zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Kerstpakketten populair onder bedrijven én consumenten

21 november 2012 - Begonnen in de negentiende eeuw als een geschenk door rijke boeren aan het personeel, tegenwoordig is het kerstpakket breed gedragen onder werkend Nederland. Het is een eindejaarsbeloning voor de werkzaamheden van de werknemer. Tegenwoordig bieden leveranciers online een groot assortiment aan kerstpakketten, van traditionele pakketten en themapakketten tot aan zelf samengestelde pakketten.

 Lees verder...   3 reacties
 

Hedgefondsbeleggers zien steeds minder de voordelen van regulering

21 november 2012 - Ondanks de toegenomen regulering van hedgefondsen is slechts tien procent van de beleggers van mening dat hun belangen daardoor op effectieve wijze worden beschermd. Daarnaast geeft 85 procent aan dat een dergelijke regulering de volgende financiële crisis niet helpt voorkomen.

 Lees verder...   Reageer
 

Mannen houden geen rekening met milieu tijdens autorijden

21 november 2012 - Vrouwen rijden zuiniger dan mannen en kiezen vaker voor een schone auto. De gemiddelde Co2 uitstoot ligt bij vrouwelijke bestuurders zes gram per kilometer lager dan bij mannen. Ook het verbruik is bij vrouwen lager; per 100 kilometer verbruiken vrouwen gemiddeld ruim 0,34 liter brandstof minder dan mannen. Dit blijkt uit onderzoek van Business Lease Nederland onder een wagenpark van 20.000 voertuigen.

 Lees verder...   Reageer
 

Bedrijven hebben talent niet in kaart

21 november 2012 - Er bevindt zich vaak meer talent binnen een bedrijf dan waar het management zich bewust van is. Meer dan de helft (52 procent) van de bedrijven heeft geen inzicht in het talent dat zij in huis heeft. Als reden noemen veel bedrijven dat talentontwikkeling binnen hun organisatie niet voldoende prioriteit heeft. Dit blijkt uit het rapport ‘Jong talent naar de top’ van ASA waarin 275 bedrijven zijn bevraagd over talentontwikkeling.

 Lees verder...   35 reacties
 

Hilde van der Meer (amsterdam inbusiness) Overheidsmanager 2012

21 november 2012 - Hilde van der Meer (48) is dit jaar winnaar van de verkiezing Overheidsmanager van het Jaar. Dat is bekend gemaakt door juryvoorzitter Johan Remkes tijdens de verkiezingsavond in de Ridderzaal. Hilde van der Meer heeft van amsterdam inbusiness een belangrijke speler gemaakt in het Nederlandse acquisitiebeleid. De organisatie acquireert en begeleidt buitenlandse bedrijven bij vestiging en draagt zorg voor het gevestigde internationale bedrijfsleven.

 Lees verder...   Reageer
 

Hogeschool Utrecht in Amersfoort organiseert Facility Management Alumni Event

20 november 2012 - De opleiding Facility Management van de Hogeschool Utrecht-Amersfoort organiseert op 29 januari 2013 het officiële Alumni Event 2013. Een evenement wordt door een groep HBO Facility Management studenten georganiseerd en uitgevoerd in opdracht van de Hogeschool Utrecht-Amersfoort. Tijdens het event hoopt de opleiding op de inbreng van de oud studenten in het werkveld op de vraag 'Facility of management?'.

 Lees verder...   Reageer
 

40 procent van directeuren 'vergeet' OR instemming te vragen

20 november 2012 - Volgens de Wet op de ondernemingsraden mag een directeur geen personeelsregeling instellen of wijzigen zonder uitdrukkelijke instemming van de ondernemingsraad. Het gaat dan bijvoorbeeld om regelingen op het gebied van vakantie, werktijden, arbeidsomstandigheden, beoordeling, opleidingen en privacy.

 Lees verder...   Reageer
 

Van Old Boys Network naar Invloed 3. 0

20 november 2012 - Het is de Quote 500 van invloed: de Top 200 van invloedrijkste Nederlanders van de Volkskrant. De lijst, die afgelopen zaterdag verscheen, laat op basis van een gerenommeerde netwerkanalyse zien wie een vinger in de pap heeft. Een hoge hiërarchische positie en uitgebreid netwerk staan garant voor een hoge notering.

 Lees verder...   Reageer
 

'Contactcenterzelfservice is hulpbehoevend'

20 november 2012 - Terwijl in klantcontactcenters (KCC’s) het aantal zelfservicekanalen is toegenomen, meten organisaties nog steeds niet effectief de contactkosten van deze kanalen. Daarnaast hebben slechts weinig bedrijven systemen geïmplementeerd om de ervaringen van hun klanten met onbemensde (‘non-agent’) zelfhulpkanalen te meten.

 Lees verder...   Reageer
 

Uitdagende organisatiecultuur stoot de zorgzame van eerste plek

20 november 2012 - De organisatiecultuur ‘De Uitdager’ is dit jaar met 25 procent de meest voorkomende cultuur in Nederland. Kernwoorden van deze organisatiecultuur zijn: snelheid, vernieuwing, glamour, korte termijn, presteren en successen vieren. Het afgelopen jaar stond de uitdagende organisatiecultuur met achttien procent nog op de derde plek.

 Lees verder...   Reageer
 

Sector Technologie, Media en Telecom verliest positie als aanjager van de economie

19 november 2012 - De sector Technologie, Media en Telecom dreigt haar traditionele positie als motor van de Nederlandse economie te verliezen. Zo maakt de sector de groeiverwachting voor 2012 niet waar en is zelfs sprake van een lichte krimp. Veel bedrijven worstelen met hun winstgevendheid.

 Lees verder...   Reageer
 

Slechte luchtkwaliteit in Nederland remt groei

19 november 2012 - De slechte luchtkwaliteit belemmert de ambitie van het nieuwe Kabinet om Nederland in de top vijf van de meest concurrerende economieën te verankeren en te versterken. Als gevolg van Europese normen voor onder andere fijnstof zitten verschillende Nederlandse steden tegen hun grenzen van economische groei aan.

 Lees verder...   Reageer
 

EU-bedrijven lopen uit de pas met consumentenzorgen over online tracking

19 november 2012 - Nieuw TRUSTe privacy-onderzoek laat zien dat bedrijven in heel Europa op grote schaal via 'tracking' het online gedrag van consumenten volgen, dat consumenten zich terdege bewust zijn van deze activiteit en dat ze verwachten dat websites eerst hun toestemming moeten verkrijgen voor het tracken van hun online gedrag.

 Lees verder...   1 reactie
 

Nationale overheden benutten Twitter onvoldoende

19 november 2012 - @GreatBritain, @Israel en @Sweden zijn opmerkelijke voorbeelden van landen die zichzelf promoten op Twitter. @GreatBritain maakt onderdeel uit van de ‘Britain is Great’ campagne. Deze campagne startte in maart 2012 en benadrukt positieve aspecten van het Verenigd Koninkrijk. Dat blijkt uit het tweede deel van het Twiplomacy onderzoek van Burson-Marsteller.

 Lees verder...   Reageer
 
< vorige 747 748 749 750 1508 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10