zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Banners: geen aandacht, wel effect

25 mei 2007 - Bijna geen enkele consument kijkt er bewust naar, maar toch werken banners wel. De herhaalde blootstelling aan de online reclames stemt de klant gunstiger ten opzichte van die producten. Onderzoekers lieten drie groepen studenten een tekst lezen waarin enkele banners een fictief product aanprezen. De groepen kregen de advertenties nul, vijf of twintig keer te zien.

Toen de studenten gevraagd werd naar hun negatieve gevoelens, was er geen verschil merkbaar tussen de groepen. Pas toen ze naar hun positieve gevoelens werd gevraagd, was er een bijna lineair verband zichtbaar tussen het aantal advertenties in de tekst en de positieve gevoelens voor het merk.

Negatief aspect
Volgens de onderzoekers hebben advertenties vooral zin bij impulsaankopen. Als consumenten zelf op zoek gaan naar informatie heeft online reclame maken nauwelijks zin. Alle positieve eigenschappen van een product vallen overigens in het niet als er ook maar één negatief aspect opvalt.




Bron: Zibb, Tweakers
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Zes vuistregels om de regie te nemen over uw digitale transformatie
 File mijden? Driekwart Nederlanders rijdt om
 Detacheerders hebben verbindende rol bij tegengaan onbenut potentieel arbeidsmarkt
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Zo verkort je de reistijd naar je werk
reacties
Hoe moeten we leiding geven aan Generatie Y en Millenials? (1) 
Industrie moet keuzes maken en aan de slag met digitalisering (1) 
De meest voorkomende fraudemethodes bij mobiel betalen (1) 
Snelgroeiende zakelijke dienstverleners investeren meer in marketing (1) 
Woorden met het effect van een koude douche (2) 
Helft werkend Nederland komt futloos thuis (1) 
Helft Nederlanders vindt dat werkgever ze mag aanspreken op ongezonde levensstijl (1) 
top10
Helft Nederlanders vindt dat werkgever ze mag aanspreken op ongezonde levensstijl
'Zorgsector heeft geen personeelstekort, maar arbeidsmarktcommunicatieprobleem’
De meest voorkomende fraudemethodes bij mobiel betalen
Prullenbak goudmijn voor het vinden van vertrouwelijke informatie
Pensioenfondsen krijgen weer perspectief
Eén op de vijf werknemers ervaart ongewenst gedrag
Automobilisten massaal bereid elektrisch te rijden
VCP: behoud bescherming tegen arbeidsongeschiktheid
Cybersecuritytalent pakt digitale handschoen op
Sharita Boon wint Women in Sales Award 2018
meer top 10