zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Effie Awards 2022 open voor inzending

Welke marketing- en communicatiecases waren het meest effectief?

9 juni 2022 - Vanaf nu is het weer mogelijk om cases in te zenden voor de Effie Awards. Bureaus en adverteerders met een case waarin marketing en/of communicatie een belangrijke of doorslaggevende rol heeft gespeeld bij het behalen van een buitengewoon resultaat, kunnen deze tot 26 augustus aanstaande via https://inzenden.effie.nl/ inzenden.

Na de succesvolle introductie vorig jaar zijn de drie nieuwe categorieën, ‘Branded Customer Experience’, ‘Succesvolle Introductie’ en ‘Impactvolle Propositie’, nu al niet meer weg te denken uit het totale aantal categorieën van de Effie Awards. Namens de Effie-stuurgroep zegt Hans Middelhoek daar het volgende over: "De verbreding van het aantal categorieën kwam vorig jaar op het juiste moment. Communicatie is niet langer een afgebakend domein. Marketing, communicatie, media: het is allemaal één domein. Juist de geïntegreerde aanpak zorgt voor effectiviteit. Door het aantal categorieën te verbreden, maken ook een ander soort cases kans op een Effie en leren we van de vernieuwingen in ons vak. Vorig jaar zagen we daar al de eerste mooie voorbeelden van. We hopen dit jaar nog meer inspirerende cases, ook van een nieuwe generatie bureaus, te kunnen bekronen."


 
Tips en Effie Coaches
Om iedereen die een case wil inzenden te helpen bij het schrijven van de case, organiseert Effie voor de editie van 2022 meerdere initiatieven. Een daarvan was de Effie Campus waar op 24 mei jongstleden ruim 150 gasten luisterden naar de ervaringen en tips van Effie-winnaars, wetenschappers en juryleden. Naast extra tips die in de komende weken via de socialmediakanalen en de website worden gedeeld, zijn er ook dit jaar weer ervaren ex-juryleden beschikbaar die als Effie Coach ondersteuning bieden aan bedrijven die een case willen inzenden.
 
Inzenden kan tot 26 augustus
Het indienen van cases kan tot 26 augustus aanstaande. Naast de eerdergenoemde drie nieuwe categorieën, kan dat ook in de categorieën Merk, Maatschappelijk, Gedrag Lang en Gedrag Kort. Na de zomer zullen de vakjury’s, met daarin vertegenwoordigers van zowel de bureau- en adverteerderszijde als onafhankelijke onderzoekers, de cases beoordelen. Uit de selectie van de vakjury’s zal vervolgens de hoofdjury de uiteindelijke winnaars en kleur van de Effies bepalen. De uitreiking vindt plaats op dinsdag 8 november. Kaarten daarvoor komen later dit jaar beschikbaar.
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Meer dan een derde van de CMO's verliest talent aan concurrenten
 De ´CMO van Morgen´ wil betere samenwerking en innoveren
 Volgende generatie CMO Chief Marketing Officers zal het marketingvak ten goede veranderen
 Drie gouden regels voor e-mailmarketing in het nieuwe normaal
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10