zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Acht types kantoorsurfers

16 oktober 2009 - Op vrijwel elk kantoor wordt heel wat afgesurft. Volgens Dudley B. Dawson, journalist voor The Examiner wordt er zo’n 35 procent van de tijd gewerkt en wordt de rest van de tijd besteed op het internet. Maar niet alle surfers zijn gelijk.

Dawson onderscheidt acht types kantoorsurfers:



1. De koopjesjager
Dit type speurt de hele dag het www af op zoek naar de laagste prijs voor een item. Het zijn niet perse shopverslaafden, maar wel zijn ze bereid een hele werkdag op te offeren om vijf euro op een paar schoenen te besparen. Ze zijn ook vaak op veilingsites te vinden. Als ze niet aan het winkelen zijn, praten ze erover. 

2. De roddelverslaafde

Dit type, over het algemeen een vrouw, is gek op roddels en glamour. Ze is meer geinteresseerd in de laatste nieuwtjes over beroemdheden dan in har eigen leven. Dit type maakt zich bovendien vaak drukker om hun haar en nagels dan om haar overgewicht. Ze wil overigens niet dat iedereen weet hoe gek ze is op roddels, maar vergeet dat iedereen haar luidruchtige telefoongesprekken met vriendinnen kan volgen. 

3. De sociale netwerker

Dit type is de hele dag bezig zijn of haar profiel op Twitter, Facebook, Hyves, LinkedIn, enzovoort te updaten. Ze zijn ook altijd op zoek naar goede fotomomenten om te kunnen delen met hun vrienden. Bijna iedereen heeft een hekel aan dit type, maar online hebben ze zo’n 5.000 vrienden. 

4. De pornojunk

Dit type, meestal een man, zoekt continu naar mogelijkheden om porno te kunnen kijken. Hij heeft al ontdekt dat het uitschakelen van de ‘safe search’-optie in Google een ideale manier is om dat ook op het werk te kunnen doen – drie jaar geleden. Hij vraagt je ook zo’n zeven keer per dag om te komen kijken. Dankzij hem lijkt uw eigen surfgedrag heerlijk normaal. 

5. De eenzame forumbezoeker

Dit type is te dik, stinkt en houdt ervan zijn wijsheid te spuwen in allerlei online forums. Hij is een goede bekende op meerder communities en kan daar helemaal in opgaan. Niemand anders ziet er zo druk aan het werk uit als hij. 

6. De sportfanaat

Dit type woont op Fantasy Island en speelt elke bekende sport. Van voetbal en basketbal tot golf en autoracen. In de tussentijd wed hij online op sportwedstrijden. 

7. De filmfreak

Hij of zij weet alles over iedere mogelijke acteur en actrice en is de hele dag bezig met films. U ontdekt vanzelf dat alles wat dit type zegt afkomstig is uit een film of tv-serie. Ze zijn nu eenmaal niet in staat een gesprek te voeren zonder dat te doorspekken met quotes. 

8. De wikidioot

Dankzij Wikipedia is er een heel nieuw legioen nerds opgestaan die niet alleen encyclopedieën lezen maar die zelfs van eigen content voorzien. Op zich een compliment waard, want heeft u ooit geprobeerd iets toe te voegen aan Wikipedia dat daadwerkelijk bleef staan?

 
 Doorsturen   2 reacties  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Crisis: niet surfen, maar werken
 Schrikbarende toename privé mailen, bellen en surfen onder werktijd
 Sociale netwerken, shoppen en video´s leggen netwerk plat
 Bedrijfsnetwerk overbelast door recreatief gebruik
 
 
reacties
 
Z. B.  |   | 
19-10-2009
 | 
14:17 uur
Ik weet niet wie dit artikel geschreven heeft- dat diegene ook zijn naam er niet onder zet betekent alleen al dat deze heer of vrouw erg bang is voor reacties. Het mag dan ook gezegd worden dat dit artikel het gehele niveau van managersonline naar beneden trekt en vol zit met stereotypes. Ik ben zelf toevallig een sexy jonge vrouw die zich niet aangesproken voelt, maar dit is wel een erg lullig artikel voor de nerds...
A Heide  |   | 
19-10-2009
 | 
19:03 uur
Helemaal eens met Z.B.

''Dit type maakt zich bovendien vaak drukker om hun haar en nagels dan om haar overgewicht.''
Mijn god zeg, kan het nog lager?

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10