29 maart 2011 -
Nederlanders worden ondernemend en vrolijk van de lente. Vrijwel iedereen (96 procent) geeft aan te genieten van de eerste zonnestralen, de knoppen in de bomen en de melodieus fluitende vogels. Voor vier vijfde is de lente ook meteen het moment om er op uit te trekken. Vrouwen blijken met een verschil van negen procent ondernemender te zijn dan mannen.
29 maart 2011 -
Ondanks de hype rondom de ‘cloud’ valt er wat voor te zeggen om de overgang naar die cloud langzaam en doordacht aan te pakken. Dat is de bijgestelde mening van J. Peter Bruzzese, Amerikaans cloud-predikant, zo ontdekte 6Minutes.be.
29 maart 2011 -
De overgrote meerderheid van de Britse consumenten zien duurzame claims van bedrijven als een wassen neus. Slechts zeven procent gelooft dat ondernemingen daadwerkelijk doen wat ze beweren op het gebied van milieu en CO2-reductie. Dat blijkt uit onderzoek in opdracht van de Carbon Trust.
29 maart 2011 -
Drie secretaresses, Janneke van de Geijn (Eindhoven), Irene Frankfort (Veenendaal) en Karin van Peursen (Amsterdam) werden gistermiddag verrast door een persoonlijk telefoontje van Xander de Buisonjé: "Dit is jouw dag, gefeliciteerd! Jij zit in de finale van de Manpower Verkiezing Secretaresse van het Jaar 2011. En daarom gaan wij elkaar ontmoeten in het Amsterdamse NH Barbizon Palace Hotel op 21 april."
29 maart 2011 -
Nederlandse bedrijven ondervinden steeds vaker overlast van cybercrime. Op jaarbasis leidt dat tot een zeer aanzienlijke schadepost. Dit blijkt uit de jongste editie van de ICT Barometer van Ernst & Young. Vorig jaar bleek al dat bedrijven hun beveiliging niet op orde hadden en dit jaar blijkt de beveiliging zelfs nog slechter te zijn.
28 maart 2011 -
Italianen hebben op reis het vaakst seks met onbekenden en de Zwitsers hebben een afkeer van topless zonnebaden. Duurzaamheid en het milieu zijn het belangrijkst voor Zweedse reizigers. Deze feiten kwamen naar voren uit onderzoek van touroperator Kuoni, die meer dan 12.000 mensen wereldwijd ondervroeg over hun reisgewoonten.
28 maart 2011 -
Een jaar lang wordt uw leaseauto bij onderhoud gratis opgehaald en weer teruggebracht. Van en naar de locatie die u opgeeft. En u krijgt hem helemaal schoon terug. Klinkt als een droom. Maar dat is het niet.
28 maart 2011 -
AFAS ERP Software heeft in samenwerking met HRpraktijk een gratis boekje over HR-issues gepubliceerd. Het boekje, genaamd ‘Hot in HR’, verschijnt in twee edities; HR-issues in de zorg en in het bedrijfsleven. ‘Hot in HR’ bespreekt vijf actuele thema’s waar HR-professionals mee te maken krijgen en biedt praktische tips en adviezen om hier in de dagelijkse praktijk mee om te gaan.
28 maart 2011 -
De verkoopcijfers wijzen anders uit, maar vraag je berijders wat zij willen, dan is dat geen kleinere auto. Dit concludeert de Vereniging Auto Van De Zaak. Berijders geven in 65 procent van de gevallen aan dat zij de volgende keer liever niet voor een kleinere auto kiezen.
28 maart 2011 -
Daar waar bedrijven sturen op Het Nieuwe Werken, blijken studenten en starters een traditionele werkomgeving te verkiezen. Zij hechten weinig waarde aan thuiswerken, een flexibele werkplek of flexibele kantoortijden. Jong hoogopgeleid talent vindt vooral sfeer, leuke collega's, opleiding en ontwikkeling belangrijke voorwaarden bij de keuze van een baan.
25 maart 2011 -
Duizenden Nederlanders sluiten een lening af om hun belastingaanslag te kunnen betalen. Met name dubbele woningbezitters en nabestaanden worden vaak onaangenaam verrast door het bedrag dat terugbetaald moet worden aan de Belastingdienst en moeten zelfs een lening afsluiten.
25 maart 2011 -
Zo'n 40 procent van de mensen geeft aan ongeveer een dag nodig te hebben om aan zomertijd te wennen. En maar liefst een op de tien Nederlanders is echt behoorlijk van slag als de klok een uur vooruit wordt gezet en heeft minstens een week nodig om weer in het goede ritme te komen. Ook blijkt dat vrouwen meer moeite hebben om zich aan te passen aan de zomertijd dan mannen.
25 maart 2011 -
De Nederlandse Mededingingsautoriteit beboette afgelopen week twee energiebedrijven, omdat bij hun verkoop-aan-de-deur-activiteiten aanzienlijke misstanden hebben plaatsgevonden. Mark Hekkelman, commercieel directeur van ODS2 en specialist op het gebied van direct sales, stelt dat de bedrijven de boetes wellicht hadden kunnen voorkomen door zich minder te richten op de korte termijn en instant succes en meer op een duurzame relatie met de consument.
25 maart 2011 -
Met gepaste regelmaat maken we ons met zijn allen lekker druk om goed bestuur in het bedrijfsleven. Meestal naar aanleiding van een (mega) misser met grote gevolgen. We kennen allemaal de voorbeelden, met als meest actueel en negatief hoogtepunt de ramp in Fukushima. Dit schrijft drs. Paul Joore RA, management consultant via MNBPROFESSIONALS.