zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Banners: geen aandacht, wel effect

Online reclame vooral zinvol bij impulsaankopen

25 mei 2007 - Bijna geen enkele consument kijkt er bewust naar, maar toch werken banners wel. De herhaalde blootstelling aan de online reclames stemt de klant gunstiger ten opzichte van die producten. Onderzoekers lieten drie groepen studenten een tekst lezen waarin enkele banners een fictief product aanprezen. De groepen kregen de advertenties nul, vijf of twintig keer te zien.

Toen de studenten gevraagd werd naar hun negatieve gevoelens, was er geen verschil merkbaar tussen de groepen. Pas toen ze naar hun positieve gevoelens werd gevraagd, was er een bijna lineair verband zichtbaar tussen het aantal advertenties in de tekst en de positieve gevoelens voor het merk.

Negatief aspect
Volgens de onderzoekers hebben advertenties vooral zin bij impulsaankopen. Als consumenten zelf op zoek gaan naar informatie heeft online reclame maken nauwelijks zin. Alle positieve eigenschappen van een product vallen overigens in het niet als er ook maar één negatief aspect opvalt.




Bron: Zibb, Tweakers
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 IT-beslisser vindt innovatie binnen eigen organisatie te traag
 EV onder leaserijders neemt toe in populariteit
 Personeelstekort? Zo haalt u nieuwe talenten binnen en behoudt u ze!
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Succesvol je geld beleggen? Doe het online!
reacties
IT-beslisser vindt innovatie binnen eigen organisatie te traag (1) 
Wintersport: 81 procent zet wekker zo vroeg mogelijk om files te vermijden (1) 
Te weinig perspectief voor werknemer met psychische klachten  (3) 
VCP: onbegrijpelijk dat werknemers niet vaker vast contract krijgen (1) 
Smart home markt groeit tot 1,7 miljard euro (1) 
Shell meest favoriete werkgever in 2018 (1) 
Vijf tips voor de inrichting van de werkplek van de toekomst (1) 
top10
Te weinig perspectief voor werknemer met psychische klachten
VCP: onbegrijpelijk dat werknemers niet vaker vast contract krijgen
Werk beïnvloedt privéleven negatief
Kennisontwikkeling IT’ers blijft achter door werkdruk
Innovatie als tool om medewerkers zichzelf te laten ontwikkelen
Wintersport: 81 procent zet wekker zo vroeg mogelijk om files te vermijden
Personeelstekort? Zo haalt u nieuwe talenten binnen en behoudt u ze!
Verwachte vraag naar ‘vaste’ IT’ers door financiële dienstverleners neemt af
‘Niet Haagse plannen, maar kennis en drive bepalen succes bemiddeling'
Hoe schrijft u offertes die scoren?
meer top 10