zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

RSS waardevolle toevoeging voor bedrijfsleven

14 augustus 2007 - Real Simple Syndication (RSS) is volgens IT-managers de meest waardevolle toepassing van het Web 2.0. Dat meldt Express.be naar aanleiding van een enquête van Forrester Research. Volgens 61 procent van de ondervraagden draag de RSS-technologie iets toe aan hun bedrijf. Daarnaast wordt ook podcasting door veel bedrijven als waardevol bestempeld. Sociale netwerken en weblogs worden als de minst nuttige toepassingen bestempeld.

Blogs nauwelijks meerwaarde


RSS werd volgens het rapport het meest gebruikt voor bedrijfscommunicatie of content aggregation. Eén op drie respondenten stelde dat de toepassing ook gebruikt wordt voor externe marketing. Blogs hebben volgens amper elf procent van de ondervraagden een substantiële meerwaarde voor het bedrijf, hoewel toch bijna de helft toegaf dat bloggen toch enigszins waardevol kon zijn. "Bedrijven hebben nog een verkeerd idee over blogs, die ze als persoonlijke dagboeken beschouwen," aldus de onderzoekers. 

Waardering
Bedrijven die zowel RSS, podcasting, wikis, sociale netwerken en weblogs gebruiken, geven aan Web 2.0 de hoogste waarde. Ondernemingen die minder toepassingen aanwenden, geven een veel lager waarderingscijfer. "Wellicht moeten bedrijven een kritische massa aan toepassingen van Web 2.0 verzamelen, vooraleer ze met succes kunnen uitgewerkt worden," aldus Forrester. "Bovendien blijkt een combinatie van diverse technologieën maximum resultaten op te leveren." 

Andere bijdrages
"De technologieën van het Web 2.0 beginnen hun weg te vinden in het zakenleven, maar het meten van hun waarde is voor bedrijven niet altijd eenvoudig," aldus het magazine IT News. "De meesten denken daarbij nog in termen van return on investment of total cost of ownership, terwijl de toepassingen ook kunnen bijdragen aan de bedrijfsefficiëntie of de concurrentiekracht van de onderneming.


Bron: Managing21, Expres.be
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Werken in virtuele teams in opmars
 Bedrijfsleven is niet klaar voor werknemer 2. 0
 Marketingdirecteur snapt nieuwe media niet
 Blogs topprioriteit voor communicatiemanagers
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10