zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Geslijm bij baas wekt grote ergernis

Collega’s die een wit voetje proberen bron van ergernis op werkvloer

20 april 2007 - Bijna de helft van het personeel noemt collega's die proberen een wit voetje te halen als de grootste ergernis op de werkvloer. Dat blijkt uit een steekproef van vacaturesite Jobtrack.nl. Voor bijna een kwart van de werknemers is onderling geroddel de grootste irritatie op kantoor. Een kleine twintig procent stoort zich het meest aan collega's die doen alsof ze onmisbaar zijn.

Ook ten opzichte van de baas zijn er flink wat ergernissen. Vooral het feit dat hij zelden of nooit met een complimentje over de brug komt, zit veel werknemers dwars. Daarnaast vinden veel mensen het irritant als de chef met de eer van de afdeling gaat strijken.

Sfeer


De sfeer op kantoor en het hebben van leuke collega's wordt door veel werknemers heel belangrijk gevonden. Desondanks gaat slechts zestien procent van de werknemers ook buiten het werk met één of meer collega's om. Opvallend is dat vrouwen meer waarde hechten aan leuke collega's dan mannen. Zo zegt bijna één op de vijf mannen collega's niet belangrijk te vinden; zij komen puur om te werken en niet voor de lol. Bij vrouwen geldt dit voor slechts vier procent.


Bron: De Telegraaf
 
 Doorsturen   3 reacties  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Martha van de Pasch  |   | 
20-04-2007
 | 
08:41 uur
Aan het witte voetje kleeft meer modder dan men gedacht heeft. Inderdaad zijn het altijd dezelfde figuren die zonodig steeds met een lulsmoes naar binnen moeten lopen bij de leidinggevende. Het benadrukken wat ze zoal gedaan, wachtend op vooral een aai over hun bol is zo kinderachtig. Dan nog even gemaakt vragen hoe hun weekend was. Wat mij stoort is dat de werkgever dit niet in de gaten heeft. De anderen die hier geen behoefte aan hebben en mischien nog wel harder werken en die je niet hoort, worden hierdoor eigenlijk een beetje voorbij gesloft. Want de uitslovers krijgen hiermee wel regelmatig te horen hoe hard ze werken. Frustrerend inderdaad. Zij verpesten hiermede de sfeer. Meestal zijn dit ook de roddelaars die via een andermans rug omhoog proberen te kruipen. Je hebt ze overal net zoals je een muizenplaag niet de kop in kunt drukken.
Sietske  |   | 
21-04-2007
 | 
13:03 uur
Een muizenplaag kun je laten verdwijnen door: vul zelf maar in. De sfeer kan inderdaad verpest worden door mensen die een wit voetje willen halen bij de leidinggevende maar dat de leidinggevende dit niet in de gaten heeft vind ik nog dommer. In onze organisatie (gezondheidzorg)proberen we op de juiste manier feedback te geven waardoor mensen die bij de rug opkruipen via een ander daar ook daadwerkelijk op worden aangesproken. Je kunt dat namelijk heel goed met elkaar afspreken. De hele organisatie draagt dit uit zowel lmt leden als medewerkers. Natuurlijk zijn er nog weleens roddels maar we houden de afspraken om het gebied van feedback in stand
mieke  |   | 
6-02-2009
 | 
10:56 uur
vraag is alleen wat je onder slijmen verstaat.
Ik ga ervan uit dat ook een leidinggevend een persoon is met gevoelens, die ook een beetje aandacht waardeert. Als je deze personen gaat mijden enkel omdat ze leidinggevend zijn, ben je dan goed bezig ?

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10