zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Drie noodzakelijke innovaties voor marketeers

7 januari 2009 - Internet creëert een generatie consumenten die alles weten van uw product, werkwijze en beperkingen. Marketeers staan daarom voor een grote uitdaging. Binnen een paar jaar moeten ze interactief en lokaal omgaan met hun tienduizenden klanten. Dat lijkt onmogelijk maar ze moeten het gewoon gaan doen.

Dat adviseert Michael Moon, oprichter/directeur van het Amerikaanse interactieve adviesbureau Gistics en autoriteit op het gebied van digitale merken en marketing operations management. Op Marketing Online benoemt hij alvast drie zaken die daarbij aangepakt moeten worden: 



1. Integratie van crm-systemen

In veel bedrijven zie je dat er twee crm-systemen zijn: één met tactische informatie voor leadgeneratie en een andere met operationele informatie. Deze systemen zouden geïntegreerd moeten worden. 

2. Rationeler omgaan met productie van marketingmiddelen

Er gaat nu ontzettend veel tijd zitten in design, het checken van content en productie. Door hier mensen vrij te maken, kunnen zij weren aan nieuwe projecten die extra omzet genereren. 

3. Klanten een stem geven
Interview elke maand tussen de 20 en 50 actieve klanten. Laat hen diepgaand ingaan op hun ervaringen, zowel positief als negatief. Op die manier krijgt u inzicht in wat klanten zoeken en hoe ze uw bedrijf beleven. Dat is precies de informatie die u nodig hebt om goede Adwords in te kopen. Ook komt u zo te weten welke koop- en gebruiksmomenten relevant zijn voor uw klanten.


Bron: Marketing Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Vier kenmerken van het marketingbureau van de toekomst
 Internet en e-commerce blijven marketeer uitdagen
 Drie strategische thema’s voor de marketeer
 Vijf tips voor meer marketing accountability
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10