zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Tien opkomende basisbehoeften van consumenten

26 maart 2006 - Psycholoog Jempi Moens, directeur van zijn eigen bureau voor innovatieve marketing en strategische innovatie FreshForward in Hilversum, onderscheidt tien opkomende basisbehoeften bij de consument. Fresh Forward werkt internationaal voor foodbedrijven als Heineken en Wessanen en voor retailers als Ahold en Vendex/KBB.

Hier volgt zijn mogelijk inspirerend lijstje voor merken en retailers.

1. Mentale vrijheid
Eigen keuzes kunnen maken.

2. Kidness
Het spel- en lol-element.

3. Connecting & sharing
Belevingen delen met anderen.

4. Carpe diem
Genieten van het alledaagse.

5. Feminisatie
Leren afgaan op je gevoel, intuïtie.

6. Nieuwe gezondheid


Genietend werken aan je gezondheid.

7. Authenticiteit
Behoefte aan het onderscheidende, eerlijke product.

8. Gemak dient de mens
Fun en convenience gaan samen.

9. Nieuwe betrokkenheid
Meer betrokkenheid bij wat je wil steunen.

10. Experience
Beleving is meer dan ooit 'key'.


Bron: 6minutes
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Creativiteit en fantasie versus AI
 Zwangere vrouw kent haar rechten op de werkvloer niet
 Helft Nederlanders kan op vakantie werk niet loslaten
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Leer in 2 dagen ontspannen en overtuigend te presenteren
Spreekangst wordt ontrafeld en geëlimineerd. Ruim 14.000 professionals volgden eerder de 'Sneltraining ‘Spreken in het openbaar’ van Pieter Frijters. Rebels, open en ‘out of the box’. Kijk op Spreek.nl of bel 0182 631 232.
Lees verder
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Is uw volgende zakelijke leaseauto een Tesla?
reacties
Tesla wil meer geld ophalen (1) 
Generatie Z is het meest productief op een druk kantoor (1) 
Record aan kwetsbaarheden zorgt voor meer innovatie in cybersecurity (1) 
HR heeft nauwelijks invloed op de scholingsintentie van medewerkers (1) 
Werknemer neemt vrij voor ziek huisdier (1) 
Werven van nieuwe medewerker kost meer dan 4. 000 euro per persoon (1) 
Krapte arbeidsmarkt neemt verder toe (2) 
top10
Tja, je kunt natuurlijk alles wel relativeren!
Slecht functionerende collega’s grootste stoorzender op het werk
HR heeft nauwelijks invloed op de scholingsintentie van medewerkers
Generatie Z is het meest productief op een druk kantoor
Tempo Team, KPN en Pathé genomineerd voor Email Awards 2019
In Nederland solliciteren vooral flexibele, leergierige en nauwkeurige mensen
60’ers vaker inkomen, minder vaak uitkering of pensioen
Rijksoverheid heeft informatiebeveiliging en IT-beheer nog niet op orde
Aandachtspunten bij het ontwikkelen van visie
B2B-marketeers moeten koopgedrag bekijken om klanten te werven
meer top 10