zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Mobiel internetten neemt toe, en daarmee de uitdaging voor de marketeer

26 januari 2009 - Online activiteiten op de mobiele telefoon nemen in belang toe. Ruim de helft van alle mobiele telefoonbezitters beschikt op zijn toestel over een internetverbinding voor online toepassingen zoals e-mail en mobiele websites. Hiervan heeft bijna 45 procent inmiddels de beschikking over een mobiele breedbandverbinding.

Deze snelle, mobiele internetters vormen een zeer interessante doelgroep voor adverteerders, mits deze op de juiste manier wordt benaderd. Dit blijkt uit de Ernst & Young Mediabarometer



Mobiel adverteren

Van alle mobiele telefoongebruikers is 81 procent er niet van gediend ongevraagd berichten van bedrijven te ontvangen op hun mobiel. 52 procent geeft echter aan reclame, aanbiedingen of advertenties te willen ontvangen mits de ontvanger hiervoor toestemming heeft gegeven, een opt-in benadering. Ook geeft negen procent van de ondervraagden aan zijn mobiele telefoonnummer te willen geven in ruil voor gratis producten. "Er ligt voor de online adverteerders nog een enorme uitdaging om te zoeken naar een creatieve manier om mensen te bereiken die verder gaat dan de traditionele banner," aldus Frank Blenderman van Ernst & Young. "Permission marketing is bij de inzet van het mobiele kanaal nog belangrijker: een opt-in benadering lijkt een randvoorwaarde voor een succesvolle strategie. De groeiende groep van 2,8 miljoen mobiele breedbandgebruikers is daarbij een interessante potentiële doelgroep voor online adverteerders," aldus Blenderman. 

Overige resultaten
Uit de mediabarometer komt verder naar voren dat interesse in live TV kijken op de mobiele telefoon ten opzichte van 2007 is verdubbeld naar twaalf procent, de interesse blijft echter laag. 'Geen behoefte' is nog steeds de reden waarom men niet overgaat tot tv kijken op de mobiel. Nieuws en sport hebben de meeste interesse van mensen die nu geen toegang hebben tot video op de mobiele telefoon. De gebruikers van mobiele videobeelden blijken juist humoristische filmpjes en muziekvideo's te bekijken, bij deze gebruikers staat nieuws op de vierde plaats en sport op de zevende plaats. De gebruikers van mobiele videobeelden zijn echter wel meer gaan kijken, de gemiddelde kijkduur per dag is bijna verdubbeld van vijftien minuten in 2007 naar 29 minuten in 2008.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Kwart bedrijven heeft meer mensen ontslagen als gevolg van de coronacrisis
 Bumperkleven en smartphone grootste ergernis in het verkeer
 Bestuurders kunnen aansprakelijk zijn bij het aangaan van overeenkomsten
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Mobiel internet in trek bij jonge, goedbetaalde mannen
 Tien aandachtspunten voor mobiele internetmarketing
 iPhone maakt weg vrij voor mobiel adverteren
 Mobiel adverteren vereist doelgroepdenken
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Plan van Aanpak: 3 stappen voor meer e-mail marketingsucces
In dit white paper / Plan van Aanpak legt Spotler uit hoe je 1) je doelen en doelgroepen in kaart brengt, 2) met welke middelen je je doelen en doelgroepen bereikt en 3) wie het uitvoert en wanneer. Download het handige document, inclusief checklist.
Download het Plan van Aanpak
Lees verder
Zo maak je een indrukwekkende online bedrijfspresentatie
reacties
Tien suggesties voor meer 'fun' op de werkplek (1) 
Bouw-cao zet aan tot fraude (1) 
Topmanagers vergaderen 100 procent van hun tijd (1) 
Manager moet werknemer los kunnen laten (4) 
Horeca start glimlachcursus voor medewerkers (1) 
Tips om online de perfecte werknemer te vinden (1) 
'Beleggers hebben binnen 3 tot 6 jaar hun geld terug' (1) 
top10
Van smart tv tot speelgoedpop: deze apparaten in huis bespioneren u
Nederlandse hackers nemen laptops over door ernstige kwetsbaarheden in Zoom
Een op zes mannen vindt dat partner te veel verdient
De favoriete vakgebieden van oud-horecapersoneel
Corona-versoepelingen in aantocht, maar bordspellen onverminderd populair
Kwart bedrijven heeft meer mensen ontslagen als gevolg van de coronacrisis
Jongere vindt werkgever verantwoordelijk voor de gezondheid van medewerkers
DDoS-aanvallen in 2020 krachtiger, complexer en langer
Door pandemie meer behoefte aan duurzame en flexibele mobiliteitsoplossingen
Medewerker overschat zichzelf in het herkennen van cyberincidenten
meer top 10