zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Manager zit vooral te wachten tijdens zakenreis

14 januari 2009 - Europese managers besteden slechts 55 procent van de tijd tijdens een zakentrip effectief. De overige 45 procent wachten ze op vluchten of zitten ze in hun hotelkamer. Dit blijkt uit het onderzoek ‘Face to Phase: The Convergence of business travel and virtual meetings’ in opdracht van Easynet Global Services.

60 procent van de Europese respondenten vindt dat videoconferenties tijd en reiskosten zouden besparen. 52 procent van de Europese bedrijven en 37 procent van de Nederlandse bedrijven schat de potentiële kostenbesparing op meer dan twintig procent van hun huidige reisbudget. Respondenten uit Italië, Spanje, Duitsland en Zwitserland zijn het meest positief. In deze landen denkt één op de drie managers zijn reiskosten met een derde te kunnen verlagen door de inzet van telepresence-technologie. 



Full service videoconferencing

Van de ondervraagde Europese topmanagers die aan videoconferencing doen, neemt één op de vijf de technische set-up voor eigen rekening. Daarnaast worden interne IT-afdelingen vaak opgezadeld met de technische ondersteuning van de systemen. Slechts negen procent van de Europese en zeven procent van de Nederlandse ondervraagden maakt reeds gebruik van full-service videoconferencing. In vergelijking met het Europees gemiddelde maken Nederlandse managers relatief minder gebruik van real-time communicatieoplossingen. 49 procent van de Nederlandse managers acht het wel aannemelijk dat zij in de toekomst full-service videoconferencing zullen gebruiken.

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Samenwerking CIO-CFO stimuleert bedrijfstransformatie
 Rapport benadrukt belang van gelijke kansen en mogelijkheden voor hybride werknemers
 HR-digitalisering nog altijd meer gericht op HR dan op werknemer
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Zakenreis kan veel goedkoper
 Telepresence vervangt zakenreis
 Helft managers vindt zakenreis zinloos
 Nog steeds meer zakenreizen dan goed is voor het milieu
 
 
reacties
 
Bjorn Heisterkamp  |   | 
16-01-2009
 | 
13:49 uur
Ik begrijp heel goed waar Easynet op doelt en aanvullend zou ik nog willen zeggen dat het heel belangrijk is dat mensen serieus nadenken over managed video services NAAST videoconferentie. Dit biedt namelijk voordelen.

In de eerste plaats is natuurlijk wel bewustzijn nodig over het nut van videoconferentie. Dat groeit met een gezond tempo. Steeds meer organisaties denken serieus na over video als reisalternatief.

Dan komt er ook bij dat er steeds meer tools en hulpmiddelen zijn om te mengen in professionele videoconferenties. Zo zijn er webex achtige toepassingen, die inmiddels ook al op iPhone beschikbaar zijn. Er zijn desktop videoclients (ook Skype) en er zijn videophones (zoals de VVX1500 van Polycom die binnenkort uitkomt). En dan zijn er uiteraard de boardroom oplossingen (zoals de LifeSize high definition oplossingen) en telepresence oplossingen zoals die van Cisco.

De wereld van videoconferentie zal een echte vlucht nemen als middels services al deze diensten integraal gebruik kunnen maken van elkaars protocol. Bijvoorbeeld, een Polycom High Definition boardroomsysteem moet moeiteloos kunnen communiceren met een iPhone client en een standard definition systeem van Tandberg, in één en dezelfde conferentie.

Wij juichen dit soort services van harte toe, we zien dat de markt langzaam maar zeker volwassen wordt.

Telewerken, telepresence, distance learning, collaborative working, unified communications, al deze termen zullen in 2009 zeer nauw gerelateerd worden aan videoconferentie.

Bjorn Heisterkamp
www.123vergaderen.nl

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Aangeklaagd door cliënt wegens een beroepsfout: wat nu?
reacties
Werknemers hoeven niet altijd bereikbaar te zijn (1) 
Werknemer vindt dat werkgever verantwoordelijk is voor werkgeluk (1) 
Foute kersttrui populair, maar niet op op de werkvloer (1) 
Kantoren en werkvormen veranderen radicaal (4) 
Wat mannelijke leiders moeten weten over het vrouwenbrein (1) 
Dat coachen is ook niet alles.  (2) 
India minder aantrekkelijk door krappe arbeidsmarkt (1) 
top10
Alle obstakels voor de digitale transformatie van tafel
Nieuwe blik op security nodig in hybride wereld
Vier tips om burnouts bij werknemers te herkennen
Klaar met ransomware? Check dan deze vijf best practices
Tekort aan vaardigheden beperkt financiële instellingen om doelstellingen te behalen
Wat de coronacrisis ons leert over het managen van mental health
Cisco publiceert eerste wereldwijde Hybrid Work Index
Bedrijven hebben behoefte aan ondersteuning bij uitvoering wet ingroeiquotum en streefcijfers
Werkenden willen zelf kunnen bepalen wel of niet naar kantoor te gaan
Samenwerking CIO-CFO stimuleert bedrijfstransformatie
meer top 10