zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Merkbeleid niet alleen op gevoel richten

6 januari 2003 - Omdat consumenten klagen dat producten steeds meer op elkaar lijken, hebben marketeers bedacht dat merken vooral op de emotionele beleving moeten mikken. Dat zou de enige manier zijn om onderscheidend te zijn.

Maar als gevolg van de stortvloed aan lifestylereclame, prikt de consument daar genadeloos doorheen en kiezen voor gelijkwaardige, goedkopere alternatieven.



Substantie
De balans is zoek bij veel merken. Ze drijven teveel op emotie en hebben te weinig substantie. Volgens Bernd M. Michael, voorzitter van de Europese associatie van reclamebureaus, moeten adverteerders en reclamebureaus zich meer moeten richten op het product achter het merk en zich er niet langer bij neerleggen dat merken op productniveau uitwisselbaar zijn.

Innovatie
Merken kunnen volgens hem alleen overleven als ze voorzien in een behoefte die door de consument echt als noodzakelijk wordt ervaren. En dat lukt alleen als het betreffende merk ook qua gebruikswaarde weet te overtuigen. Desnoods moet een deel van het communicatiebudget geïnvesteerd worden in innovaties die ervoor zorgen dat het merk ook waar voor zijn geld biedt.


Bron: Marketing Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10