zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Werknemers leren fit te blijven via cursus energiemanagement

MBeijer   |    |  1 februari 2010
Reactie: Apart toch dat we in het bedrijfsleven onze werknemers naar cursussen als time management sturen, terwijl veel werknemers achter de pc per jaar tientallen werkdagen langer zitten te typen dan nodig is, omdat ze nog niet kunnen blind typen. Met de 1-2-3-typetest op http://www.ticken.nl/Typecursus/Info-voor-managers.html vallen de schellen hopelijk van de ogen.
 

Acht tips om een baan te vinden tijdens een recessie

Arthur   |    |  1 februari 2010
Reactie: @A,
Inderdaad A het percentage ligt nog iets hoger dan wordt aangegeven, op dit moment 22000 ZZPers thuis op de bank, je schrijft dat je wanneer men 35 á 40 jaar is redelijk kansloos bent als werkzoekende, nou A je bent niet redelijk kansloos, je hebt helmaal geen kans meer, misschien als je een kruiwagentje hebt maak je nog een kansje, maar!!! dan weet je ook met wie je te maken hebt als het daar wat slechter gaat.Dus die 8 tips gaan helemaal nergens over als je een bepaalde leeftijd hebt.

Commercieel gezien een leuke opzet maar per saldo -0
 

Mag een werkgever zich bemoeien met de ongezonde levensstijl van medewerkers?

Ron Tenten   |    |  1 februari 2010
Reactie: Bemoeien vind ik geen goed woord en uitgangspunt. Inmiddels is al wel vaak genoeg bewezen dat een ongezonde leefstijl leidt tot meer uitval,minder energie & vitaliteit. Ik zou als werkgever ervoor kiezen om gezonde uitdagingen te ''planten'' waarbij de betreffende medewerker(s) uitgenodigd (o.a. belonen) worden om deel te nemen aan leefstijlveranderend gedrag.
 

Tien managementtrends van de 21ste eeuw

Arjen Kamphuis   |    |  1 februari 2010
Reactie: Beste Ad,
Stukje beroepsdeformatie? Je baseert je op jou ervaringen bij jou klanten. Ik heb andere klanten en andere ervaringen.

Als jou klanten allemaal organisaties zijn met de visie dat ICT ondersteunend is en ''nooit leidend zijn bij organisatieveranderingen'' snap ik wel dat je een negatief beeld hebt van IT. Een mislukte SAP implementatie is inderdaad een hele dure typemachine. Vooral als blijkt dat men zelf geen visie had op wat er getypt moest worden, of voor/door wie. Maar dragen diegenen die besloten tot aanschaf van zo'n product ook niet een beetje verantwoordelijkheid?

Er zijn veel, heel veel succcesvolle organisaties die compleet nieuwe werkprocessen, businessmodels en doelstellingen ontwikkelen op basis van nieuwe technologische mogelijkheden.

Dat is op zich geen nieuwe fenomeen. De NS is bijvoorbeeld gebaseerd op de stoommachine en goedkoop staal. Nu zijn het andere technologien (ICT, biotech, nanotech) die nieuwe dingen mogelijk maken.

Neem in overweging dat jij wellicht, net als een arts, vooral klanten ziet waar iets mis mee is. Immers, gezonde organisaties met een eigen verandervermogen bellen je wellicht niet zo snel. Ik zal vast ook wel een beetje last hebben van een selectieve blik want organisaties die helemaal vast zitten in de 'IT-is-slechts-een-hulpmiddel' visie worden niet zo snel mijn klant.
 

Weerstand verminderen tijdens training

Marius van Opstal   |    |  1 februari 2010
Reactie: Ik ben het eens met de reacties. Tegenenergie is ook energie en wie ben jij als trainer om dat weerstand te noemen??
Ik hanteer vaak de one-liner 'Weerstand is verlangen'. Kom je achter het verlangen en de dingen gaan ineens als een speer!
Tot zover de theorie, want ik ga ook wel eens de mist in...
 

