zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Authentiek vertrouwen biedt bedrijven voorsprong

5 oktober 2009 - Toon van Asseldonk, algemeen directeur van AWVN, roept CAO-partijen op om geen politiek te bedrijven aan de onderhandelingstafels. Van Asseldonk pleit voor authentiek vertrouwen tussen werkgevers en werknemers. Hij vreest anders voor een vechtklimaat, hetgeen de concurrentiepositie van Nederlandse bedrijven zal schaden.

Van Asseldonk meent wel dat werkgevers daarbij het voortouw moeten nemen. Hij constateert ook bij de leden van AWVN dat authentiek vertrouwen in medewerkers daadwerkelijk een voorsprong oplevert. Bedrijven die daarin de laatste jaren hebben geïnvesteerd blijken weerbaarder in de huidige recessie.


Hij vindt dat vertrouwen tussen werkgevers en werknemers authentiek moet zijn, ‘gebaseerd op reële verwachtingen en weten wat je aan elkaar hebt’.

 
 Doorsturen   2 reacties  

 

Laatste nieuws

 Gemotiveerde werknemers? Speel de transparantie-kaart
 Helft organisaties is slachtoffer van Business Process Compromise-aanvallen
 Gebrek aan digivaardigheid op de werkvloer staat vooruitgang in de weg
 

Gerelateerde nieuwsitems

 CEO moet integer zijn
 Bedrijven doen te weinig om het vertrouwen terug te winnen
 Succes begint met vertrouwen en respect van uw medewerkers
 Wederzijds vertrouwen essentieel om recessie te overleven
 
 
reacties
 
FG Kleine Koerkamp  |   | 
5-10-2009
 | 
11:26 uur
Trap 'ns een open deur in over vertrouwen. Dit geldt toch voor ELKE vertrouwensrelatie, weten wat je aan elkaar hebt ?
Pascalle Neijenhuis  |   | 
9-08-2011
 | 
09:27 uur
Authenticiteit kan het niet verworven worden door simpelweg een verzameling acties te herhalen, of een set posities in te nemen maar de impuls tot handelen moet vanuit de persoon zelf komen (is moeilijk intrinsiek te realiseren), en dus niet extern worden opgelegd (denk aan sociale druk en het eigen karakter). Een werknemer die het volle vertrouwen van zijn leidingevende geniet, zal zeker productiever en succesvoller zijn. Maar helaas is het oude gezegde nog maar al te vaak van toepassing: '' Zoals de waard is...''. Bovenstaand artikel snijdt op korte wijze het onderwerp vertrouwen aan maar loopt enigzins voorbij aan het feit dat het voor organisaties waar dit authentieke vertrouwen niet bestaat, een utopie is om deze situatie te realiseren.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Freshback Media krijgt een nieuwe partner
reacties
Aandacht: het nieuwe geld (1) 
Recordaantal buitenlandse bedrijven vestigen zich in Amsterdam (1) 
Organisaties die actief bezig zijn met duurzaamheid winnen terrein (1) 
Wat is de impact van Brexit op de tech industrie? (3) 
Toeslag voor kinderopvang drastisch gewijzigd (4) 
Werknemer wil werk dat bijdraagt aan ‘een groter geheel’ (1) 
30 jaar e-mail. Zo voorkomt u misverstanden.  (7) 
top10
Manager verlaat familiebedrijf bij overname externe partij
Meerderheid consumenten stopt organisatie in de ban bij datalek
Aandacht: het nieuwe geld
Bespaar duizenden euro’s door milieuvriendelijk te printen
Kwart werknemers heeft nog geen AVG-bedrijfsbeleid ontvangen
Dreigingen in de financiële wereld: Hacktivisme
Vier tips om Android te gebruiken in uw organisatie
Elf verrassende tips voor onmetelijke creativiteit
Vooruitblik 2019: groei in ontwikkelde landen convergeert
Enorme gebreken in veelgebruikte IoT-protocollen
meer top 10