zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

BlackBerry bespaart tijd en verhoogt teamefficiëntie

10 oktober 2007 - BlackBerry smartphones verhogen de productiviteit van individuen en teams. Dat blijkt uit het onderzoek dat Ipsos Reid uitvoerde in opdracht van Research In Motion (RIM). De gemiddelde BlackBerry-gebruiker bespaart door de smartphone ongeveer één uur per dag. Ook zijn of haar team profiteert hiervan. Het onderzoek concludeert dat de teamefficiëntie door het gebruik van een BlackBerry met 38 procent stijgt.

Besparing


Het onderzoek onderstreept de positieve invloed die een BlackBerry smartphone heeft op de medewerkersproductiviteit. Smartphone-gebruikers beschikken namelijk altijd en overal over dezelfde e-mail-, telefoon- en internetfunctionaliteit als op hun werkplek. Zo betaalt een BlackBerry zichzelf binnen ongeveer vijf maanden terug. Sterker nog, het gebruik van de smartphone levert een bedrijf per teammedewerker ongeveer 33.000 dollar per jaar op. Niet alleen de medewerker en zijn team beschikken namelijk eerder over informatie, ook de contacten naar wie teamleden gegevens doorsturen, hoeven minder lang te wachten. Uiteindelijk verloopt de workflow in de complete (internationale) organisatie veel sneller. 

Toegevoegde waarde

De toegevoegde waarde van een BlackBerry blijkt ook uit 2.500 tijdsgevoelige e-mails die medewerkers per jaar met de handheld versturen. Daarnaast gebruiken ze de smartphone jaarlijks gemiddeld voor 1.200 tijdsgevoelige telefoongesprekken. Maar de BlackBerry biedt aanzienlijk meer dan internet, bellen en e-mail. Steeds meer bedrijfssoftware is via de handheld toegankelijk. Zo gebruikt inmiddels 70 procent van de BlackBerry-eigenaren applicaties via de smartphone. 

Optimale tijdsbesteding

"De onderzoeksresultaten bewijzen wat voor enorme tijds- en kostenbesparingen BlackBerry smartphones opleveren. En niet alleen bedrijven, maar ook niet-professionele consumenten profiteren van de smartphone. Een BlackBerry helpt hen om werktijd en vrije tijd optimaal te besteden", zegt Charmaine Eggberry, vicepresident en directeur van RIM EMEA. "Niet voor niets vertrouwen wereldwijd negen miljoen mensen op een BlackBerry voor hun persoonlijke en zakelijke communicatie. En de toenemende mobiliteit en steeds geavanceerder technologie wijzen erop dat het aantal gebuikers in de toekomst nog verder zal groeien."

 
 Doorsturen   5 reacties  

 

Laatste nieuws

 Nederland heeft behoefte aan ander leiderschap
 Technologische superioriteit is de belangrijkste onderscheidende factor voor bedrijven
 Helft werkend Nederland: de term manager wordt te pas en te onpas gebruikt
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Blackberry en Smartphone binnenkort belastingvrij
 Blackberry heeft manager in houdgreep
 Managers zijn verloren zonder BlackBerry
 
 
reacties
 
Rene Koenen  |   | 
10-10-2007
 | 
08:34 uur
kan dat alleen maar onderschrijven, zeker als je veel onderweg bent, even bij een klant wacht.....en onze backoffice op antwoord wacht teneinde zaken door te zetten....internetten gaat nog wel moeizaam.
Wim Stam  |   | 
10-10-2007
 | 
09:15 uur
Een uur besparing per dag betekent dat de gebruiker nu ''slechts'' 23 uur per dag met z'n werk bezig is. Mijn ervaring met de BB is erg slecht. Men verwacht dat je er continue mee bezig bent, ''want je bent nu toch permanent bereikbaar?'' Dat betekent dus 24 uur per dag bezig met je werk.
Ik heb er nu geen meer en ik vind het een zegen. De rust is weergekeerd en de echtscheidingsdreiging uit de lucht.
heer W. Ezerman  |   | 
10-10-2007
 | 
20:57 uur
Mijn ervaring met de BB tot nu toe is dat de grens tussen werk en prive nog verder vervaagt. En alleen de werkgever spint daar garen bij.
Giel  |   | 
11-10-2007
 | 
06:11 uur
Ontzettend storend is het gebruik van deze BB tijdens vergaderingen. Bij ons, defensie, zijn bepaalde functionarissen uitgerust met deze dingen. Blijkbaar zijn bepaalde onderwerpen niet interessant of relevant voor bepaalde lieden daar zij dan voortdurend bezig zijn met de BB. Je ziet ze dan met de handen onder tafel, (on)opvallend naar beneden kijkend, scrollen met de BB. Een bepaalde etiquette voor gebruik BB is hier zeker wel op zijn plaats. Je tijdens een vergadering actueel op de hoogte laten stellen om dit vervolgens in te brengen zou nog kunnen maar voor de rest........
Tonnie Zuidema  |   | 
11-10-2007
 | 
14:48 uur
Ik werk nu een tijdje met een BB 8800, maar ervaar ook nadelen in het gecombineerd gebruik van telefoon, agenda, mail enz. Op één apparaat werken met meerdere functies vindt ik lastig. Als je aan het bellen bent en je moet gelijktijdig je agenda checken is wat omslachtig. En als je zelf niet meer de baas bent over je eigen tijd, wordt het misschien tijd voor een training time management.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Stap over naar de cloud om op de kosten te besparen
reacties
Kwart Nederlanders wil sociale media verwijderen (1) 
Driekwart Nederlanders let dit jaar beter op financiën dan in 2022 (2) 
HR-trends voor 2023: dit staat HR-professionals te wachten (1) 
Een nieuwe taal leren, maar dan anders (4) 
Wat is er nodig voor échte duurzame en sociale impact? (3) 
De Metaverse: wat kan je er eigenlijk mee? (2) 
Helft Nederlandse werknemers last van mentale problemen, verergerd door kosten levensonderhoud (1) 
top10
De top drie tech-trends volgens Alibaba
Ondanks salariskloof krijgen mannen en vrouwen even vaak promotie
Nederland heeft behoefte aan ander leiderschap
Drie HR-tips om werknemers gemotiveerd de winterdagen door te krijgen
C-suite wil in technologie investeren om uit de recessie te komen
Combinatie data, technologie en mensen essentieel voor stimuleren groei
Europese CEO’s vol vertrouwen in vermogen om groei te realiseren
Helft werkend Nederland: de term manager wordt te pas en te onpas gebruikt
In vier stappen naar je eerste elektrische auto
Retentie als talentstrategie
meer top 10