zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Meer vertrouwen in banken om kredietcrisis op te lossen

16 juni 2009 - Het vertrouwen onder de Nederlandse bevolking toegenomen waar het gaat om de bijdrage van de banken voor het oplossen van de kredietcrisis is toegenomen. Ruim een kwart van de Nederlanders heeft er vertrouwen in dat de banken een bijdrage zullen leveren aan het oplossen van de kredietcrisis, begin dit jaar was dat nog 22 procent.

Dit blijkt uit onderzoek van Newcom Research & Consultancy B.V. Het onderzoek is afgenomen onder ruim 1.100 leden van het onderzoekspanel mijnopinie.nl. Uit het onderzoek blijkt dat ruim een vijfde van de Nederlandse bevolking veel vertrouwen heeft in de bancaire sector als geheel. Een kwart van de Nederlanders geeft daarnaast aan weinig vertrouwen te hebben in de bancaire sector. Daarnaast heeft bijna de helft van de Nederlandse bevolking wel veel vertrouwen in de eigen bank. 



Eigen bank

Vooral onder de klanten van de Rabobank is het vertrouwen in de eigen bank relatief hoog. Van deze klanten heeft een ruime meerderheid (83 procent) veel vertrouwen in de Rabobank. In februari van dit jaar was het vertrouwen onder de Rabobank klanten nog aanzienlijk lager. Op dat moment had 71 procent van de Rabobank klanten veel vertrouwen in hun eigen bank. Het vertrouwen in de eigen bank onder klanten van de ING bank (van 36 procent naar 40 procent) en de SNS bank (van 45 procent naar 47 procent) is ook toegenomen ten opzichte van februari dit jaar. Het vertrouwen onder klanten van de ABN AMRO is licht afgenomen sinds februari van dit jaar (van 51 procent naar 49 procent). 

Overstapintentie

De mate waarin klanten van plan zijn om over te stappen naar een andere bank is heel licht gestegen ten opzichte van februari van dit jaar. Negen procent van de Nederlanders geeft aan een overstap naar een andere bank te overwegen. Deze intentie om over te stappen naar een andere bank was in februari enigszins lager met acht procent. In het afgelopen jaar is ruim zes procent van de Nederlanders overgestapt naar een andere bank. Belangrijkste motieven voor klanten om de overstap naar een andere bank te maken, zijn de ontevredenheid over de vorige bank (38 procent) en het gebrek aan vertrouwen in de vorige bank (21 procent).

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Bedrijven doen te weinig om het vertrouwen terug te winnen
 Banken moeten intern orde op zaken stellen om vertrouwen terug te winnen
 Europese banken moeten ingrijpend herstructureren
 Verdere neergang financiële sector voorspeld
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10