Zeven manieren om uw reputatie te schaden met LinkedIn

Olga Leever   |    |  1 februari 2010
Reactie: Beste Jan,

Prima punten, ik kan me er helemaal in vinden! Aanvullend nog: wat je reputatie ook geen goed doet, is nooit iets doen met je profiel. LinkedIn werkt het best als interactief medium: regelmatig invullen waar je mee bezig bent, actief meediscussieren en reageren op de activiteiten van je contacten. Inderdaad niet op een opdringerige, verkoopgerichte manier, zoals je zelf ook al aangeeft. Op die manier heb je veel plezier van je LinkedInprofiel!

Hartelijke groet,

Olga Leever
 

Tien managementtrends van de 21ste eeuw

Ad de Beer   |    |  1 februari 2010
Reactie: @Arjen,
Het is maar net hoe je het bekijkt, ik heb veel klanten gehad waar de interne organisatie na de tsunamie van de ICTers weer op orde moest worden gebracht, dus het gevoel is tweeledig.
ICT is ondersteuning, niks meer en niks minder en kan en mag nooit leidend zijn bij organisatieveranderingen. De ICT moet aan de organisatie worden aangepast, maar het omgekeerde gebeurt steeds.
Daarbij komt nog de arrogantie van de ICT jongens en meiden die denken dat ze veel beter zijn dan God en Allah bij elkaar, maar die alleen maar lineair kunnen denken en aangezien mensen alles behalve lineair zijn ligt daar de oorzaak nummer 1 van het mislukken van deze projecten.
Het simpele gegeven dat 85% van de ICT implementaties mislukt moet toch bellen doen rinkelen? Maar nee, het ligt steeds aan de klant toch?
Vorige week weer een klant aan de lijn, SAP was ingevoerd, druk, druk, druk nu. ''en nu moet er een extra module worden geinstalleerd?'' vroeg ik dus maar. ''Ja, hoe weet je dat?''. ''Och, ervaring, en straks ben je er nog drie keer aan'' voorspelde ik.
Tja, overal hetzelfde, belastingdienst, CAR, CWI, FreeRecordShop, NS....
En overal hetzelfde is niet echt onderscheidend.
 

Tien managementtrends van de 21ste eeuw

Arjen Kamphuis   |    |  1 februari 2010
Reactie: Beste Ad,

Het klinkt alsof je veel negatieve ervaringen hebt. Jammer. Nergens beweer ik ICT *altijd* het onderscheid maak en we zijn het eens dat de mensen erachter van cruciaal belang zijn.

Het is echter nog steeds mogelijk door slimme inzet van IT onderscheidend te zijn, vooral in sectoren waar de mogelijkheden nog zwaar onderbenut worden. Kunst is om scherp onderscheid te maken tussen niet-competitieve zaken (beheer van een webserver of tekstverwerking) ten opzichte van IT die een verschil maakt voor klanten en medewerkers.

Een organisatie die niks meer met IT doet (of wil doen) dan generieke zaken heeft wellicht een breder tekort aan ambitie en visie.

Dat zijn dan ook niet de organisaties waar de leukste, slimste en meest innovatieve medewerkers willen blijven werken.
 

Salesblog: De regeltjesneukers van DHL

Michel   |    |  1 februari 2010
Reactie: Bedankt voor ale reacties. Ja de titel en de inleiding zijn inderdaad 'pittig'. Maar ik kan er helaas niet meer van maken.

De stand van zaken is nu alsvolgt. DHL stuurt het pakje terug naar NAVTEQ en NAVTEQ gaat het pakje weer opnieuw in de verzending stoppen. Waarschijnlijk met DHL.

Logischer zou toch geweest zijn om het pakje weer in de verzending naar ons te stoppen? Of zie ik dat verkeerd? Temeer daar ik heb aangegeven nu enkele dagen thuis te zijn.

@Arno Vogels. Heel hartelijk bedankt voor uw aanbod. Helaas heeft de werkelijkheid ons al weer ingehaald.
 

