zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

De invloed van de Net-generatie en de dominantie van Google

29 november 2012 - Social media, mobiel zoeken en de updates binnen zoekmachines zijn de omvangrijkste trends waarop marketeers zich in het kader van zoekmachinemarketing op moeten richten. Zoekmachinemarketing ontwikkeld snel. Niet alleen evolueren de zoekmachines zelf, ook de content en de gebruikers veranderen. Anno 2012 staat de gebruiker centraal en daar maakt de huidige Net-generatie dankbaar gebruik van.

 Lees verder...   Reageer
 

Creditmanager steeds belangrijker

29 november 2012 - Creditmanagement neemt een steeds prominentere positie in binnen Nederlandse organisaties. Bij acht op de tien bedrijven (80 procent) is debiteurenbeheer het afgelopen jaar een grotere rol gaan spelen. Bijna de helft van de organisaties (44 procent) is er meer in gaan investeren. Bij achttien procent is het aantal FTE’s voor creditmanagement toegenomen.

 Lees verder...   Reageer
 

Vijf technologische trends om in 2013 uw voordeel mee te doen

29 november 2012 - In 2013 zullen steeds meer bedrijven een beroep doen op geavanceerde technologieën om te voorzien in de veranderende behoeften van hun personeel, de productiviteit te verhogen en klanten nieuwe ervaringen te bieden. Dat is af te leiden uit de belangrijkste zakelijke technologische trends die Verizon voor 2013 heeft geïdentificeerd.

 Lees verder...   1 reactie
 

Wijziging pensioenbeleid biedt werkgever kans om werknemerprestaties te verbeteren

28 november 2012 - Slechts twee procent van de pensioenregelingen voldoet momenteel aan de voorgestelde fiscale kaders voor middelloonregelingen van kabinet Rutte II. Dat blijkt uit de pensioenbenchmark van Towers Watson, waarin gegevens van 50 procent de Nederlandse beroepsbevolking staan. Door de nieuwe fiscale kaders van Rutte II moeten veel pensioenregelingen worden aangepast.

 Lees verder...   1 reactie
 

Sociale media versterken positie klantcontactcenters

28 november 2012 - Er speelt zich een revolutie af in de wereld van klantcontactcenters (KCC’s). Consumenten zijn mobieler en sociale media zijn populairder dan ooit. Steeds meer consumenten ontdekken de kracht van Twitter, Facebook en YouTube. Hierdoor wensen ze een andere manier van contact met organisaties. Bedrijven op hun beurt maken op verzoek van klanten haast met het leveren van extra servicekanalen.

 Lees verder...   Reageer
 

Budget zoekmachinemarketing stijgt

28 november 2012 - Het budget voor zoekmachine marketing kent een stijgende lijn voor het komende jaar. Respectievelijk 57 procent en 51 procent van de adverteerders geeft aan dat het budget voor SEA en het budget voor SEO in 2013 stijgt ten opzichte van dit jaar. Ook de bureaus verwachten dat deze budgetten bij haar klanten komend jaar zullen toenemen (respectievelijk 65 procent en 84 procent).

 Lees verder...   Reageer
 

Enterprise architectuur belangrijkste vaardigheid voor Nederlandse CIO

28 november 2012 - Vaardigheden op het gebied van Enterprise architectuur staan bovenaan het wensenlijstje van de Nederlandse CIO. 45 procent geeft aan dat dit de vaardigheid is waar ze op dit moment naar op zoek zijn. Andere vaardigheden die in Nederland gevraagd worden zijn Business analysis (29 procent) en Technical architectuur (27 procent). Dat blijkt uit de IT Leadership Strategic Survey van Harvey Nash.

 Lees verder...   Reageer
 

Optimale effectiviteit in multiculturele teams

28 november 2012 - Ieder team is uniek, zowel qua opbouw als opdracht. De achtergronden en competenties van teamleden zijn altijd een diverse mix, en ook de doelstellingen lopen per organisatie en afdeling uiteen. Voor alle managers keert één doelstelling desondanks bij vrijwel ieder team terug: de wens om effectiever samen te werken.

 Lees verder...   1 reactie
 

Innovatieve bedrijven zijn niet bang voor mislukkingen

27 november 2012 - De meest innovatieve organisaties ter wereld koesteren mislukkingen. Waarom? Omdat mislukkingen leiden tot de meest succesvolle ideeën. Dat komt naar voren uit een onderzoek van de Economist Intelligence Unit naar de kenmerken van de meest innovatieve ondernemingen.

 Lees verder...   Reageer
 

Nederlandse werknemer wil liefst geld in het kerstpakket

27 november 2012 - Alle goede bedoelingen van het jaarlijkse kerstpakket ten spijt; Nederlandse werknemers willen als blijk van waardering het liefste geld van hun baas. Dit blijkt uit onderzoek van Poobies onder bijna 1.000 Nederlandse huishoudens. Zowel een eenmalige bonus als een structurele salarisverhoging zien werknemers als het ideale kerstpakket in crisistijd.

 Lees verder...   1 reactie
 

Een derde van de werknemers geeft zijn baan ruime voldoende

27 november 2012 - 34 procent van de werknemers in Nederland geeft zijn of haar baan gemiddeld een zeven als rapportcijfer. Per branche zijn er duidelijk verschillen te zien in hoe werknemers hun baan beoordelen. Werknemers werkzaam in de ICT en techniek zijn opvallend positief. Werknemers in de productiebranche geven hun baan het laagste rapportcijfer.

 Lees verder...   1 reactie
 

‘Richt u bij internationaal werven op de partner van de kandidaat’

27 november 2012 - Wereldwijd zijn zo’n 380 miljoen mensen in potentie geïnteresseerd om in Nederland te komen werken, heeft Intelligence Group berekend. Maar tussen willen en de stap daadwerkelijk zetten, zit nog wel een verschil, weet ook directeur Geert-Jan Waasdorp. Om die mensen te verleiden hierheen te komen zult u uw arbeidsmarktcommunicatie aan hen moeten aanpassen.

 Lees verder...   1 reactie
 

HRM in balans, maar is ze klaar voor robo-nemers van de toekomst?

27 november 2012 - Het gaat goed met HRM blijkt uit het onderzoek van Raet en TNS Nipo. De vraag uit de titel van het onderzoeksverslag ‘De balans van HRM?’ wordt diverse keren bevestigend beantwoord in het boekwerk. HRM heeft het voor elkaar gekregen in deze lastige crisistijden. Ze gedraagt zich niet meer als Calimero in de organisatie.

 Lees verder...   2 reacties
 

Commissaris mag wat vaker in de spiegel kijken

26 november 2012 - De professionaliseringsslag in de wereld van de RvC’s is nog niet afgerond. Er zijn nog talloze verbeteringen mogelijk als het gaat om het functioneren van het toezichthoudende orgaan van organisaties. Het zelfkritisch vermogen en de jaarlijkse evaluatie van commissarissen laat te wensen over. Daarnaast is er een duidelijke wens bij de commissarissen voor een verbetering van de huidige kwaliteit van risicomanagement.

 Lees verder...   Reageer
 
< vorige 745 746 747 748 1508 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10