zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Werkende vrouw is gelukkiger dan thuisblijfmoeder

25 september 2007 - Mensen – vooral mannen - ontlenen status en bevrediging aan een baan, of die nu fulltime of parttime is. Dat blijkt uit onderzoek van wetenschappers uit Tilburg en Essex. Vrouwen zijn het gelukkigst als ze een deeltijdbaan hebben die hen in staat stelt om hun werk te combineren met een gezinsleven. Dit staat te lezen op Express.be.

Man werkt liefst fulltime


Een van de conclusies uit de studie waarbij 3.800 koppels over een periode van acht jaar herhaaldelijk werden ondervraagd, is dat parttime werkende vrouwen gelukkiger zijn dan vrouwen die een volledige werkweek hebben en dat beide groepen werkende vrouwen zich beter voelen dan huisvrouwen. De bevindingen gaan op voor zowel moeders als kinderloze vrouwen. Mannen daarentegen voelen zich het best als ze fulltime werken. Gezien de band die bestaat tussen het zelfbeeld van mannen en hun baan, is dat laatste geen verrassing. 


Bron: Het Laatste Nieuws, Express.be
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Ruim helft Nederlanders heeft vriendschappelijke band met collega’s
 Tevredenheid over thuiswerken neemt toe
 Nederlandse bedrijven roepen op tot minder zakelijk reizen
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Vrouw wil iets betekenen, man wil succes
 Kosten kinderopvang nauwelijks invloed
 Combinatie kinderen en veel werken blijft taboe
 Passiekillers voor werkende vrouwen
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
[Infographic] Marketingmogelijkheden met beschikbare klantdata
Je e-mail marketingsoftware is gevuld met veel klantgegevens: ’kale’ gegevens waar je waarschijnlijk weinig oog voor hebt. Bekijk je data eens anders en ontdek dat er een wereld aan marketingmogelijkheden opengaat. Deze infographic van Spotler helpt je vast op weg.
Download de infographic
Lees verder
Zo geef je het kantoor een nieuwe look
reacties
Uurtarief freelancers gestegen (1) 
Twee op de vijf Nederlanders werken tijdens coronacrisis voor het eerst vanuit huis (1) 
Dé L&D uitdaging voor HR: professionals weten niet meer wat ze moeten weten  (1) 
Weg met CV’s en brieven!  (1) 
Coaching in negen stappen (1) 
Aanbod commercieel vastgoed verder gedaald (1) 
Het beste van twee werelden: een ondernemerscultuur bouwen in uw organisatie (1) 
top10
Diversiteit in coronatijd: acht tips voor managers
Werknemers stoppen massaal met het zoeken naar een nieuwe baan
Werkend Nederland minder productief door het thuiswerken, maar meer tevreden
Driekwart twijfelt aan betrouwbaarheid online informatie over financiële producten
Kort door de bocht coaching?
Zes lessen voor jonge leiders tijdens de coronacrisis
Voor driekwart van de finance professionals is datagedreven bedrijfsvoering een meerjarenplan
Adverteerders besteden in 2019 2,2 miljard euro aan digital advertising
Cyberrisico’s voor Nederlandse thuiswerkers honderd keer zo groot tijdens coronacrisis
C-suite is zwakke schakel in Mobile Device Security
meer top 10