zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

De tien grootste kantoorirritaties

6 juni 2008 - Irritaties op de werkvloer: iedereen kan er over meepraten. Toch zijn er verschillen tussen datgene waar leidinggevenden zich aan ergeren, en wat de haren van collega’s recht overeind doet staan. TheLadders.co deed onderzoek, Intermediair vat samen.

Leidinggevenden ergeren zich vooral aan: 


1. Vloeken/schelden
2. Praten met volle mond
3. Voeren van privégesprekken
4. Luid praten
5. Kleding uittrekken 

Collega’s onderling irriteren zich met name aan:
6. Stelen van eten uit de bedrijfskoelkast
7. Drinken op het werk
8. Slechte hygiëne
9. Verspillen van papier
10. Arrogant gedrag (dit wordt vooral jonge starters verweten)


Bron: Intermediair
 
 Doorsturen   10 reacties  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Zuchtende collega's meest irritant
 Geslijm bij baas wekt grote ergernis
 Mobieltjes leiden tot irritatie en stress bij werknemers
 Zes tips om beter om te gaan met lastige collega's
 
 
reacties
 
Ankie Knijnenburg  |   | 
6-06-2008
 | 
08:30 uur
Doe s.v.p. wat aan de taal van uw website: iets irriteert je of je ergert je ergens aan.

Dat soort uitdrukkingen vind ik nou irritant!
camelia  |   | 
6-06-2008
 | 
10:28 uur
Dit zijn inderdaad grote bronnen van ergenis op het werk, maar niet de érgste. Ik heb bijvoorbeeld een collega, die denkt dat ze alles beter weet (dus een tikkeltje arrogant). Het probleem is dat ik haar moet aansturen, terwijl zij 10 jaar ouder is dan ik. Dat is lastig, omdat ze mij niet serieus neemt. Ik probeer tot haar door te dringen, maar tot nu toe is daar weinig van gekomen. Ik ben dus maar begonnen met het opschrijven van punten, en dat zal ik dan inbrengen tijdens haar functioneringsgesprek. Misschien dat het dan wel tot haar doordringt?
cv  |   | 
6-06-2008
 | 
13:07 uur
Ik erger me ook aan slecht Nederlands zoals: 'irriteren aan'.
Goed Nederlands is: je ergert je aan... of iets irriteert je.
Edwin  |   | 
6-06-2008
 | 
16:36 uur
Het is inderdaad ook één van de grote ergernissen: slecht taalgebruik.
camelia  |   | 
6-06-2008
 | 
17:16 uur
Verkeerd gebruik van de nederlandse taal kan een bron van irritatie zijn. Maar ik persoonlijk vind dat minder erg. Dat kun je gauw verhelpen denk ik, als je iemand er een paar keer erop attendeert. Maar hoe iemand zich gedraagt is lastiger te veranderen, omdat het toch bij iemands karakter hoort.
Sandra  |   | 
9-06-2008
 | 
14:12 uur
Nou nou Ankie, beetje overdreven om zo te reageren. Dat kan ook vast op een andere manier....
Daar kan ik me dus aan ergeren!
Ton  |   | 
9-06-2008
 | 
20:40 uur
En nu gewoon weer als de sodeju aan het werk! Allemaal dat prive geouwehoer op de website onder werktijd.
Doe in Gods naam eindelijk eens waar je voor betaald wordt!
Mevr. Gez  |   | 
10-06-2008
 | 
01:35 uur
Een ander punt waaraan ik me erger is wanneer werkgevers je jarenlang geen werkgeven te doen en je in de kou laten staan.
Thom  |   | 
27-12-2009
 | 
16:20 uur
Ik snap inderdaad best de frustratie van sommige mensen. Taalgebruik kan vaak leiden tot frustraties onderling de collega's.
REL  |   | 
28-12-2009
 | 
12:07 uur
@Camelia, misschien moet u bij uwzelf op zoek gaan naar de oorzaak van de stroeve relatie met uw oudere medewerker.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10