zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Marketeer moet voor de beleving gaan

20 augustus 2008 - Interactieve marketing houdt niet in dat u uw prospects laat klikken op banners of iets in laat typen in google, maar juist daadwerkelijk dialogen voeren met en luisteren naar uw klanten. Dat zegt Igor Beuker, oprichter van LaComunidad, op MD Weekly.

Volgens Beuker hanteren nog teveel reclamemakers een push-strategie waarbij ze consumenten iets door de strot willen duwen. Maar dat werkt allang niet meer bij de mondige consument van nu. Merken moeten volgens hem dan ook gaan luisteren, faciliteren en entertainen. 



Belofte versus beleving
Volgens Joris van Zoelen, oprichter van communicatiebureau Synergie, focussen merken teveel op de merkbelofte in plaats van de merkbeleving. Beuker is het hier mee eens: bijna alle marketeers voelen zich alleen verantwoordelijk voor de merkbelofte, en communiceren dus alleen via advertenties en commercials. Over service en voldoende voorraad denken ze niet eens na.


Bron: EventView, MD Weekly
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Nieuw bewustzijn vraagt om nieuwe communicatie
 Tien opkomende basisbehoeften van consumenten
 Creatief advertentiemedium goed voor merkbeleving
 Merkbeleid niet alleen op gevoel richten
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10