zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Wildgroei aan cryptovaluta zorgt ervoor dat bedrijven dit betaalmiddel weren

Helft bedrijven heeft nog te weinig kennis om met cryptovaluta te kunnen werken

3 november 2022 - 38 procent van de Nederlandse bedrijven wil zich niet in het zakelijk gebruik van cryptovaluta verdiepen, omdat zij momenteel een wildgroei aan cryptomunteenheden zien. Dit blijkt uit onderzoek van Visma | Onguard onder ruim 580 financieel verantwoordelijken en ondernemers. Privé is er al wel meer animo voor cryptovaluta. Bijna de helft van de financieel verantwoordelijken (47 procent) heeft op privégebied ervaring met cryptovaluta.

Het instorten van de cryptomarkt heeft er ook voor gezorgd dat bedrijven niet zo happig zijn op dit nieuwe betaalmiddel. 21 procent van de bedrijven geeft aan hierdoor huiveriger te zijn geworden om met cryptovaluta te gaan werken. Opvallend is dat dit vooral wordt aangegeven door financieel verantwoordelijken die privé wel gebruikmaken van cryptovaluta en dus weten hoe het werkt (29 procent tegenover 15 procent die het niet gebruikt).


 
Nog te weinig kennis
Het is überhaupt nog maar de vraag of het Nederlandse bedrijfsleven klaar is voor de adoptie van cryptovaluta. Zo geeft de helft (51 procent) aan dat er op dit moment te weinig kennis in de organisatie is om gebruik te maken van deze digitale munteenheid. Maar wie maakt binnen bedrijven dan de call of cryptovaluta aan de balans mag worden toegevoegd? Een derde (35 procent) vindt dat het aan de financieel directeur of eindverantwoordelijke is om de valuta binnen de organisatie te introduceren. 
Adriaan Kom, Managing Director bij Visma | Onguard: "We snappen dat finance professionals momenteel nog huiverig tegenover cryptovaluta staan. Er komen namelijk veel verhalen naar buiten over fraude en cowboys op de markt. Toch wil ik bedrijven aanmoedigen om zich meer in de cryptovaluta te verdiepen, omdat het ook veel voordelen kan bieden. Pas wanneer een finance professional zich er goed in heeft verdiept, kan men echt een afweging maken of dit een goede stap is voor de organisatie. Het is daarbij verstandig om mensen die privé gebruikmaken van de valuta aan te haken. Dit zijn degenen met een natuurlijke interesse voor deze innovatie en zij hebben al de nodige kennis in huis. Uit het onderzoek blijkt dat dit een aanzienlijke groep is. Kijk dan ook samen met hen wat de cryptovaluta voor jouw organisatie kan betekenen."  
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Kwart Nederlandse organisaties wil cryptovaluta introduceren als betaalmiddel
 Cardano kan een interessante keuze zijn voor assetmanagers
  De cryptosector smacht naar managers, accountants en engineers
 Nieuwe vorm van voorschotfraude met valse cryptoplatforms
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10