zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Seks verkoopt niet meer

2 januari 2008 - Seks is een veel gebruikt middel om consumenten te verleiden, maar het credo `sex sells` is op zijn retour. Het Amerikaanse bureau MediaAnalyzer Software & Research onderzocht de werking van erotisch geladen printuitingen.

Uit de resultaten bleek dat bijna 50 procent van de mannen een voorkeur heeft voor dergelijke advertenties. Slechts 9,8 procent wist zich echter een product of merknaam te herinneren. Bij niet-seksuele reclame was dat ongeveer twintig procent. 



Aandacht

Onderzoeker David Zald van de Amerikaanse Vanderbilt University constateert dat informatie die volgt na erotische of gewelddadige beelden, niet wordt opgeslagen. Omdat seks wel de aandacht trekt, is het voor reclamemakers zaak de dosis beperkt te houden, zodat niet alle aandacht wordt opgeslokt door billen en borsten. 

Meer zedelijkheid

Merken moeten bedenken wat zij willen bereiken met een product en seks moet passen in de strategie. Reclamemakers moeten ook rekening houden met een nieuwe feministische golf die in opkomst is. Uit het onderzoek van MediaAnalyzer blijkt dat 58 procent van de vrouwen vindt dat er teveel seks in reclames zit. Ook vrouwen onthouden de boodschap van seksueel getinte reclames slecht: 10,8 procent. Bij niet-seksuele reclames is dat 22,3 procent. Trendwatchers voorspellen een terugkeer naar meer zedelijkheid.


Bron: Clou, MD Weekly
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Zes vuistregels om de regie te nemen over uw digitale transformatie
 File mijden? Driekwart Nederlanders rijdt om
 Detacheerders hebben verbindende rol bij tegengaan onbenut potentieel arbeidsmarkt
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Tekst trekt meer aandacht dan afbeeldingen
 Banners: geen aandacht, wel effect
 Omslachtige advertenties worden meer gewaardeerd
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Zo verkort je de reistijd naar je werk
reacties
Hoe moeten we leiding geven aan Generatie Y en Millenials? (1) 
Industrie moet keuzes maken en aan de slag met digitalisering (1) 
De meest voorkomende fraudemethodes bij mobiel betalen (1) 
Snelgroeiende zakelijke dienstverleners investeren meer in marketing (1) 
Woorden met het effect van een koude douche (2) 
Helft werkend Nederland komt futloos thuis (1) 
Helft Nederlanders vindt dat werkgever ze mag aanspreken op ongezonde levensstijl (1) 
top10
Helft Nederlanders vindt dat werkgever ze mag aanspreken op ongezonde levensstijl
'Zorgsector heeft geen personeelstekort, maar arbeidsmarktcommunicatieprobleem’
De meest voorkomende fraudemethodes bij mobiel betalen
Prullenbak goudmijn voor het vinden van vertrouwelijke informatie
Pensioenfondsen krijgen weer perspectief
Eén op de vijf werknemers ervaart ongewenst gedrag
Automobilisten massaal bereid elektrisch te rijden
VCP: behoud bescherming tegen arbeidsongeschiktheid
Cybersecuritytalent pakt digitale handschoen op
Sharita Boon wint Women in Sales Award 2018
meer top 10