zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Een goed idee is nog lang niet het halve werk

7 februari 2008 - Ondernemingen die niet alleen beter willen innoveren maar zich ook actief bezig houden met innovatiemanagement doen het over het algemeen beter dan ondernemingen die het succes of falen van hun innovaties aan het toeval overlaten.

Onderzoek door managementconsultancyfirma Arthur D. Little stelt dat de reden waarom de ene onderneming beter innoveert dan de andere altijd terug te voeren is op het management. Het enorme succes van bijvoorbeeld Zara, Philips, Scania en Volvo is niet alleen te wijten aan het feit dat ze geweldige innovaties hebben gedaan, maar vooral omdat ze kosten noch moeite hebben gespaard om te bepalen welke waarde ze willen creëren met hun innovatie. Vervolgens relateren ze die waarde direct aan hun organisatie en specifieke afzetmarkt. Deze manier van innoveren moet direct vanuit de top aangestuurd worden en vervolgens door de hele onderneming gedragen worden, stellen de onderzoekers. 



Frustratie voorkomen

Veel CEO’s zijn gefrustreerd door het feit dat ze miljoenen pompen in R&D, maar die investeringen niet terugzien in de winst. Minder dan een tiende van de 1.000 onderzochte ondernemingen zag de R&D investeringen structureel leiden tot betere prestaties en meer winst.
"Het gaat er niet om hoeveel je besteed aan innovatie maar om waarom en hoe je dat doet. Je moet weten welke waarde je onderneming wil creëren en innoveren vervolgens integraal onderdeel maken van je bedrijfsprocessen, in aansluiting op specifieke doelstellingen en de branche en markt waarin je opereert," aldus de onderzoekers.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Drie financiële tools die innovatie belemmeren
 Managementinnovatie belangrijker dan technologische innovatie
 Zeven geheimen van inspirerende leiders
 Topmanager raakt gefrustreerd over innovatie
 Strategische innovatie ontstaat vooral in dagelijkse praktijk
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10