zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Tien opkomende basisbehoeften van consumenten

26 maart 2006 - Psycholoog Jempi Moens, directeur van zijn eigen bureau voor innovatieve marketing en strategische innovatie FreshForward in Hilversum, onderscheidt tien opkomende basisbehoeften bij de consument. Fresh Forward werkt internationaal voor foodbedrijven als Heineken en Wessanen en voor retailers als Ahold en Vendex/KBB.

Hier volgt zijn mogelijk inspirerend lijstje voor merken en retailers.

1. Mentale vrijheid
Eigen keuzes kunnen maken.

2. Kidness
Het spel- en lol-element.

3. Connecting & sharing
Belevingen delen met anderen.

4. Carpe diem
Genieten van het alledaagse.

5. Feminisatie
Leren afgaan op je gevoel, intuďtie.

6. Nieuwe gezondheid


Genietend werken aan je gezondheid.

7. Authenticiteit
Behoefte aan het onderscheidende, eerlijke product.

8. Gemak dient de mens
Fun en convenience gaan samen.

9. Nieuwe betrokkenheid
Meer betrokkenheid bij wat je wil steunen.

10. Experience
Beleving is meer dan ooit 'key'.


Bron: 6minutes
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Flexibel werken maakt bedrijven competitiever
 Explosieve groei in aantal aanvallen op populaire vergadertool
 Organisaties slagen er niet in waardevolle gegevens voldoende te beschermen
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
A life changing event
Zaterdag 30 maart - Flora Boskoop - 10.00 - 16.00 uur. Een interactief seminar met Pieter Frijters met als onderwerpen: burn-out, paniekaanvallen, (spreek)angst, piekeren en assertiviteit. Bekijk de video voor een impressie van het seminar.
Lees verder
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Ontwikkelingen in de markt van drukwerk
Vergroot uw rendement in 2019 door reviews op NederlandReview Review marketing
reacties
Fors minder jongeren gebruiken desktop pc om te internetten (1) 
Werk beďnvloedt privéleven negatief  (1) 
Nederlanders onderschatten beveiligingsrisico’s van computers (1) 
Belangrijke handelspartners Nederland minder stabiel (1) 
Vier apps verantwoordelijk voor 82 procent van mobiel dataverbruik iOS (1) 
Klimaatakkoord zet Nederland in beweging richting duurzame economie (2) 
Evenveel vrouwen als mannen met hbo- of wo-diploma (1) 
top10
Wat organisaties verwachten van de financiële afdeling van 2025
Een derde van de werkenden vindt zichzelf slimmer dan zijn of haar baas
Klimaatakkoord kan ruim 70. 000 banen creëren
'Er is een cyberoorlog gaande'
Energie en klimaat prominent in provinciale verkiezingsprogramma’s
Dit zijn de drie meest voorkomende spearphishing-aanvallen
Helft C-level leidinggevenden voert transformatie-initiatieven door zonder duidelijke strategie
Verzekeraars streng bij schade aan mobieltje
Fors minder jongeren gebruiken desktop pc om te internetten
Cao-afspraken opnieuw hoger
meer top 10