash-alternatief/
#4: Zou een punt kunnen zijn, maar hoeveel assecoires sluit je op je netbook aan?
#5: Voor het gebruik van de iPad lijkt mij 32GB genoeg. Een beetje muziek, boeken en eventuel wat iWorks bestanden neemt niet zoveel in beslag.
#6: Lijkt mij genoeg keus in de AppStore!! http://tweakers.net/nieuws/59775/apples-app-store-bereikt-miljard-downloads.html
#7: Voor mensen welke het apparaat alleen binnenshuis gebruiken (zoals de meesten) is WiFi genoeg.
#8: Bij de presentatie is duidelijk ook een toestenboard dock aangekondigd. Dus dit kan je doorstrepen.
Reactie: In mijn boekje ''Klantgericht Veranderen'' gaf ik ruim 10 jaar geleden al aan dat tevredenheid wordt gemaakt in het Customer Facing Moment, het moment dat er daadwerkelijk fysiek contact is met een klant.
Tevens laat het P8 model, dat in dat boekje wordt gepresenteerd zien, dat Punctueel handelen, handelen op het moment dat de klant het wil, essentieel is voor klanttevredenheid.
Het is inderdaad zo dat de procesverlieskosten door niet punctueel handelen groot zijn, het artikel bewijst het opnieuw.
Helaas heeft de ICT zijn ijzeren greep op klantprocessen alleen maar versterkt, waardoor de service naar een bedenkelijk niveau is gedaald, met als gevolg ontvredenklanten.
Probeer eens een aangifte voor ondernemers te doen op de website van de belastingdienst, maar liefst 6 keer doorklikken voordat je bij het inlogscherm komt, waarbij de laatste 3 keer geklikt moet worden op ''inloggen''.
Klantgericht denken is totaal ondergeschikt geworden aan de ICT, zoals zo veel zaken in deze wereld.
Reactie: Integriteit begint natuurlijk bij mensen en eindigt daar ook. Alleen mensen kunnen namelijk integer zijn, machines niet.
Het is wel zo dat mensen die roepen integer te zijn, meestal liegen. Treffend voorbeeld zijn politici, die te pas en te onpas roepen ''twijfelt u aan mijn integriteit?''. Nee, niet echt, ik weet dat je niet integer bent.
Integriteit wil zeggen dat je alles zegt en dat alles wat je zegt ook waar is.
Eerlijk wil zeggen dat je niet alles zegt, maar dat wat je zegt wel waar is.
Manipuleren, waar deze site reklame voor maakt, wil zeggen dat je niet alles zegt en dat niet alles wat je zegt waar is.
Liegen wil zeggen dat wat je zegt gewoon niet waar is.
Of integriteit te leren is betwijfel ik, dit in tegenstelling tot manipuleren of liegen.
Het is een persoonlijkheidskenmerk, je bent integer of je bent het niet. Voor de meeste mensen geldt dat ze niet integer zijn vrees ik.
Reactie: Een bekend gegeven en helaas maar al te waar. Een goede klantenservice is essentieel en doe je het niet om de klant te servicen, dan toch minimaal om jezelf een hoop geld te besparen. Lees ook www.capabiliteit.web-log.nl