zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Crisis bedreigt ook online advertentiemarkt

3 november 2008 - Tot voor kort was het geen enkel probleem om de advertentiebudgetten voor internet te rond te krijgen. Een aantal experts beweerde zelfs dat de online advertentiemarkt niet zou lijden onder de economische malaise. Maar niks blijkt minder waar.

Ondertussen wordt duidelijk dat ook internet de financiële crisis gaat voelen, zo stelt Express.be



Google
Groot-Brittannië, de absolute koploper op het gebied van internetreclame, zag in de eerste zes maanden van dit jaar de online reclame-uitgaven zelfs met 13,5 procent afnemen. Wel onaantastbaar lijkt Google. In de eerste zes maanden van dit jaar werd in Groot-Brittannië 58 procent van alle internetreclame in search geïnvesteerd. Daarvan ging 87 procent naar Google, aldus PriceWaterhouseCoopers

Veilig

Ondertussen spelen reclamebureaus op safe en wordt opnieuw meer geld besteed aan traditionele reclame in print en op tv. 


Bron: Express.be
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Zeven regels voor een werkende campagne
 Topmanagers zijn zeer ontvankelijk voor reclame
 Zeven tips voor marketing op online handelsplaatsen
 Vijf tips voor effectieve online reclame
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10