zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Zakenreis kan veel goedkoper

19 juni 2008 - Een duidelijk vastgesteld en omschreven reisbeleid kan bedrijven tot wel acht procent schelen op hun totale reiskosten. Het stimuleren van de naleving ervan door reizigers hiervan resulteert in nog eens een besparing van twaalf procent.

Dit blijkt uit onderzoek van Carlson Wagonlit Travel (CWT) onder ruim 6.500 travelmanagers van een brede selectie bedrijven en reizigers. 



Besparen

De meeste besparingen zijn te realiseren door het vooraf boeken van vluchten (bij minimaal 2 weken voor vertrek kan het voordeel oplopen tot 50 procent van de ticketprijs); de aanschaf van vliegtickets met beperkende voorwaarden (gemiddelde besparing 24 procent); het selecteren van voorkeursleveranciers in plaats van werken met een mix van leveranciers op basis van de "laagste prijs" (besparing gemiddeld 23 procent op vluchten en vijf tot veertien procent op hotels) en niet-complexe reizen zoveel mogelijk boeken via een online boekingstool. 

Effectief reisbeleid

Het onderzoek beschrijft ook een aantal succesfactoren die bijdragen aan een effectief reisbeleid. Belangrijk is dat het reisbeleid gedragen wordt door het management, het beleid goed communiceert en de naleving ervan stimuleert binnen alle geledingen van het bedrijf. De richtlijnen van het reisbeleid moeten voor reizigers helder zijn geformuleerd en daarnaast moet er duidelijkheid zijn ten aanzien van de consequenties als men de reisbeleidsregels naast zich neerlegt. Door middel van indicatiemaatstaven en rapportages wordt inzichtelijk wie zich niet aan het reisbeleidsregels houdt zodat gerichte maatregelen kunnen worden genomen ter correctie en verbetering.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Vier voordelen van AI voor de HR-afdeling
  Drastische veranderingen noodzakelijk om jong talent niet mis te lopen
 Vijf manieren waarop digitalisering M&A transformeert
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Telepresence vervangt zakenreis
 Helft managers vindt zakenreis zinloos
 Directeuren emailen zelf, maar delegeren boeken van een reis
 Zakenreis gemiddeld eenderde duurder dan toeristenreis
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Aangeklaagd door cliënt wegens een beroepsfout: wat nu?
Alles wat je als een zelfstandige ondernemer moet regelen
reacties
Nederlandse werknemers wereldwijd het minst gestrest (1) 
Lynk&Co 01 (1) 
Werknemers hoeven niet altijd bereikbaar te zijn (1) 
Werknemer vindt dat werkgever verantwoordelijk is voor werkgeluk (1) 
Foute kersttrui populair, maar niet op op de werkvloer (1) 
Kantoren en werkvormen veranderen radicaal (4) 
Wat mannelijke leiders moeten weten over het vrouwenbrein (1) 
top10
Terugkeer naar kantoor zou geen stap terug moeten betekenen voor transformatie
Bedrijven in de vitale sector moeten mensen centraal stellen in hun beveiligingsstrategie
Global Wealth Report 2021 van Allianz: Sparen van thuis
Het werk van de toekomst: welke van deze vijf banen heb jij in 2030?
De uitdagingen van de nieuwe werkwereld
Hybride werken maakt een einde aan wachtwoorden
Vier voordelen van AI voor de HR-afdeling
Nederlandse werknemers wereldwijd het minst gestrest
Drastische veranderingen noodzakelijk om jong talent niet mis te lopen
Oganisaties doen er twee werkdagen over om op beveiligingsincidenten te reageren
meer top 10