Wat zegt uw werkruimte over uw persoonlijkheid?

A.G.   |    |  1 februari 2010
Reactie: Wij zijn zo'n toko met clean desk policy. De reden dat we dat doen is dat je kunt gaan zitten waar je wilt. Om het gebrek aan huiselijkheid op de werkplek zelf te compenseren, hebben we een lounge-hoek met fatboys, een dakterras en is er veel aandacht besteed aan design. We _zoeken_ geen inrichting, we lopen er tegenaan en kopen het dan. Het hele kantoor is dus veel huiselijker dan gemiddeld, ipv dat de medewerkers zelf moeten modderen om standaardmeubilair van de Overtoom ''gezellig'' te maken.

Het voordeel van roulerende werkplekken is dat je telkens vanuit een ander perspectief de wereld inkijkt. Als dat bij vergaderingen een goede methode is (van plaats wisselen als het stroef loopt), waarom zou dat voor de hele werkplek dan niet gelden?

Identiteit kun je bij ons claimen door je kleding. Er is geen dresscode. Kostuums, polo's, skatebroeken - zie het maar. Onze relaties weten dat.

En als je per sé in huiselijke sfeer wilt werken, dan blijf je gewoon een dagje thuis met je notebook. VPN, VOIP, MSN, GSM - de techniek is ervoor. Scheelt ook weer files.
 

Wat vinden we van de nieuwe iPad?

Guido Thys   |    |  1 februari 2010
Reactie: We kunnen in België de iPad dan misschien al wel hebben, maar als die betere premier waar Ad het over heeft hem zou gebruiken, zou hij het verschil tussen vragen en antwoorden misschien kennen. En zou Michel Daerden niet in het parlement terechtkomen als hij eigenlijk naar de kroeg wil....:-)
 

Hoe krijg ik medewerkers van hun 9-tot-5 gedrag af?

Tony H   |    |  1 februari 2010
Reactie: Ik zou dit geval eerder omkeren in aanpak. Als de betrokkenen hun job goed doen in hun 40 uur dan is er geen vuiltje aan de lucht voor hen. Indien je als werkgever echter zorgt voor veel meer werk dan die 40 uur dan heb je een planningsprobleem, maw dan eisen dan men meer dan 40 uur werkt is fout. Je kunt de anderen daarentegen belonen, bv pizza laten aanrukken om 18h00 bv of taart of zo iets kan al een motivator zijn.
Nog eens indien er systematisch verwacht wordt dat iedereen 60h klopt per week dan ben je als werkgever zeer fout bezig.
 

Wat vinden we van de nieuwe iPad?

caroline blerkom   |    |  1 februari 2010
Reactie: Hoi Ad,
Je hebt helemaal gelijk dat ook onze generatie dit leuk kan vinden maar ik doelde meer op een massaler gebruik bij jongeren. Ikzelf ben er zeer geinteresseerd in en ben blij met de gebruikerservaring van onze zuiderbuur. Caroline
 

Tien managementtrends van de 21ste eeuw

Ad de Beer   |    |  1 februari 2010
Reactie: @A,

leuke naam trouwens, maar het is een fabel waar inmiddels alleen nog maar ICT addicts in geloven dat ICT het onderscheid maakt. ICT is net zo kopieerbaar als een DVD en is voor veel bedrijven de oorzaak geweest van zwaar verlies en puinhopen in de bedrijfsvoering. Daarin onderscheid geen enkel bedrijf zich, het is overal hetzelfde, implementatie van ICT mislukt en leidt tot verlies, maatwerk of standaard, het maakt niks uit.
Het enige wat niet kopieerbaar is zijn de mensen en dat is ook de enige productiefactor waarmee het onderscheid kan worden gemaakt.
Voor deICT geldt dat ook, het eerste ICT bedrijf dat niet denkt in bits, bytes, SOA's en meer van dat jargon, maar in wensen van de klant zal de strijd winnen.
 
< vorige 1102 1103 1104 1105 2479 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10