zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Zakelijk rijder wil eigenlijk geen kleinere auto

28 maart 2011 - De verkoopcijfers wijzen anders uit, maar vraag je berijders wat zij willen, dan is dat geen kleinere auto. Dit concludeert de Vereniging Auto Van De Zaak. Berijders geven in 65 procent van de gevallen aan dat zij de volgende keer liever niet voor een kleinere auto kiezen.

Als je de verkoopcijfers bekijkt dan is de conclusie dat er door zakelijke rijders in steeds kleinere auto’s gereden wordt. VAVDZ vroeg zich af waar deze ontwikkeling vandaan komt. Een kwantitatieve enquête onder 1.000 leden toont aan dat slechts achttien procent een kleinere auto wil kiezen. 65 procent wil geen kleinere auto en zestien procent is er nog niet uit. 



Downsizing
VAVDZ onderzocht middels een kwalitatieve enquête de verklaring voor de veelbesproken 'downsizing' van de zakelijke auto. Hier komen twee redenen naar voren. Allereerst spelen de kortingen op de bijtelling een rol (de veertien en twintig procent categorie auto’s). Auto’s met een lage bijtelling zijn vaak kleiner. Als tweede reden en hoofdreden geeft de berijder aan dat 'autoregelingen' van de werkgever zijn aangescherpt. In die autoregeling wordt onder andere geregeld tot welk bedrag er een auto uitgekozen mag worden. Dit bedrag is de laatste jaren verlaagd of niet geïndexeerd. Hierdoor is de berijder gedwongen om voor een kleinere auto te kiezen.  VAVDZ concludeert dat de ‘downsizing’ in de meeste gevallen niet uit vrije wil is ingegeven, maar door fiscale regelingen is gestuurd en/of door werkgevers is afgedwongen.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Ergonomie op de werkvloer blijft achter, behoefte bij werknemers stijgt
 Op het social intranet doen managers ertoe
 Jonge managers minder ervaren op de weg door pandemie
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Autoverkoop stijgt met 31,4 procent
 Drie tips om veilig op wintersport te gaan met uw leaseauto
 Manager wil vaak Duitse auto
 Vrouwelijke leaserijders kiezen 207, mannelijke gaan voor Golf
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
eBook: de kracht van reviews en e-mail marketing
In dit eBook gaan Spotler en de Feedback Company in op het belang van review marketing en e-mail marketing. Want door deze twee te combineren, ontstaat er een krachtige combinatie die veel voordelen biedt voor je klanten en voor je eigen organisatie. Benieuwd? 
Download het eBook
Lees verder
Nanocoating als nieuwe technologie voor het onderhouden van gepoedercoat materiaal
reacties
Bedrijven verwachten tweedeling kantoorwerkers en thuiswerkers (1) 
Laptop veel milieuvriendelijker dan desktop  (1) 
Om veerkrachtiger te zijn, moeten bedrijven zich op snelheid en schaal richten (1) 
25 procent meer omzet verwacht door face-to-face zakendoen (1) 
Agile werken: een fundamentele cultuurverandering (1) 
Uitgebreide werkkostenregeling verlengd: meer ruimte voor kerstpakketten (1) 
Nederlandse werknemers wereldwijd het minst gestrest (1) 
top10
Terug in het thuiskantoor: leidinggevende vreest voor creativiteit
Slechts zes procent CEO’s van grootste organisaties actief op social media
Medewerkerswelzijn: hoe meet je dat écht goed?
Nieuwsgierige medewerkers zijn steeds belangrijker in krappe arbeidsmarkt
Helft senior financieel managers maakt incorrecte kortetermijnprognoses
De vier meest voorkomende misvattingen over payrolling
Chinese cyberspionage-bootcamps leiden rekruten al tien jaar op in aanvallen op de software supply chain
Een derde van de consumenten klikt op verdachte links
Vraag naar moderne mainframes en cloud neemt toe
FortiGuard Labs voorspelt voor 2022: cyberaanvallen op digitale wallets en satellietverbindingen
meer top 10