zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Manager heeft niet eens tijd om na te denken

2 november 2007 - Britse managers hebben het zo druk met tegengestelde belangen, dat ze nauwelijks tijd hebben om even op adem te komen en na te denken over het grote geheel. Die constante druk leidt er bovendien toe dat slechts de helft tijd heeft om zijn personeel op regelmatige basis toe te spreken en te motiveren. Nog zorgwekkender is dat slechts een tiende van de managers fatsoenlijk kan ontspannen als hij het werk eenmaal achter zich heeft gelaten.

Afleiding


Een en ander blijkt uit onderzoek van het Chartered Management Institute onder bijna 1.200 Britse managers en directeuren. Meer dan acht van de tien van hen worstelen met het stellen van prioriteiten; met name omdat er van zoveel kanten aan hen getrokken wordt. Tweederde klaagt over gebrek aan tijd om na te denken en meer dan veertig procent wordt regelmatig afgeleid door interne kantoorpolitiek. Dit alles staat de groei van de onderneming op lange termijn echter behoorlijk in te weg, waarschuwen de onderzoekers. 

Strategische planning
Senior managers geven bijvoorbeeld volmondig toe dat strategische planning er vaak bij inschiet ten gevolge van al die andere eisen die aan hen gesteld worden. De meerderheid van de managers heeft moeite het werk op tijd af te krijgen en zeven van de tien hebben simpelweg geen tijd om op zoek te gaan naar nieuwe marktkansen. 

Teveel vergaderingen

Hoewel acht van de tien zeer gemotiveerd lijken en stellen dat ze ‘niet kunnen wachten weer aan de slag te mogen’, slaagt slechts een tiende erin goed te ontspannen in zijn vrije tijd. De helft beschuldigt zijn werkgever ervan dat er teveel vergaderd moet worden en vier van de tien vinden bovendien dat het voorbereiden van vergaderingen veel teveel tijd in beslag neemt. En hoewel meer dan acht van de tien ondernemingen moeite heeft goede werknemers aan te trekken, stelt slechts een derde van de respondenten dat hun werkgever het belang inziet van intern talentmanagement.

 
 Doorsturen   2 reacties  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 BlackBerry bespaart tijd en verhoogt teamefficiëntie
 ICT'er constant onder hoogspanning
 Werknemer korter op vakantie door werkdruk
 
 
reacties
 
heer Stephen Roseval  |   | 
2-11-2007
 | 
12:35 uur
Ik kan me hier helemaal in vinden. Dit is de realiteit.
janmaarten  |   | 
4-11-2007
 | 
06:22 uur
helemaal mee eens, ik denk dat als we realistisch kijken een manager geen vrije tijd heeft in de 24 uurs markt van tegenwoordig.

Ben zelf pas 20, op dit moment manager van 2 horecazaken met ongeveer 60 personeelsleden en merk ook aan mijzelf dat ondanks dat de werkdag eindigt ik nog steeds bezig ben met het reilen en zeilen van de zaak. Als je gaat sporten gaat tijdens het hardlopen door je gedachten: hoe kan ik dit efficienter bewerkstelligen, hoe kan in hier beter inspelen op de markt etc etc .... daarom ben ik ook tegen alle kritiek op de salarissen van managers, deze mensen krijgen geen 38 uur betaald mar eigenlijk 24*7 = 168 uur in de week ... dat is de realiteit

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10