zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Zeven stappen om nog beter te communiceren met uw medewerkers

4 augustus 2008 - Goed communiceren met uw medewerkers is cruciaal. Evenals het kort en krachtig over kunnen brengen van uw boodschap, positief zijn en verhalen vertellen. Dat stelt communicatiecoach Carmine Gallo op MD Weekly.

Managers kunnen leren van de manier waarop charismatische leiders van succesvolle bedrijven leiding geven, vindt Gallo in zijn boek `Fire Them Up`. Door goede communicatie en door te inspireren kunnen managers zorgen dat hun werknemers gelukkiger zijn met hun baan. Managementopleidingen zouden daar dan ook meer aandacht aan moeten besteden. Ook benadrukt hij het belang van lichaamstaal bij het overdragen van een boodschap. 



Zeven stappen

Gallo formuleert zeven stappen voor managers om meer invloed te krijgen op werknemers:
1. Enthousiast zijn
2. Visie uitdragen
3. De voordelen voor de luisteraar benoemen
4. Krachtige verhalen gebruiken
5. Het publiek laten meedenken
6. Optimistisch zijn
7. Mensen belonen.


Bron: Interne Communicatie, MD Weekly
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Communicatie + vertrouwen = betrokkenheid
 Managers luisteren niet, leiden niet en hebben geen visie. Vinden ze zelf.
 CEO focust momenteel op interne communicatie
 Zes communicatietips voor generatie Y
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10