zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Plekje in telefoonboek zorgt voor afbetaling schulden

3 februari 2010 - Openbare bronnen als de Telefoongids, het Kadaster en de Kamer van Koophandel zorgen ervoor dat wanbetalers sneller hun betalingsachterstand wegwerken. Ook het aantal bronnen waar de wanbetalers in vermeld staan, is bepalend voor de snelheid waarmee de achterstand wordt afgelost.

Dit blijkt uit een analyse van de database van Lindorff Netherlands waarin meer dan één miljoen consumenten geregistreerd staan. Onderzocht is welke relatie bestaat tussen openbare bronnen als de Telefoongids, het Kadaster en de Kamer van Koophandel, en de snelheid waarmee de schulden worden afbetaald. Hieruit blijkt dat wanneer de wanbetalers in één of meer van deze bronnen bekend zijn op het opgegeven adres, zij vaker en sneller afbetalen dan schuldenaars waar dit niet voor geldt. 



Normaal
Titus Werkman, Director Operations bij Lindorff Netherlands: "Mensen die zich laten registreren in openbare bronnen, zoals een telefoongids, zijn over het algemeen gewend aan hun financiële verplichtingen te voldoen, zij nemen op ‘normale’ wijze deel aan het economisch verkeer. Op het moment dat op zo’n adres een achterstand ontstaat, zal men eerder geneigd zijn deze te willen oplossen."Tevens blijkt ook het adres waarop de wanbetalers als laatst bekend stonden van belang te zijn. Hiervoor geldt; hoe recenter en vollediger het adres, hoe groter de kans dat er wordt betaald. 

Huizenbezitters

"Bij huizenbezitters hebben incassobureaus de meeste kans om de schulden geïnd te krijgen," stelt Werkman. De meeste schulden worden afbetaald wanneer de bewoner van een woning ook de eigenaar van de woning is, blijkt uit het onderzoek. En wanneer de wanbetalers al bekend staan bij een van de vele incasso-instanties of het adres en zelfs de wijk bekend staan, blijkt dat schulden helemaal niet of minder snel worden afgelost.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Wanbetaler misbruikt vakantie-excuus
 Pro-actief wanbetalerbeleid levert geld op
 Betaalgedrag bedrijven verbetert
 Kredietcrisis legt betalingsverkeer plat
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10