zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Hoogopgeleide voelt recessie

14 april 2009 - Uit een vorige week gehouden mini-onderzoek van Memory Magazine naar het oriëntatiegedrag onder 98 hoogopgeleide vrouwen en hoogopgeleid multicultureel talent bleek dat bij 33 procent de recessie merkbaar is bij de uitoefening van het werk. Slechts zeventien procent merkt nog niets van de recessie.

Daarnaast zou 49 procent een baan accepteren onder het niveau van opleiding. Op de vraag wat voor deze doelgroep recessieveilige werkgevers zijn werd de (semi-)overheid het meest genoemd, gevolgd door het onderwijs, de zorg en internationaal georiënteerde bedrijven. Op de vraag wat voor deze doelgroep werkgevers zijn met een goed diversiteitsbeleid werd eveneens de (semi-) overheid het vaakst genoemd, gevolgd door internationale bedrijven als Shell en Philips. 



Langer zoeken
Daarnaast kwam tijdens het onderzoek naar voren dat 70 procent van de ondervraagden denkt door de recessie langer te moeten zoeken naar een baan. Als het gaat om de baanzoekduur zien we dat van de ondervraagden 33 procent denkt tussen de één en drie maanden te moeten zoeken naar een fulltime baan, 40 procent denkt tussen de drie en zes maanden op zoek te zijn. Tevens kwam uit het onderzoek naar voren dat slechts twee procent van de respondenten verwacht maximaal een maand te moeten zoeken.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Hoogopgeleide werkzoekende niet bang voor crisis
 Starter accepteert vaak baan onder niveau
 Ontslagen? U heeft vier maanden om te ontdekken wat u wilt
 Overheid geliefde werkgever in crisistijd
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10