zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Seks verkoopt niet meer

2 januari 2008 - Seks is een veel gebruikt middel om consumenten te verleiden, maar het credo `sex sells` is op zijn retour. Het Amerikaanse bureau MediaAnalyzer Software & Research onderzocht de werking van erotisch geladen printuitingen.

Uit de resultaten bleek dat bijna 50 procent van de mannen een voorkeur heeft voor dergelijke advertenties. Slechts 9,8 procent wist zich echter een product of merknaam te herinneren. Bij niet-seksuele reclame was dat ongeveer twintig procent. 



Aandacht

Onderzoeker David Zald van de Amerikaanse Vanderbilt University constateert dat informatie die volgt na erotische of gewelddadige beelden, niet wordt opgeslagen. Omdat seks wel de aandacht trekt, is het voor reclamemakers zaak de dosis beperkt te houden, zodat niet alle aandacht wordt opgeslokt door billen en borsten. 

Meer zedelijkheid

Merken moeten bedenken wat zij willen bereiken met een product en seks moet passen in de strategie. Reclamemakers moeten ook rekening houden met een nieuwe feministische golf die in opkomst is. Uit het onderzoek van MediaAnalyzer blijkt dat 58 procent van de vrouwen vindt dat er teveel seks in reclames zit. Ook vrouwen onthouden de boodschap van seksueel getinte reclames slecht: 10,8 procent. Bij niet-seksuele reclames is dat 22,3 procent. Trendwatchers voorspellen een terugkeer naar meer zedelijkheid.


Bron: Clou, MD Weekly
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een smart kantoor laat iedereen fijner, beter en veiliger werken
 Spotler neemt Engelse marketing automation speler over
 Overheid loopt voorop in persoonlijke ontwikkeling
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Tekst trekt meer aandacht dan afbeeldingen
 Banners: geen aandacht, wel effect
 Omslachtige advertenties worden meer gewaardeerd
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Vertrouwen onder koppels groot op financieel vlak (1) 
E-mail marketing in tien stappen (1) 
Leaserijders worden gediscrimineerd op leeftijd en prijs (1) 
Werknemers opener dan wettelijk verplicht over medische gegevens (1) 
Een derde van de Nederlanders niet fysiek actief tijdens werkdag (1) 
Hoe we zelf ons succes saboteren (2) 
Een op de drie Nederlanders moet op eigen kosten naar het werk  (1) 
top10
Vijf tips voor de inrichting van de werkplek van de toekomst
Hoe moet ik omgaan met manipulerende mensen?
Werknemer schaamt zich voor de manier waarop organisatie omgaat met klanten
Salaris bij nieuwe baan voor vrouw belangrijker dan voor man
'Bedrijven moeten zich hard maken voor meer vrouwen in datawetenschap'
Grootste organisaties maken verwachtingen consument niet waar
Vrouwen fors minder benaderd door recruiters dan mannen
Steeds meer lawaai op de werkvloer
Nederlander heeft liever geen expat als collega
IT'er merkt krappe arbeidsmarkt niet in portemonnee
meer top 10
vacatures
meer vacatures