zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Drie technieken om uw roi te berekenen en te verbeteren

24 juni 2008 - Slechts één op de vijf marketeers gebruikt meetmethoden als roi of net present value om het effect van zijn werk te berekenen. Ruim de helft geeft toe dat hun vaardigheden om dit effect te meten nog niet zo is ontwikkeld als het hoort te zijn.

Maar marketeers kunnen drie technieken benutten om de return of investment (roi) van hun marketingactiviteiten te berekenen en te verbeteren. Dat blijkt uit het onderzoek `2005 marketing roi and measurement benchmark study`, verricht door Lenskold Group en MarketingProfs.com, zo meldt MD Weekly



Moeilijkheden
Een van de moeilijkheden bij het berekenen van roi is het kiezen van de getallen die in de berekening worden opgenomen. Zo zijn er talloze manieren om te bepalen wat er moet worden verstaan onder `leads`. Bovendien is er altijd spanning tussen doelen op korte termijn, zoals de jaarlijkse targets om investeerders tevreden te stellen, en doelen op langere termijn, zoals duurzame groei van de merkwaarde. 

Drie technieken:

1. `Structural equation modeling`
Hiermee wordt geanalyseerd waardoor de roi hoog of laag is 

2. Historische analyses
Deze helpen de relatie te bepalen tussen marketingactiviteiten en financiële resultaten 

3. In-market experimenten
Hiermee kan worden berekend hoe de roi kan stijgen.

, MD Weekly
 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Drie maatregelen om in te spelen op veranderend marketingklimaat
 Drie strategische thema’s voor de marketeer
 Vijf tips voor meer marketing accountability
 Accountability grootste uitdaging voor marketeer
 
 
reacties
 
Jos Essers  |   | 
24-06-2008
 | 
16:50 uur
De betekenis van ROI is volgens mij langzamerhand gewijzigd in Return on Influence
of wel hoeveel invloed kun je uitoefenen op degene met een gerespecteerde opinie, die anderen kunnen beinvloeden je producten of diensten te kopen of af te nemen

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10