zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Resultaatgericht organiseren goed voor productiviteit

31 juli 2007 - Het effectief en resultaatgericht organiseren van de werkzaamheden van medewerkers verhoogt de arbeidsproductiviteit. Dit stelt MD Weekly naar aanleiding van een bericht in de Gids voor Personeelsmanagement. Dit geldt zeker in vergelijking met arbeidsproductiviteit door competentiegerichte arbeid.

Teveel competenties


Bij competentiegerichte arbeid worden werknemers gewaardeerd op basis van verschillende competenties. Er zijn echter zoveel competenties mogelijk, dat een goede waardering hier vaak niet meer mogelijk is. Daarvoor is het competentiegerichte werken te complex. Een alternatief is het effectief en resultaatgericht organiseren van de werkzaamheden. Door de individuele activiteiten van de medewerkers zo efficiënt mogelijk te organiseren, kan men werken aan een gezamenlijk doel. Dat betekent dat op deze manier eigenlijk aan de arbeidsproductiviteit wordt gewerkt. 

Gezamenlijke belangen
Een hogere arbeidsproductiviteit levert de onderneming meer op, omdat door een zorgvuldige organisatie de gezamenlijke belangen van het bedrijf voorop staan. Bij competentiegericht werken zal er eerder nadruk gelegd worden op het eigen functioneren en dus de eigen belangen. Wanneer echter gericht gewerkt wordt aan resultaten, wordt de medewerker gestimuleerd om voor zichzelf en de onderneming te werken.


Bron: Gids voor Personeelsmanagement, MD Weekly
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Krappe arbeidsmarkt vraagt om hogere productiviteit
 E-mailjunkies zijn productiefste werknemers
 Werknemers met plezier maken meer winst
 Motiveren personeel levert geld op
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10