zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Medewerkers bepalen kwaliteit van de dienstverlening

29 juli 2009 - We leven steeds meer in een diensteneconomie. Particulieren en bedrijven vragen om hulp en medewerkers bieden die. Hierdoor komt de onderscheidende waarde van een organisatie steeds meer te liggen op het niveau van de medewerkers‚ cultuur en uitstraling en steeds minder sec op het te leveren ‘product’.

Dat stelt Tom Alstein, psycholoog bij HFMtalentindex. De strategie van organisaties en veel strategiemodellen zijn hier nog niet optimaal op toegerust. Er wordt erg veel gedacht vanuit product-markt combinaties. Dit is echter weinig onderscheidend en als het dat wel is relatief makkelijk te kopiëren door anderen. 



Nieuwe combinatie

Succesvolle strategieën en moderne strategiemodellen zullen uit moeten gaan van talent-markt combinaties (waar zijn we goed in en wie heeft wat aan dat talent?)‚ passie-markt combinaties (waar ligt onze passie en wie heeft daar wat aan?)‚ medewerkers-markt combinaties (waar zijn onze medewerkers goed in en wie heeft daar wat aan?) en medewerkertevredenheid (één van de grootste voorspellers voor klanttevredenheid). Waarom? Omdat al het wetenschappelijk onderzoek deze kant opwijst. De kennis over succesvolle bedrijfsvoering heeft zich verbreed het zou zonde zijn dit niet te gebruiken. 

Service en gemak

Het doel van organisaties is klanten bewegen zaken bij hen af te nemen en klanten aan hen te binden. Om dit te bereiken moet de klant geholpen worden‚ er een relatie worden opgebouwd en elk contact een positieve beleving zijn voor de klant. Het gaat om helpen‚ service‚ snelheid‚ gemak en status; dan raakt u uw producten vanzelf wel kwijt. Medewerkers spelen hier een cruciale rol in. Zij bepalen uiteindelijk het talent en passie van de organisatie en de kwaliteit van de dienstverlening.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Niet tevreden maar proactieve medewerkers leiden tot de beste resultaten
 Goede bereikbaarheid beperkt negatieve gevolgen kredietcrisis
 Consument wil zeggenschap over eigen gegevens
 Goede klantrelatie is belangrijker dan snelle betaling
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10