zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Top tien internettrends 2010

19 januari 2010 - De drie belangrijkste trends voor 2010 zijn location based services, mobiel internet en usability. Dit is de uitkomst van het jaarlijkse evenement van Jungle Minds. 200 internetprofessionals stemden over de onderwerpen die in 2010 'hot-or-not' zijn. De uitslag is interessant aangezien die voorspelt waarin de internetgemeenschap gaat investeren in 2010.

De internetprofessionals hebben een top tien internettrends samengesteld uit totaal 40 onderwerpen:


1. Location based services (93 procent)
2. Mobiel internet (92 procent)
3. Usability (88 procent)
4. Behavioural targeting (88 procent)
5. Apps (84 procent)
6. Engagement (82 procent)
7. Mobile commerce (81 procent)
8. Webanalytics (79 procent)
9. Webcare (78 procent)
10. User generated content (78 procent) 

Lage scores
Onderwerpen die het minst scoorden, waren Bing (twaalf procent), Google wave (32 procent), Widgets (34 procent), Corporate blogging (37 procent), Social media advertising (43 procent) en wiki's (43 procent). 

Drie internettrends volgens Jungle Minds

Tijdens het evenement besprak Geert-Jan Smits, directeur van Jungle Minds, drie internettrends die het bureau signaleert en beschrijft in haar nieuwe boek Finest Fifty e-commerce 2010. 

1. Real time commerce
Het internet wordt steeds actueler. We zien de opkomst van real time banners, real time Adwords campaigns en real time nieuwsbrieven. In alle gevallen worden actuele gegevens getoond, zoals prijzen, acties of voorraden. Ook zien we binnen afzienbare tijd live ervaringen van medeconsumenten op webshops verschijnen. 

2. Open commerce

Consumenten hoeven in de toekomst niet voor welke website of webshop een account aan te maken. De persoon maakt één digitaal identiteitsbewijs en legt op één centrale plek al zijn persoonlijke gegevens en voorkeuren vast. Deze digitale identiteit kan hij gebruiken om in te loggen of om formulieren automatisch in te vullen. In 2010 zien we de eerste stappen in de richting van drempelloze herkenning, ofwel open ID. 

3. Omnipresence

Informatie en communicatie zullen meer en meer overal beschikbaar zijn. Via elk medium (desktop, website, blog, portal, sociale netwerken, email) als via elk apparaat: PC, E-reader, mobiel, Tablet PC, game console, enzovoort. Het is de uitdaging voor de aanbieder om daar te zijn waar de klant zich bevindt, altijd en overal.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Google vervangt visitekaartje
 Vijf tips om een beter leider te worden dankzij internet
 Zeven tips om nog meer uit uw BlackBerry te halen
 Mobiel internetten neemt toe, en daarmee de uitdaging voor de marketeer
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10