zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Authentiek vertrouwen biedt bedrijven voorsprong

5 oktober 2009 - Toon van Asseldonk, algemeen directeur van AWVN, roept CAO-partijen op om geen politiek te bedrijven aan de onderhandelingstafels. Van Asseldonk pleit voor authentiek vertrouwen tussen werkgevers en werknemers. Hij vreest anders voor een vechtklimaat, hetgeen de concurrentiepositie van Nederlandse bedrijven zal schaden.

Van Asseldonk meent wel dat werkgevers daarbij het voortouw moeten nemen. Hij constateert ook bij de leden van AWVN dat authentiek vertrouwen in medewerkers daadwerkelijk een voorsprong oplevert. Bedrijven die daarin de laatste jaren hebben geïnvesteerd blijken weerbaarder in de huidige recessie.


Hij vindt dat vertrouwen tussen werkgevers en werknemers authentiek moet zijn, ‘gebaseerd op reële verwachtingen en weten wat je aan elkaar hebt’.

 
 Doorsturen   2 reacties  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 CEO moet integer zijn
 Bedrijven doen te weinig om het vertrouwen terug te winnen
 Succes begint met vertrouwen en respect van uw medewerkers
 Wederzijds vertrouwen essentieel om recessie te overleven
 
 
reacties
 
FG Kleine Koerkamp  |   | 
5-10-2009
 | 
11:26 uur
Trap 'ns een open deur in over vertrouwen. Dit geldt toch voor ELKE vertrouwensrelatie, weten wat je aan elkaar hebt ?
Pascalle Neijenhuis  |   | 
9-08-2011
 | 
09:27 uur
Authenticiteit kan het niet verworven worden door simpelweg een verzameling acties te herhalen, of een set posities in te nemen maar de impuls tot handelen moet vanuit de persoon zelf komen (is moeilijk intrinsiek te realiseren), en dus niet extern worden opgelegd (denk aan sociale druk en het eigen karakter). Een werknemer die het volle vertrouwen van zijn leidingevende geniet, zal zeker productiever en succesvoller zijn. Maar helaas is het oude gezegde nog maar al te vaak van toepassing: '' Zoals de waard is...''. Bovenstaand artikel snijdt op korte wijze het onderwerp vertrouwen aan maar loopt enigzins voorbij aan het feit dat het voor organisaties waar dit authentieke vertrouwen niet bestaat, een utopie is om deze situatie te realiseren.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10