zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Acht tips om op tijd en ontspannen op uw sollicitatie te komen

24 juni 2009 - Een goede eerste indruk maken is belangrijk. Zorg daarom dat u professioneel en opgeruimd de drempel overstapt. Als u verhit en verwaaid binnen rent, krijgt een recruiter geen positief beeld van u. Zorg er dus voor dat u op tijd komt. Hoe? Totaljobs geeft acht tips.

1. Controleer van te voren de route en reisduur


Doe dit ook als u een TomTom meeneemt, en reken altijd op extra reistijd.

2. Maak de reis eventueel een keer van te voren

Zo verkent u de route en weet u welke obstakels u mogelijk tegen kunt komen. 

3. Controleer ruim voor uw vertrek of er filemeldingen of vertragingen zijn 

4. Neem een routebeschrijving en het adres mee
 

5. Vergeet uw mobiele telefoon niet
En zorg dat u het nummer van het bedrijf bij u hebt.

6. Bent u te vroeg,, wacht dan bij voorkeur buiten
Stap tien minuten voor het gesprek naar binnen. 

7. Gebruik de tijd die u moet wachten goed

Ontspan nog even en controleer uw uiterlijk. 

8. Vraag u af of de reis u bevalt

Bedenk dat u deze reis straks iedere dag moet maken. Dit kan meewegen bij de beslissing of u de baan graag wilt of niet.

 
 Doorsturen   2 reacties  

 

Laatste nieuws

 'Dominante rol ransomware, stalkerware en MFA-bypasses'
 Vijf tips voor werknemers om overmatig stress te voorkomen
 Meerderheid bedrijven gebruikt technologie om personeelstekorten aan te vullen
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Nieuwe baan: aannemen of weigeren?
 In zeven stappen naar een effectief sollicitatiegesprek
 Nederlander ziet sollicitatiegesprek als flirt
 Tien dingen die u niet moet dragen tijdens een sollicitatie
 
 
reacties
 
Jan  |   | 
24-06-2009
 | 
09:43 uur
8. Hmmmm. 5 minuten voor het gesprek sta ik buiten en begin me af te vragen of het woon-/werkverkeer me eigenlijk wel bevalt. Ik hoop maar dat ik die twijfel tijdens het gesprek kan onderdrukken want ik wil nu helamaal gáán voor die baan. En dus niet twijfelen. Woon-/werkverkeer had ik me eerder af moeten vragen en niet nu pas.

In plaats daarvan zou ik zeggen
8. Google op bedrijf en op de persoon waarmee u praat. Kennis is macht. Uw gesprekspartner heeft uw cv. Kijk even naar zijn/haar linkedin profiel; dan weet u ook iets van uw gesprekspartner.

9. Gebruik uw 10 minuten speling niet buiten (om zichzelf een slechte adem te roken), maar binnen. Snuif de sfeer op en praat uw zenuwen weg door een (bescheiden) gesprek aan te knopen, bijvoorbeeld met de receptie. ''Wat moet ik straks voor kritische vragen stellen?'' zal u een charmante en openhartige sollicitant maken met gevoel voor humor. Of u het advies van de receptioniste opvolgt is aan u.

10. Gebruik uw 10 minuten speling om op het toilet even in de spiegel te kijken of alles goed zit.
Anton  |   | 
29-06-2009
 | 
11:53 uur
@ Jan

Beste Jan,

Bedankt voor deze bruikbare tips! Natuurlijk zijn de bovengenoemde tips in het artikel volkomen bruikbaar.


REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Waar sta jij voor als leider?
Wat heb je als leider van vandaag en morgen nodig om jouw doelen te behalen? Het antwoord op deze en andere vragen, vind je in het boek ‘Leiderschap in Beeld’ door hoogleraar Jan de Vuijst. TIAS deelt de eerste 4 hoofdstukken in een gratis e-book.
Lees verder
reacties
Een nieuwe taal leren, maar dan anders (1) 
Wat is er nodig voor échte duurzame en sociale impact? (1) 
De Metaverse: wat kan je er eigenlijk mee? (2) 
Helft Nederlandse werknemers last van mentale problemen, verergerd door kosten levensonderhoud (1) 
Data-savvy organisaties zijn winstgevender, veerkrachtiger en innovatiever (1) 
Hoe laat ik anderen zelf nadenken? (1) 
Zeven tips voor het omgaan met klagende medewerkers (4) 
top10
Kwart Nederlanders wil liever ander werk
Geld besparen op dataprotectie kan zorgen voor vervelende verrassingen
Jongeren hebben meer behoefte aan digitalisering op de werkplek
Investeren in de natuur loont, óók voor de economie
Wat heeft 2023 in petto voor HR? De vijf belangrijkste trends volgens Culture Amp
'De CFO gaat aan de CSO rapporteren'
Bedrijven investeren in Open Banking om besluitvorming te verbeteren
Werkgevers krijgen advies: ''Stel harde regels op, tot ontslag aan toe''
De impact van datacenters op energie-efficiëntie en de CO2-uitstoot
Ziekteverzuimpercentage 2022 na twintig jaar weer boven de vijf procent
meer top 10